Dobrița – un loc în Gorj

Dobrița nu-i departe de Târgu-Jiu, e undeva într-o comună de pe lângă acesta, sus în munte. Un loc aproape uitat de lume. Frumos. Plin de aer curat, înconjurat de creste și multă pădure. Ca să fiu sinceră, deși e aproape și se poate vedea chiar din oraș (în miniatură) astăzi a fost prima dată când am ajuns acolo, în peste 18 ani. Nu știam locul decât de pe hartă, din priviri de la depărtare și din poveștile tatei de când era copil. Mereu când îmi spunea că acea clădire e în formă de vapor, aveam impresia că își bătea joc de mine… cum să fie așa ceva la noi în țară încă de prin 1940? Tocmai de aceea  când îl priveam de la depărtare mi se părea a vapor și tere-mi plăcea. Păcat că era un spital de pneumoftiziologie (bleah .. urăsc cuvântu ăsta) și nu-l vedeam decât de undeva de departe. Nu știu de ce mereu mi-am dorit să ajung acolo.. erau prea multe povești despre acel loc… prea multă frumusețe doar în cuvinte.. eu voiam să văd cu proprii-mi ochi. Într-adevăr frumos loc… deși până acolo drumul parcă e rupt de pe fronturile de luptă bombardate….înspăimântător… deși nu pot spune că în pustietatea lui nu-i frumos.. că îi. Dar uite că am ajuns, repede, pe un drum întortocheat, în fața unui vapor.. vechi dar bine întreținut, într-un loc unde aerul pare a fi mult mai pur, unde zăpada era întreagă iar verdeața pomilor era albă și plină de chiciură, ca-ntr-o poveste.

Astăzi, cuvintele nu le prea am la mine.. dar am să vă las câteva poze cu spitalul și bisericuța ce-i șade la porți.

Această prezentare necesită JavaScript.

2 gânduri despre &8222;Dobrița – un loc în Gorj&8221;

Spune-mi părerea ta!

