Cancer.

body-soul

Știu. Titlul e dur. Poate prea dur. Dar el există. E prezent aproape oriunde ne-am uita. Îl găsim oriunde, oricum. Eu, ca să scriu acest post, oficial m-am rupt de absolut orice rețea de socializare. Am stins până și lumina. Pe întuneric parcă văd lucrurile mai clar, sunt mai palpabile. În întuneric îmi pot colora fiecare gând în parte. Mi-l pot expune și mi-l pot dezvolta fără să mi-l audă ori să mi-l vadă cineva.

I-am promis Simonei de câteva zile că-mi voi ordona gândurile, le voi aduna undeva, separat de celelalte și voi prinde curaj în a-mi așterne aici, cuvintele de mai sus dar și cele de mai jos. Am amânat, de sâmbătă scrierea acestui articol din motive poate întemeiate și neîntemeiate. Cu siguranță însă vă puteți da seama de motive doar citind titlul, asta dacă simțiți ceva :).. dacă nu simțiți, nu sunteți demni să vă trăiți viața, ci sunteți demni de moarte.

Să revenim însă la cancer, că de la el am plecat. Aș putea să vă spun că este o boală cumplită. Dacă cel malign se poate estompa, metastaza reușește să te bage între 4 scânduri.. și atât. Aș putea să vă mai spun că se caracterizează prin înmulțirea excesivă a unor țesuturi… și aș putea să vă spun mult mai multe despre acesta, însă nu neapărat simptomele și manifestările sale sunt importante. Știm cu toții că te macină ușor, ușor, din interior spre exterior până ce rămâne din tine un mare nimic. Doar că acum, acum realizezi că printre toate astea n-ai pe nimeni. Simți poate că nici ai tăi nu te mai înțeleg. Și cel mai crunt e când realizezi că aceia ce-i credeai prieteni sunt niște himere sau cel puțin relațiile de prietenie dintre voi sunt inexistente. Realizezi că nu mai ai nimic. Nici măcar pe propria viață nu mai ești stăpân. Orice decizie ai încerca să iei și orice ai încerca să faci de aici încolo cu viața ta, ești conștient că punctul pe i și decizia finală o va lua tot el, tot cancerul. Tot ce ai nevoie e să ști că în jurul tău nu e atâta falsitate, însă toate se încăpățânează să nu-ți dea altceva. Acum, în aceste situații oamenii au nevoie de sprijin… și nu, nu material.. pentru că știu că banii, banii nu-i ajută. Nu vor decât să te simtă aproape, ca și prieten. N-au nevoie de bani pentru că sunt conștienți că toți banii din lume nu le pot cumpăra viața. Viața, nu are preț în astfel de cazuri, la fel cum nici cancerul nu se lasă cumpărat cu tot felul de medicamente, ci din contră se încăpățânează în a se dezvolta, mai mult și mai mult în tot ceea ce reprezinți tu, într-un final chiar și în suflet… astfel pe primul loc se clasează dorința aceea de prietenie. Toate dispar în acel moment. Chiar și suferința.

Desigur, apoi… apoi intervin din nou banii. Nenorociții de bani. Pentru anumiți oameni banii nu înseamnă nimic, ei vin, se duc, vin iar, se duc iar. Aceia ce duc o astfel de boala pot spune că au un dram de noroc prin faptul că banii, dacă nu îi pot vindeca, măcar le alină suferința. Dar, mă gândesc acum la cei ce nu au bani. Acele persoane umile ce-și trăiesc viața dintr-un salariu mediu și n-au zeci de milioane să dea într-o lună pe toate acele citostatice? Cred că acelea cunosc cu adevărat chinurile acestei boli. Pentru ei suferința e și mai cruntă. Dar și mai crunt de atât e să-ți pui speranțele în gratuități. În stat și-n drepturile tale. De ce e asta cel mai crunt? Pentru că drepturile tale nu există. Drepturile tale ca și pacient sunt niște iluzii. Ceea ce ție ți se cuvine de drept, nu primești pe motiv că nu sunt bani. NU, nu sunt bani nici să te vindece și nici să-ți aline suferința. Așa că-ți rămâne să te chinui fără citostatice, ori să faci rost de ele prin intermediul unor fundații ce le importă din afară. Adevărat, de ce să se găsească la noi pe gratis când se pot cumpăra de dincolo pe bani grei pentru unele persoane? De ce să ajutăm când putem să-i omorâm mai repede prin nepăsare? Chiar dacă, într-adevăr, banii nu le vor cumpăra tuturor sănătatea, unii chiar au nevoie de ei, au nevoie de ajutor prin respectarea drepturilor lor, acela de a-și primi citostaticele gratuit în spital.

Păcat… păcat că atâția oameni sunt blestemați de-aceste chinuri groaznice ale unei boli. Acum, că-i deja lung postul și poate am spus mai mult decât aș fi vrut ori trebuia să spun, vă las.

Have fun,

Pishky 🙂

19 gânduri despre &8222;Cancer.&8221;

  1. Cancerul mi’a zmuls din braţe persoana care ma crescut. Când mama si tata erau la muncă. Poate mulţi doar aţi auzit de boală si poate alţii cum aş fi eu, am trăit să văd cum macina pur şi simplu in om. Să urle de dureri inimaginabile şi să fi neputincios. Şi intr-un final când crezi că sa liniştit,să vina cineva langă tine şi să îţi zică…. nu plânge fi tare,bunicul nu mai e.
    O boală fără remediu de multe ori…..de multe ori…medicii ajută cancerul sa avanseze. De ce? Nu ai bani!

    • da.. poate ar trebui sa existe putin optimism… dar crede-ma ti se sterge din suflet, de pe fata si de unde vrei tu 🙂
      da e crunt si fara un salariu dar nu am vrut sa ajung chiar pana acolo 🙂
      si poate ca articolul are toate cele 3 elemente mentionate mai sus, pentru ca chiar asa e si cancerul: ironic, ciudat, autoironic dar si dur… foarte dur 🙂

    • l-am inscris la miercurea fara cuvinte… pentru ca desi are multe cuvinte este un articol ce ii lasa pe altii fara cuvinte… 🙂
      „have a fun” am precizat deja mai jos de ce 🙂
      la miercurea fara cuvinte, miercuri, pt ca asa am simtit marti seara pe la ora 22 🙂
      Si nu, nu cred ca trebuie criticat cand si de ce si cum se inscriu articolele cred ca trebuie apreciata initiativa. Acum de nu sunteti de aceeasi parere cu mine, ma scuzati.. observ ca altii sunt 🙂

      • eu nu contest calitatea acestei postari încarcate de emotii, dureri, întrebari si framantari! Este foarte bine ca ti-ai exprimat parerea în legatura cu aceasta boala cruda! Atunci cand ne framanta asemenea gânduri, cel mai bine este sa le comunicam celor de langa noi. Ai facut foarte bine ca te-ai exteriorizat. Consider doar ca aceasta postare nu trebuia inscrisa la rubrica Miercurea fara Cuvinte pentru care exista o singura regula pentru toti cei ce doresc sa participe – de a inscrie postari ce cuprind doar fotografii!

Spune-mi părerea ta!

