Clar – a mai murit ceva în România

Aveam de gând să scriu astăzi pe blog, însă nu despre asta. Era într-adevăr un post inspirat de melodia de mai jos, însă mi-a pierit cheful la un moment dat, spre sfârșitul melodiei.. și o să aflați și de ce. Melodia despre care vorbesc… am descoperit-o întâmplător, umblând pe facebook și citind o știre ” O nouă piesă marca IRIS la Neatza cu Răzvan și Dani”. Curioasă, am dat click și am început să ascult melodia. Versuri faine. Sau cel puțin mie mi-au plăcut pentru că mă regăseam în ele. Le trăiam. Trebuie să recunosc că Iris nu m-a mai interesat de când a plecat Minculescu, însă în timp ce ascultam melodia începeam să regret.. să-mi pară rău că nu i-am dat o șansă și sub noua formulă. Regretam că nu i-am dat o șansă și solistului din noua generație. Însă acum.. nu mai regret. Și doamne ferește, nu contest faptul că are o voce bună, nu contest faptul că nu ar fi demn de acest rol de solist în trupa Iris. NU. Însă pe mine una m-a dezamăgit sfârșitul melodiei. NU, nu versurile m-au dezamăgit, nu linia melodică și nicidecum vocea solistului. M-a dezamăgit ceea ce am văzut: ”Iris – E magic, playback).  Pe bune… PLAYBACK? Cum se poate așa ceva cu o orchestrație în spate? De obicei se spune că faci playback și atunci când nu ai o orchestrație în spate( un band) iar tu cânți cu vocea și CD-ul cu negativul, nu doar atunci când ambele se află pe un CD. Însă band-ul Iris ( orchestrația) era. Iar toboșarul se vedea că bate real în tobe, chitariștii cântau pe bune la chitară. Ce să înțeleg de aici? Că de data asta nu era playback pentru că nu exista orchestrație ci pentru că solistul mima versurile? Păcat. Sunt sigură că acest lucru nu s-a întâmplat niciodată atunci când Cristi Minculescu era solistul trupei Iris și nici nu s-ar fi întâmplat vreodată. Nu cred că s-a făcut vreodată playback la vreun show tv ori la vreo emisiune radio. Păcat. Cred că Iris nu a murit cu plecarea lui Cristi Minculescu. Cred că Iris a murit tocmai cu această întâmplare. Însă trist este și faptul că ceilalți membrii au acceptat aceasta. Că s-au înjosit în fața tuturor celor ce îi ascultau cu drag. Încep să cred din ce în ce mai mult că marea majoritate ce face parte din noua generație sau noile generații, reprezintă o majoritate distructivă a tot ceea ce alții au lăsat în urmă și au clădit cu greu. ( ȘI ATENȚIE… am spus MAJORITATE).

Mai jos vă las și vouă un print screen la ceea ce pe mine m-a șocat, dar și melodia. O melodie frumoasă, după cum am mai spus, cu versuri OK.

sursă youtube ( user catmusicoffice )

6 gânduri despre &8222;Clar – a mai murit ceva în România&8221;

  1. Iris a fost o trupă minunată. Dar a fost… Acum ce a rămas? Nimic… o trupă de pop-rock care se va stinge încet încet în mediocritate. De fapt cred că ăsta e şi motivul pentru care Cristi Minculescu a părăsit trupa. Iris-ul a fost considerată trupa ce ţinea rock-ul românesc peste linie, dar şi asta până în 2000. După Mătase Albă…nimic nu a mai fost cum trebuia să fie. Rock-ul s-a stins şi odată cu el a început criza trupei… De ani buni tindeau spre mediocritate. Acum… fie că-şi fac trupe separate sau nu, nimic nu va mai fi la fel.

Spune-mi părerea ta!

