Oare o să fie cândva și invers?

O temă la franceză. Multe exerciții. Plictisitor. Mai bine citeam o carte. Însă această temă mi-a inspirat postul de azi. Mai exact pagina următoare, de început de nou capitol. Prima dată m-a atras contrastul a două imagini tineri – adulți, iar mai apoi citatul de sub poze, ce spune cam așa:

Quand j’étais petit, je faisais ce que mon père voulait. Maintenant, il faut que je fasse ce que mon fils veut. Mon problème est de sqvoir quand enfin je pourrai faire ce que je veux.

M-a pus pe gânduri. Mă întreb.. ”Oare așa am să pățesc și eu?” Oare cândva, va exista un moment în care să fac doar ce vreau eu? Fără să fiu sfătuită. Fără să mi se spună ”Nu e bine” sau ”Nu a fost bine”. Oare va exista? Oare va veni clipa când fiecare om poate face pentru măcar o secundă ceea ce vrea fără să fie inhibat de înconjurător? Sau e mai bine așa ?Ca cineva să existe pentru a ne îndruma pașii, acțiunile?  Fie că sunt părinți ori copii, bunici ori mătuși.

Un răspuns mi l-a oferit amintirea unui citat din cărticica de care v-am povestit acum câteva posturi:

Sensul dat e doar o iluzie egoistă, o proiecție filistină a unor doruri de nesatisfăcut. Rădăcinile acestui sens rămân pierdute în același izvor nebănuit al suferinței. Și în toate acestea părinții, copiii sunt succesiuni asimetrice, cifre, ecuații ce rătăcesc după noimă.

Poate că întrebările mele nu-și au rostul, iar succesiunea momentelor ar trebui să o las să decurgă după bunul ei plac și să încerc să înțeleg fiecare moment al vieții.. poate fără a mă întreba mereu de ce e așa și nu invers, ori când va fi invers.. sau dacă e posibil să fie și invers. Uneori anumite momente sunt tipice, fără o logică anume… sunt așa pentru că așa trebuie să fie și punct.

Oare, o să fie cândva și invers? Voi ce părere aveți?

2 gânduri despre &8222;Oare o să fie cândva și invers?&8221;

Spune-mi părerea ta!

