Poveste de noapte

Joi. O zi frumoasă presupun. Da presupun, pentru că n-am de unde să știu. E totuși joi și nu e joi. Postul e de joi, scrisul e de miercuri seara. O seară răcoroasă, în care vântul adie calm, liniștit printre sclipirile stelelor de pretutindeni, peste oglindirea lor în ochii mei 🙂 ! În sfârșit un aer răcoros ce-ți mângâie, suav, pielea. O seară ca asta, a fost și seara de luni, pe malul stâng al Jiului. De 18 ani în oraș și prima dată pe malul stâng al Jiului. Mereu obișnuiam să trec pe lângă el, pe pod, însă abaterile îmi erau mereu pe malul drept, prin parc! De data aceasta insulița era prea plină, se adunase acolo aproape tot orașul pentru serbarea berii, să o asculte pe Corina și alte nulități muzicale! Nu, nu sunt rea. Poate există oameni  ce o ascultă, dar părerea mea… rămâne părerea mea! Revenind la malul stâng al Jiului: m-am întors dezamăgită de la podul insuliței spre casă, pe malul drept al Jiului, prin parc, urmând să trec celălalt pod spre cartier. Însă, la unirea podului cu malul stâng al Jiului ceva , poate briza Jiului, m-a atras să cobor treptele negre de fier până pe dig. Un dig cu iarbă și pământ, un dig unde răcoarea nu se mai simte nicăieri astfel, de unde priveliștea de ansamblu a parcului de dincolo de Jiu este mai spectaculoasă ca nicăieri. Până și insulița privită din acel unghi avea ceva aparte, ceva ce nu mai avusese niciodată în ochii mei. Briza și luminile becurilor de dincolo de Jiu și din mijlocul Jiului ce se reflectau adânc în el mă făceau să înaintez pe dig, spre nicăieri în întuneric. În stânga strada centurii proaspăt turnată prost, în dreapta Jiul, luminile și briza, toate acestea creau sub cerul plin de fulgere , parcă, ceva de vis. Un vis obscur în ochii voștri, dar plin de culoare și muzică în ochii și sufletul meu. Nimic parcă nu mi-a plăcut mai mult decât să mă așez pe digul de beton și să privesc spre Jiu, lumini și parc, parcul al căror copaci păreau mai falnici și mai tainici ca niciodată. Ore înșir le-am pierdut cu briza în pleată, muzica în suflet, Jiul și lumina în ochi! Artificii. Artificii luminează de o dată cerul, zeci de minute în șir. E criză. Avem nevoie de artificii de milioane de euro să ne hrănească sufletul cu amărăciune. Picături. Picături de ploaie îmi mângăie acum fața, părul, până ce ajung să-mi mângâie întreaga piele sub razele lunii, ce sclipesc aproape nevăzute, printre nori. Concertul se termină, artificiile încetează să-mi mai spargă timpanele. 10 minute mai trec. 10 minute până ce zeci de oameni îngrămădiți unii în alții se chinuiau să părăsească insulița, trecând podul îngust și împrăștiindu-se fiecare către casă. Am numărat minutele până la oră, de abia atunci au început să se mai rărească, dar mișunau încă spre ieșire. Ciudat, nu-mi pot imagina unde au încăput atâția, nu-mi pot imagina cum lipsesc banii pentru fructe, pentru facturi și multe altele, dar se găsesc din belșug pentru beții la astfel de serbări. Prea complicat pentru mintea mea prea tânără și încă necoaptă. Păcat. mare păcat.

Am promis acest post încă de luni sau duminică seara, l-am promis alături de o surpriză, iar surpriza este reprezentată de melodiile de mai jos, melodii ce mi-au acompaniat toate sentimentele exprimate mai sus, acele trăiri netrăite și proaspăt descoperite! Sunt melodii de fundal având doar bass și tobe. Melodii poate necunoscute de nici unii din voi, proaspăt descoperite și de mine, melodii ce nu sunt promovate și nici nu prea sunt ascultate, dar poate mai găsesc câțiva viitori ”adepți” și ai acestui stil tăcut dar grăitor!

sursă youtube ( user CollidingSunsMusic )

sursă youtube ( user CollidingSunsMusic )

9 gânduri despre &8222;Poveste de noapte&8221;

  1. i’m…speechless :)..chiar nu ma asteptam sa iti placa asa mult formatia si sa postezi si melodiile lor..postul minunat ca intotdeauna..mi-a placut mult cum ai descris insulita, imaginea lunii si a ploii :X u always make me miss home:) keep on doing this great job!!…app..asteptarea pt post…totally worth it!!;)

Spune-mi părerea ta!

