Un nou început …

… de clasa a 11-a. Iarăși o nouă clasă ( de 2 ani ne tot plimbăm cu cortul prin liceu), altă profă de română ( tot de 3 ani le tot schimbă)… ce să ceri.. sistem românesc! Un nou coleg… o dirigintă schimbată (aceeași persoană cu un alt fel de a fi față de noi.. nebunii școlii). Îmi și amintesc începutul clasei a 9-a când nu știa săraca cum să ne mai cumințească, îmi amintesc și războiul dus cu noi pe parcursul clasei a 10-a. Nu îmi pot aminti însă când am schimbat-o și am câștigat-o de partea noastră 😕 .

Ziua asta pe care am așteptat-o să vină și să stea pe loc.. a trecut și ea, ca orice altă zi, ca orice altă clipă. Acum, parcă îmi e dor iar de vară, de soare și parcă în nici un caz de școală.  Parcă nu mai vreau școală, program, programul după care tânjeam acum ceva zile.

Încerc de ceva ore să leg ceva cuvinte aici.. dar nu-mi iese parcă nicicum. Mereu găseam câte ceva de făcut. Mereu îmi uitam cuvintele și mereu ajungeam la ”dor” scumpul dor de toate, în anumite momente chiar și de școală, de ore, de pauze… de tot. Mă întreb de ce? De ce mă chinui să leg câteva cuvinte? Într-un nou început ar trebui să se găsească atâtea cuvinte, atâtea lucruri noi… și totuși… parcă e la fel.. parcă vara nici nu a fost.. parcă săptămâna trecută eram tot la școală, aveam un program încărcat.. atâtea cerințe. Azi .. parcă totul e la fel… la fel de monoton ca ieri și alaltăieri.. pare a fi un nou început vechi, fără a avea ceva schimbat.. poate doar niște cifre, o altă încăpere, altă organizare pe bănci și un coleg nou. În rest totul pare la fel… absolut la fel.. bine… poate câteva relații schimbate… câteva legături ce nu se vor mai suda niciodată și vor rămâne așa… pur și simplu .. undeva.

Dimineață… dimineață e prima zi de școală cu adevărat… prima zi cu ore… prima zi de notițe. Prima zi în care o să  încercăm să ne punem în aplicare un proiect ( câțiva elevi): de a renunța la caiete și a lua notițe precum popoarele civilizate pe laptop-uri. Tratative cu fiecare profesor în parte ( unii sunt deja de acord și ne promovează ideea prin cancelarie… IEEEEI ). Comparații la sfârșitul semestrului : notițele noastre de pe laptopuri cu ale celorlalți de pe caiete. Ceva nou… aproape singurul lucru ce mă mai încântă că începe școala. Și totuși.. o să îmi fie dor să scrijelesc cu pixul pe hârtie. Știu asta. Dar lumea evoluează, tehnologia la fel… iar noi trebuie să evoluăm o dată cu ea în lucrurile bune. Iar eu consider , deocamdată, această idee un lucru bun.. ceva nou la noi ( în liceele de stat.. că cele private practică așa ceva … la fel ca și facultățile).

Voi ce credeți? Avem vreo șansă? Putem schimba ceva ( câțiva elevi) în învățământul românesc. Putem oare noi evolua la fel ca și celelalte state? Putem oare noi deveni civilizați. Putem oare să nu mai fim măcar într-un lucru cu 50 de ani în urma lor.. ori chiar mai mult? Voi ce părere aveți?

~~VS~~

9 gânduri despre &8222;Un nou început …&8221;

  1. Eu cred ca ar trebui cumva alternate..adica si caligrafie si comp. O fi mai civilizat la comp dar unde mai e bucuria scrisului de mana…scrisul tau unic si personalizat care te deosebeste de ceilalti…a se nota ca nu sunt impotriva progresului, ci spun doar ca nu ar trebui renuntat asa drastic la scrisul de mana

    • hmm.. nu sunt vai de ei :)… sunt destui de buni… chiar foarte buni si prin partile lor!
      Stii alta e cand la 17 ani ai mintea libera si nu imbibata cu tot felul de chestii nefolositoare din generala si poti recepta mult mai usor informatia…. si alta e cand tu la 17 ani esti deja satul de carte si nu mai asimilezi mai nimic… sau faci vraiste in mintea ta:)

Spune-mi părerea ta!

