Ilogicul din logica matematicii!

Iubești matematica? Puțin probabil. E complicată, greu de înțeles. Uneori poți spune că e chiar ODIOASĂ. Da, este. Iar eu sunt de acord cu tine, matematica e cum vrei tu! Dar să știi, că matematica poate să fie chiar și foarte frumoasă. Da, frumoasă! Ai citit bine! Frumusețea asta de care vorbesc eu provine din toate acele căi întortocheate ale matematicii. Ele o înfrumusețează și o urâțesc în același timp. Totul depinde de unghiul din care privești și de lumina ce se abate asupra chipului ei.

images

Nu știu la câți dintre voi vă place acest subiect, sau câți dintre voi ați ajuns să citiți deja până aici, ori câți dintre voi n-ați vrut măcar să citiți acest post din cauza titlului, sau câți veți ajunge până la capătul acestui post. Toate astea nu le știu, dar eu, pentru aceia ce sunt curioși, voi continua cu ceea ce am de zis.

math wordleAzi, am dat peste ilogicul din logica matematicii. De fapt, aproape în fiecare zi dau peste el (exceptând zilele de vacanță), doar că azi am dat peste un ilogic chiar simpatic. De ce simpatic? Pentru că până să devină ilogic, totul are o logică, una vizibilă chiar și de un copil de clasă primară. Ca să nu vă mai țin prea mulți pe ghimpi, am să vă arăt mai jos, despre ce este vorba:

Fie x !=0 ( != înseamnă diferit)

1) x=x – Corect

2) x2=x2 – Corect

3) x2-x2= x2-x2 – Corect

4) x(x-x)=(x-x)(x+x) | : (x-x) – Corect

5) x=x+x – !?!?!?!?!?!?

6) x=2x | : x – !?!?!?!?!?!?

7) 1=2 – !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Întrebarea mea, acum, este următoarea: Unde se găsește până la urmă greșeala? Ce face în așa fel încât de la un lucru logic să se ajungă la unul ilogic? Răspunsurile voastre le aștept mai jos într-un comentariu 🙂

***Dacă ți-a plăcut articolul și întregul blog, dă-i un like pe facebook  AICI, să fii mereu la curent și să mai afle și alții de el. Mulțam fain!***

Have fun,

Pishky!

sursă youtube (user LeNa B )

2 gânduri despre &8222;Ilogicul din logica matematicii!&8221;

Spune-mi părerea ta!

