Testu` lu`Einstein

93434191-einstein-tongue_custom-36fb0ce35776dc2d92eda90880022bf48a67e192-s6-c10

Am căutat mult timp testul lui Einstein de inteligență și abia acum, după mulți ani în care am auzit de el însă nimeni nu știa să îmi spună toți pașii în ordine, am dat chiar eu de el într-o carte de psihologie. L-am citit cu atenție de la cap la coadă de vreo trei ori, m-am încurcat tot de atâtea ori, pentru că de fiecare dată când citeam, fiind multe propoziții/pași de urmat nu reușeam deloc să țin minte toate detaliile date de fiecare propoziție în parte. Așa că dacă nu am reușit totuși din prima, nici din a doua și nici din a 3-a încercare direct în minte, am luat fiecare propoziție și îi notam schematic detaliile pe o foaie ( o să vedeți cum puteam face asta chiar din propoziții ). Astfel luând-o ușor pe pași și reanalizând pașii anteriori să fiu sigură că nu am pierdut nici un detaliu, am reușit într-un final să rezolv testul și să aflu răspunsul corect, timpul nu vi-l spun să nu vă sperii pe unii că a fost prea repede ori pe alții că a fost prea mult, însă am să vă spun că dacă vă alocați suficient timp și suficientă atenție pe parcursul unei zile veți reuși cu mare ușurință să-l rezolvați. După ce l-am rezolvat și mi s-a părut aproape imposibil, m-am uitat iarăși peste propoziții și mi s-a părut atât de simplu și de banal… importantă este atenția și răbdarea.

Acum, nu am să vă mai răpesc timpul cu prea multe cuvinte despre testul ce a fost inventat aproximativ acum 100 de ani ci am să vi-l propun spre rezolvare alături de un creion, niște culori și o foaie de hârtie. Aștept răspunsurile voastre, rezolvările voastre și felul cum ați gândit :). Sper să nu vă dea prea multe bătăi de cap dar să fie suficiente încât să vă stârnească motivația și dorința de a-l duce până la capăt.

strange-albert-einstein

Iacătă testul 🙂 … Ia să vedem acum care sunteți inteligenți pe aici?

  1. Există 5 case, fiecare de altă culoare.
  2. În fiecare casă, locuiește o singură persoană, fiecare de altă naționalitate.
  3. Fiecărui locatar al fiecărei case îi place o anumită băutură, fumează o anumită marcă de țigări și are un anumit animal de casă.
  4. Niciuna din cele 5 persoane nu bea aceeași băutură, nu fumează aceeași marcă de țigări și nu are același fel de animal de casă.
  5. Britanicul locuiește în casa roșie.
  6. Suedezul are un câine.
  7. Danezul bea ceai cu plăcere.
  8. Casa verde se află în stânga casei albe.
  9. Locatarul casei verzi bea cafea.
  10. Persoana care fumează Pall Mall are o pasăre.
  11. Locatarul care locuiește în casa din mijloc bea lapte.
  12. Locatarul din casa galbenă fumează Dunhill.
  13. Norvegianul locuiește în prima casă.
  14. Fumătorul de Malboro locuiește lângă cel care are o pisică.
  15. Locatarul care are un cal locuiește lângă cel care fumează Dunhill.
  16. locatarul care fumează Winfield bea cu plăcere bere.
  17. Norvegianul locuiește lângă casa albastră.
  18. Germanul fumează Rothmans.
  19. Fumătorul de Malboro are un vecin care bea apă.

Cine este proprietarul acvariului cu pești?

Acesta de mai sus este testul care este cum nu se poate de ușor. peste fix o săptămână am să fac un update acestui post în care am să spun răspunsul testului cu fiecare casă cine locuiește ce naționalitate are locatarul, ce fumează și ce animal de casă are 🙂 Însă până atunci vă las pe voi să vă puneți creierele la contribuție și să gândiți că doar de aia le aveți 🙂

Toate cele bune și baftă în gândire :)!

Einstein-Intuitive-1024x819

12 gânduri despre &8222;Testu` lu`Einstein&8221;

  1. Am făcut şi eu testul acesta acum câteva luni. După vreo zece minute de citire şi recitire am ajuns la ceva de genul ,,O fi ăla despre care nu se spune decât un lucru?”. După încă ceva timp (mai mult) începusem să cred altceva…
    Răspunsul cu adevărat real nici acum nu-l ştiu.

  2. Bună,

    Soluția brută/mecanică e relativ ușor de găsit (max. 5-15 minute), cu puțină răbdare și organizare, dar mai există o soluție (aceea pe care Einstein o avea în minte, în cazul în care el chiar este autorul problemei). Această a doua soluție este una care nu necesită absolut niciun fel de investigație. Ea implică mai degrabă un act de imaginație, creativitate, atenție și… intuiție.

    Succes! 🙂

    Cu drag,
    Andrei

Spune-mi părerea ta!

