O noapte albă

Am avut parte sâmbăta ce tocmai a trecut, 6.10.2012, de o noapte albă la biblioteca. O noapte dedicată lui Caragiale, vieții lui și operelor sale, o noapte dedicată epigramiștilor, pamfletarilor și în special lecturii în sine. Am avut parte de recitări ale unor epigramiști și pamfletari gorjeni dar și de lecturări asupra vieții lui Caragiale și a operelor sale. Fiind anul lui Caragiale, colegiile organizatoare au prezentat și câteva proiecte în care au evidențiat cele mai importante opere ale autorului dar și cele mai importante momente din viață. O idee interesantă și deosebită, dezamăgirea mi-a fost mare însă când am văzut-o pusă în aplicare. De ce? Simplu, mi-a fost mare dezamăgirea să văd cum aceia ce se presupun a fi elevi de elită nu știu să citească, ori fac greșeli gramaticale consecutive atât în grai viu cât și în proiectul scris, proiectat pe unul din  pereții încăperii.

Un alt moment a fost dedicat dulceții și cafelei, pentru că am fost serviți cu dulceață și un pahar de cafea înaintea realizării unui concurs cu premii precum: un breloc sau un CD ori o hartă cu obiectivele turistice gorjene. Concursul a fostul unul bazat pe întrebări și răspunsuri rapide, întrebări din operele lui Caragiale. A fost una din activitățile interesante ale acelei seri, fiind urmată de o invitație la dans în anii lui Caragiale, printre fete cu rochii lungi și domni specifici acelei epoci. Un dans ce a avut loc într-un hol mare printre operele de artă ale copiilor talentați gorjeni în incinta bibliotecii.

Din păcate, din cauza oboselii și a dezamăgirii din punct de vedere al organizării,  cu invitația la dans mi-am luat și eu tălpășița către casă. Mi-a părut tare rău să văd că nu s-au ridicat nici măcar la jumătatea organizatorilor de anul trecut, nefiind pregătiți. Însă din câte știu programul a continuat cu o dezbatere pe una din operele lui Caragiale și mai apoi cu vizionarea unui film pus în scenă după una din operele lui Caragiale și comentarea acestuia ulterior de către aceiași elevi ce făceau parte din organizatori. Știind mai ales ce avea să urmeze și văzând greșelile numeroase din prezentările power point am plecat fericită spre casă. Mi-a părut rău, sincer mi-a părut tare rău să văd atâta dezorganizare și atâtea bâlbâieli, dar mai ales lipsa cunoștinței a ceea ce se presupunea că au scris.

Sper ca anul viitor să fie o organizare care să se ridice așteptărilor mele sau cel puțin la nivelul celor de anul trecut!

Acum vă las până data viitoare ce sper că va fi cât mai curând și îmi pare chiar rău de faptul că nu mai pot iar scrie așa cum mi-aș dori pe blog. Însă școala, temele și pregătirile îi ocupă majoritatea timpului, iar puținul timp liber parcă nu l-aș mai petrece în fața unei tastaturi și a unui monitor de laptop ce mă obosește și mai tare. Sper totuși ca cei care intră pe aici vor înțelege și se vor bucura mereu de fiecare post, fie el scurt, lung sau din an în paște!

O seară frumoasă vă doresc!

9 gânduri despre &8222;O noapte albă&8221;

Spune-mi părerea ta!

