Miercurea fără cuvinte (24) – În aer liber

În primul rând îmi cer scuze că n-am mai apucat să scriu, dar am un motiv: ȘCOALA! Îmi ocupă mai nou tot timpul, iar cel liber: îl dorm sau îl pierd aiurea benoclându-mă în gol la… NIMIC!

Astăzi însă, în timp ce mă apucasem să scriu postul promis de vineri pentru luni ce avea să fie o continuare a acestui post: Vineri…Parfum! , am mai intrat și pe facebook, iar facebook-ul m-a făcut să ies din casă! ( vedeți.. un lucru benefic al postului… o să îl descoperiți pe parcurs!). Cum m-a făcut facebook-ul să ies din casă? Ei bine, pe pagina principală de NEWS FEEDS, Centrul Brâncuși Târgu Jiu, făcea următorul anunț:Peste o ora începe spectacolul evocator „178 ani de teatru în Târgu-Jiu”. Haideți în curtea Casei Măldărescu, intrarea este libera! Clar m-a făcut să ies din casă ( îmi plac chestiile culturale.. și chiar nu am avut nimic de pierdut). Mă așteptam să fie o piesă de teatru, sau ceva în gen, fiind aniversarea a 178 de ani de teatru în Târgu-Jiu și asta a și fost, o piesă de teatru cu un început chiar foarte educativ, având în scenă două mari personalități Gorjene: Alexandru Vlahuță și Costache Stanciovici Brădișteanu. Stanciovici a fost cel ce a pus în scenă, în curtea casei Uței Mădărescu, prima piesă de teatru numită Regulus( a unui austriac), împreună cu copii de la școala gimnazială ce-și avea locul chiar în acea casă și cu sprijinul boierului Bengescu, chiar în locul în care a fost pusă și astăzi, aceeași curte, aceeași grădină sub veghea aceluiași copac de sute de ani( o atmosferă.. de vis, au reușit să creeze în anul 2012). După cum spuneam în prin plan se aflau cei doi, aflându-se la bătrânețe și discutând despre cum Costache a pus în scenă la numai 17 ani alături de niște copilași această piesă ce o jucase și el… însă la terminarea studiilor. Practic el a fost cel care în anul 1834 a pus bazele teatrului târgujian, în curtea casei Măldărescu, veche de mai bine de 4 secole. O casă boierească, locul unde se afla centrul Târgu-Jiului odinioară, locul unde se afla școala gimnazială, locul unde s-a născut o cultură! pe lângă povestea lui Costache despre punerea în scenă a piesei Regulus, acesta prezice faptul că  peste ani va exista în aceeași casă o școală de teatru pe nume JOC ( școala actuală) și îi propune acestuia un drum printre vise, către viitor ( zilele noastre) la unul din spectacolele școlii, în aceeași curte în care se aflau și ei. Au jucat o piesă în care au interpretat diferite scene, au cântat ( de mi s-a făcut pielea de găină) și au dansat step!

A fost o seară excepțională. O seară în care am trăit în trecut viitorul! O seară ca asta ar trebui să se mai organizeze din când în când! Mai jos, am să vă las câteva poze ( făcute cu tableta) … că de, am avut și aparatul cu mine… dar cardul l-am uitat în laptop :)) așa că îmi cer mii de scuze pentru calitatea pozelor !

Vă doresc o miercuri cât mai plăcută! Pe data viitoare, dragilor!

Această prezentare necesită JavaScript.

18 gânduri despre &8222;Miercurea fără cuvinte (24) – În aer liber&8221;

  1. Ce sa zic…momentele ca astea ma fac sa ma simt mandra de orasul meu:X si de faptul ca inca mai exista oameni carora le pasa sa duca mai departe anumite valori care reprezinta chiar identitatea Targu-Jiului!! Absolut superb postul:X Nu-mi vine sa cred ca am trecut de atatea ori pe langa casa asta si nu am stiut cata istorie ascunde! Shame on me for this one!!

Spune-mi părerea ta!

