Frankenweenie

Hmmm…. Nu știu exact de la ce provine numele de ”Frankenweenie” ori ce înseamnă, însă vă pot spune ca este un … film. În germană ”Franken” se traduce… Franconia, un alt cuvânt enigmă pentru neuronii mei dar ulterior am aflat că este o regiune din Bavaria Germania, fiind una dintre cele 13 regiuni unde se produce vin( thanks a lot dear Wikipedia), iar ”weenie”, apăi ”weenie” din engleză se traduce o persoană studioasă plictisitoare adică un.. tocilar :). Deci într-o traducere liberă a limbii germano-engleză ar însemna ”Tocilarul din Franconia”, doar că acțiunea nu se petrece nici în Franconia, nici în Bavaria și nici în Germania ci în Olanda, deci… ce legătură are ”Franken” cu ”Weenie” aici? Da, corect, niciuna! Așadar, pentru mine titlul ales filmului este încă o enigmă, acum dacă vreunul din voi este mai luminat ca mine la minte vă invit cu plăcere și mult interes să-mi împărtășiți opiniile voastre  în legătură cu titlul filmului.

 

Trecând peste problema mea neuronală de a nu înțelege titlul acestui film, vă pot spune că el este chiar… interesant. Da, este interesant. Este un film animat, cu personaje desenate puțin anormal, amuzante ca și înfățișare, ciudate, dar care aduc puțin cu latura umană și înfățișarea noastră. Bine.. puțin mai mult :D. Deși este realizat în 2012 aduce cu anii 1950 când filmele și desenele erau alb-negru. De ce? Pentru că este.. alb-negru! Și nu, nu este deloc ciudat sau plictisitor  datorită acestui lucru, ori chiar obositor? Nu, este chiar relaxant având doar două nuanțe de culori de la alb la negru, odihnind ochii și captivând parcă mai mult atenția. Acum, dacă v-am vorbit puțin despre cum este realizat filmul din punct de vedere tehnic, să vă spun câte ceva și despre poveste, nu? Că doar asta e partea cea mai atractivă.. cred?!Sau nu?! În fine, povestea filmului este bazată pe prietenia dintre om și câine, ființa cea mai devotată din punct de vedere al sentimentelor față de om ( sau cel puțin așa se spune) și ce se produce în sufletul geniului în știință, singuratic din punct de vedere social, atunci când unicul lui prieten… poc.. moare stupid, vrând să-și ajute stăpânul. Victor(omul), din copilul pasionat de știință și de noul profesor, după moartea prietenului său, devine și mai închis în el, gândurile sale fiind îndreptate doar către Sparky ( cățelul ) și cimitirul de animale (pentru că da, în film există un cimitir al animalelor, cu tot felul de cruci.. drăguțe – da știu, pot fi și .. morbidă uneori?!). Astfel, dragostea lui pentru știință și noul profesor revine atunci când profesorul realizează un experiment în fața elevilor săi  despre cum o broască, pin șocuri electrice constante asupra mușchilor își poate mișca picioarele. Brusc, Victor, are o sclipire și va face tot posibilul să-și readucă prietenul la viață, folosindu-se de experimentul ce avea să-l încerce pentru proiectul său la științe propus de profesor pentru proiect. Reușește oare Victor să-și aduce prietenul la viață? Dacă da, care sunt consecințele acestui fapt? Dacă nu, de ce? Ce se petrece oare mai departe? Cum vor încerca ceilalți colegi să-i fure ideea pentru proiect și ce urmări grave vor avea aceste încercări? Care este deznodământul acestui film vă las pe voi să descoperiți urmărindu-l! Ce vă mai pot spune despre el, hm… păi este o combinație între comedy-horror, o combinație reușită zic eu, cele două îmbinându-se perfect în fiecare scenă, completându-se una pe alta.

 

Mie una, mi-a plăcut și mi-a plăcut mult. Inițial voiam să văd cu o prietenă (plictisite fiind în cabană după o zi de schi și multe jocuri de remi) un film horror care să ne trezească puțin la viață, așa că am căutat un film pe google ( filme horror 2012), iar primul din lista celor de la CineMagia.ro ( cărora le mulțumesc) a fost chiar ”Frankenweenie”. Ne-a atras numele ciudat, ne-am uitat la trailer și ni s-a părut drăguț și interesant. Ne-a fost lene să așteptăm să se încarce pe vreun site ori să îl căutăm pe vreunul, așa că mai bine l-am descărcat de pe filelist în câteva minute… bune minute și multe(ciudat… nu?). Acesta nu pot spune că este un film horror în totalitate ori cu adevărat horror, pot spune că au fost într-adevăr momente când m-a ținut cu sufletul la gură, dar nu m-am speriat… cred?! (cel puțin eu nu am simțit asta pe pielea mea). Mai departe vă invit să vedeți trailer-ul și să ascultați melodia de final a filmului animat, pentru că da, anumite momente și puncte culminante sunt însoțite de melodii ce chiar merită ascultate și adăugate undeva într-un playlist (dar asta este doar opinia mea).

sursă youtube ( user Trailers4Utube )

sursă youtube ( user disneymusic )

 

 

6 gânduri despre &8222;Frankenweenie&8221;

  1. Franken_____ este o expresie americana si nu trebuie sa aiba vreo logica pentru ca… pai pur si simplu e americana. Si weenie este pus in nume pentru ca se refera la acea rasa de caine wiener.
    Nu ai vazut cum in multe filme apare numele de Frankenstein dar lumea habar nu are ca nu creatura se numeste Frankenstein si omul de stiinta care l-a creat ?
    Do not question american logic !

Spune-mi părerea ta!

