Timpul

Cred că dacă dați un search în bara din dreapta a acestui site cu ”timpul” veți găsi o grămadă de posturi despre el… mai filosofice sau mai puțin filosofice. Doar că, vedeți voi, de timp ne lovim în fiecare zi, practic el e o parte importantă din ceea ce suntem, am fost și vom fi, așa că nu am cum să nu-mi las mintea să mai zboare către el pentru a mai scrie câte ceva, că și așa se pare că iar am cam abandonat scrisul, deși gândurile-mi sunt multe.

Trecând la subiect: Vi s-a părut vreodată că timpul trece prea repede atunci când nu așteptați nimic și prea greu atunci când cu adevărat așteptați ca ceva să se întâmple? Mie una mi se întâmplă asta zilnic și sincer vă spun că e tare, tare enervant! Mi se întâmplă când merg pe stradă, fără să mă gândesc la ceva anume, jucându-mi tot felul de chestii prin minte, nu aștept să ajung undeva anume, dar mă trezesc brusc și foarte repede în fața locului unde trebuia să ajung. Mi se întâmplă în vacanță, când chiar nu aștept să treacă… chiar și acum stau și mă întreb cum, când și unde s-au dus cele aproape 3 săptămâni de stat la schi? Mi se întâmplă la școală, când orele par a fi veacuri (unele). Mi se întâmplă când scriu. Când scriu timpul parcă zboară mai repede ca oricând. Mă trezesc că trec ore întregi, cu pagini de cuvinte.

Time slips through your hands

Uneori urăsc timpul, la fel de mult cum urăsc fraza următoare: ”Some people are old at 18 and some are young at 90… time is a concept that humans created”. Urăsc faptul că trece prea repede atunci când nu e cazul și-mi pare tare rău că noi, oamenii, nu ne naștem cu înțelepciunea acumulată până la vârsta de 90 de ani. Poate așa, viața ar fi altfel. Nu zic mai ușoară, ci poate mai frumoasă, cu mai puține greșeli. Adevărat, timpul este doar un concept, o măsură creată de noi, oamenii, pentru a măsura evoluția noastră într-un așa zis timp. Timpul e pur și simplu ceva imaginar: nu putem vedea, nu putem atinge, dar putem simți atât în propriul corp cât și în exteriorul lui, prin simpla schimbare a noastră, atât fizic cât și psihic, dar și prin schimbarea lucrurilor. Practic timpul reprezintă schimbarea, fie ea bună sau rea.

Time (1)

Bine, timpul nu reprezintă doar asta, ci timpul, infinit fiind, reprezintă o infinitate de lucruri, de la cele mai mărunte la cele mai mărețe: timpul te reprezintă pe tine, pe mine, firul de iarbă, gândacul, clipele, sentimentele, toate sunt agățate într-un fel sau altul de așa numitul timp, prezent în fiecare din ele.

Meh… iar am trecut peste limita de cuvinte propusă.. no, ca de obicei :), nu fac ceea ce-mi propun. Doar că acum, îmi propun să vă las. Nu de tot, ci până mai revin cu vreun post. Și totuși, înainte de asta vă întreb așa: ”Pentru voi, ce semnifică timpul?” și vă mai las și o melodie!

sursă youtube (user MrBernibest )

 

11 gânduri despre &8222;Timpul&8221;

  1. Perceptia asupra timpului este intotdeauna distorsionata, si asta pentru ca dincolo de factorul ermetic, intruchipat de masurarea lui fizica, factorul uman il dilueaza, facandu-l subiectiv.
    Tin minte ca in anul 3 ni s-a si predat asa ceva, la un seminar de Drept Penal. O persoana care a asistat la un accident, sau care a fost talharita descrie scurgerea a 10 minute reale, ca fiind 1-2 minute, iar o persoana care asteapta cu nerabdare un telefon, percepe scurgerea a 10 minute, a fi cel putin 25 de minute.
    Totul tine de sistemul de referinta, care intotdeauna este personal.
    Am stat sa ma gandesc putin la intrebarea ta din final, si-mi dau seama ca nu pot raspunde momentan. Cred ca simt ceva in sensul asta, dar nu-mi gasesc cuvintele. Este un subiect interesant, care merita dezvoltat.

    • pai eu… despre subiectul asta am destule articole pe aici.. dupa cum am zis daca scrii timpul la search gasesti o gramada
      si da.. timpul tine de un sistem de referinta personal… si totusi e atat de ciudat si de nedescifrat!

Spune-mi părerea ta!

