Turism în Gorj: Redescoperind Gorjul

Ei bine, așa cum v-am promis ieri, astăzi am revenit cu ceva mai interesant sper eu și anume cu una din acțiunile la care am participat în decursul acestei săptămâni a serbării și promovării turismului în Gorj, prin redescoperirea frumuseților Gorjului și a activităților ce acesta le oferă. O săptămână întreagă, în Gorj, s-au desfășurat diferite activități culturale și recreative precum: dansuri populare pe centru, piesă de teatru în aer liber, traseu turistic prin Gorj, activități culturale la casa Mariei Lătărețu, dezbateri și nu în ultimul rând, astăzi au avut loc activități sportive de recreere( tiroliană, cățărări și coborâri în rapel).

Activitatea de astăzi a fost organizată și susținută de Salvamont Gorj, ce a oferit tuturor amatorilor echipamentul necesar și ajutorul necesar în desfășurarea acestor activități. Astăzi, în ultima zi de toamnă, am redescoperit plăcerea și adrenalina unor activități de altă dată, astăzi am descoperit adevărata frumusețe a toamnei (cu tot cu căldura ei de peste 30 și ceva de grade), i-am redescoperit coloritul, coloritul ce nu îl mai are nici un alt anotimp ( iarna prea albă, primăvara un singur verde crud combinat cu albul florilor, vara un verde aprins plin de căldură), dar toamna, toamna are toate nuanțele de culori, toamna e o paletă de culori ce împânzește tot pământul îmblânzind sufletul și minunând privirile.

Revenind la ziua de azi cu activitățile e, pot spune că a fost o zi de maximă relaxare, minunată, plină de revigorare și plină de multe poze. După ce m-am trezit de dimineață(ora 5) și am plecat spre Polovragi, mi-am umplut ziua cu fericire: am coborât în rapel( nici nu mai știu de câte ori), am coborât pe tiroliană, m-am cățărat pe stânci, am vizitat și Peștera Polovragi( ce spre rușinea mea, până la vârsta de 18 ani nu am vizitat-o) și am făcut MULTE, FOARTE MULTE poze( ce le veți putea vedea în galeria de mai jos).

Am fost plăcut surprinsă de entuziasmul celorlalți ( care de altfel nu putea fi absent). Prima dată, recunosc, apare frica… însă apoi, după ce îți dai drumul de pe pod și te contopești cu golul ce te înconjoară, prins în corzi și aer, tot corpul ți se relaxează mușchi cu mușchi dorindu-ți să nu mai atingi solul, să se prelungească în golul ce te înconjoară, dar el.. parcă se încăpățâna să se apropie tot mai mult de tălpile picioarelor mele( asta la coborârea în rapel). La tiroliană, simțeai că zbori, spre deosebire de rapel unde simțeai că plutești, coborai pe sfoară cu viteză( nu foarte mare dar așa aveai impresia) și parcă totul se petrecea prea repede, prea repede ajungeai la sol, prea repede trecea entuziasmul… prea repede dispărea adrenalina. La cățărare, aici e ceva mai complicat, aici nu mai depinzi în totalitate de cel ce ține frânghia și nici nu mai ești liber ca la coborârea în rapel, aici ai nevoie de siguranță în mâii și în picioare, de concentrare și distribuirea ei către acestea, ai nevoie de simț de cercetare în căutarea prizelor pe stâncă pentru a ajunge cât mai sus și pentru a nu aluneca, însă după toate acestea sentimentul ajungerii în vârf după ce ai parcurs traseul este de nedescris.. te simți parcă stăpân peste tot și toate!

Așa cum am spus și mai sus, a fost o zi extraordinară și vă invit și pe voi să vizitați Gorjul, luând parte la astfel de acțiuni… merită! Vă las acum în compania pozelor de mai jos!

Această prezentare necesită JavaScript.

5 gânduri despre &8222;Turism în Gorj: Redescoperind Gorjul&8221;

• Mă bucur că ți-a plăcut articolul.. dar nu.. nu este alpinism.. alpinismul este un sport ce constă în ascensiunea pe culmi muntoase greu accesibile ( stânci abrupte) , așadar doar cățăratul intră la alpinism,celelalte doua( tiroliana și coborârea în rapel) nu intră în această categorie 🙂