Les Miserables!

les_miserables_ver11

Părerea lui Spoil:

Bonjour à tout le monde!. Tocmai ce am ajuns acasă de la cinema. Filmul de astăzi a fost cum o spune titlul „Les Misérables”  tradus în română „Viața unui angajat român” un film pe care îmi place să-l numesc „the bag of chips” trailerul este interesant dar acțiunea și povestea lasă de dorit. Nu pot să neg că nu mi-a plăcut măcar puțin , dar sincer să fiu am mers la acel film din 3 motive mai speciale Hugh Jackman also knowed as Wolverine, Sacha Baron mai cunoscut și ca The Dictator sau Borat, și un final  superba  Helena Bonham. În final tot ce am putut observa în acest film este ca toți francezii sunt rapperi, dacă doriți un film în care nu pot să vorbească mai mult de 3 cuvinte fără să cânte vă sugerez să nu vizionați acest film. Adică na poate că vă place muzică-lul dar sfatul meu NO, HELL NO!  să scurtez filmul numai într-o singură melodie din cele 20+ . Enjoy!

Părerea lui Pishky:

Să vă mai salut și eu? Nu vă mai salut, că vă salută deja Spoil! Eu încep direct. De fapt nici nu știu cu ce să încep mai întâi, cu faptul că mi-a plăcut sau că nu mi-a plăcut. N-am lucrat niciodată cu jumătăți de măsura și nici nu am degând să o fac vreodată, dar de data asta balanța mea conține pe talere fix 2 jumătăți identice de dezgust și de plăcere asupra filmului. Și totuși, cele 2 jumătăți identice se încăpățânează să sfideze orice lege a fizicii dezechilibrând balanța într-o parte și în alta la infinit. Am să încep totuși cu ce mi-a plăcut: subiectul. Da mereu mi-au plăcut filmele cu un astfel de subiect, tocmai de aceea am ținut morțiș să-l văd când apare. E într-adevăr o realitate crudă, dar e o realitate ce a fost, este ( deși se neagă asta) și o să fie mult timp și de acum în colo… și asta numai pentru că mereu or să fie oameni cu și fără suflet :). Însă acest subiect nu s-a știut a fi dezvoltat de către regizor și scenariști..

Nu mi-a plăcut musical-ul, deși în general îmi plac musical-urile… însă doar acelea ce se și potrivesc cu povestea ce vor să o împărtășească oamenilor. Acest musical nu se potriva cu tema. NU. Nu cred că ”mizerabilii” aceia mai erau în stare să-și cânte nenorocirile în situația deplorabilă în care se aflau. Eu una chiar refuz să cred că francezii făceau asta în timpul revoluției și înainte de ea.

De asemenea sunt aproape sigură că francezii patrioți din vremea lui 1800 se răscolesc în mormânt din cauza faptului că filmul este făcut de englezi, în engleză cu numele în franceză. Săracii… ce naționaliști erau și ce pățesc acum. Cred că naționaliștii de atunci cu tehnologia de acum ar fi iscat un adevărat război împotriva englezilor din cauza acestui fapt :D.

Acum, sunt sigură că și Victor Hugo se răsucește în mormânt prin faptul că i-au denaturat conținutul romanului său de la început până la sfârșit, adăugând și scoțând personaje, tăind și lipind alte secvențe.

Secvențele, ei bine secvențele mie una nu mi s-au părut a fi toate filmate în Franța, Paris, ci chiar în Anglia, Londra. Dacă greșesc, mii de scuze, dacă nu.. păcat 🙂 Mi s-a părut la un moment dat a fi Versailles, în câteva secvențe, dar restul, restul păreau a fi în Londra :). Bieții francezi.. ce somn neodihnit or avea ei acum printre morți.Tare rău îmi pare de ei.

Sincer, nu știu dacă să vă îndemn să-l vizionați și voi ori ba. Poate ce nu mi-a plăcut mie, pe voi o să vă încânte și ce mi-a plăcut să vă dezguste. Însă de un singur lucru sunt curioasă: Voi ce părere aveți? Așa că vizionați-l și spuneți-ne și nouă :). Eu una, de curiozitate, m-am apucat să citesc până și romanul alcătuit din 3 volume ce mereu mi s-au părut IMENSE. Nimic nu m-a convins până acum să-l citesc, până la acest film a cărui poveste nu prea bate cu spusele mamei.

P.S. V-am pus mai jos și trailer-ul 🙂

sursa youtube(user PhanaticalJekkie)

sursă youtube (user DanceOn)

 

24 de gânduri despre &8222;Les Miserables!&8221;

  1. Poti citi parerea mea la mine pe blog. 🙂 Cred ca daca l-as fi vazut la varsta ta, as fi avut aceeasi parere/incertitudine. Filmele nu au cum sa respecte 100% tot ce se intampla intr-o carte, mai ales in cazul asta, unde actiunea cartii este foarte stufoasa. Si mie mi s-a parut straniu ca se vorbea engleza. Dar asta, e, probabil ca francezii nu ar fi facut o productie asa de ampla si precis numele de pe afis vand foarte bine (ceea ce iarasi nu s-ar fi intamplat daca filmul era facut de francezi). In fine, scoala franceza de film este altceva si nu prea putem compara mere cu pere. Eu iti recomand sa termini si cartea. Chiar daca ce se intampla acolo corespunde sau nu cu filmul, chiar daca este lunga si poate iti pare greoaie, este un roman care te poate imbogati sufleteste si care se numara printre marile capodopere ale literaturii universale. 🙂

    • Eu, m-am apucat de carte… și cred că până termin liceul termin și cele 3 volume a câte 550 de pagini fiecare, de citit :))
      Da, știu că nu are cum un film să respecte 100% tot ce se întâmplă în carte, dar nici în halul în care au făcut ei filmul, măcar succesiunea întâmplărilor din carte să o fi păstrat :).. pe când ei au început cu filmul de undeva de dincolo de jumătatea primului volum al cărții 🙂

  2. acuma, am văzut Anna Karenina în variantă americănească, şi nu m-a dat pe spate, chiar dacă nu era musical. e ca şi cum l-ai pune pe Anthony Hopkins să vorbească în maghiară. iar tema cărţii chiar nu ştiu dacă e taman potrivită pentru un musical. adică, na, fiecare cu viziunea lui, dar eu prefer tot varianta scrisă 🙂

Spune-mi părerea ta!

