Euritmia

Nici voi n-ați auzit de ea, nu?

Ei bine, nici eu n-am auzit de așa ceva până acum câteva zile. De când am auzit însă, mi se pare o chestie tare interesantă mai ales în unele situații în care este aplicată, cum ar fi euritmia pedagogică.

Cum am auzit eu de ea? Prin intermediul maicămii. Ea lucrează cu tot felul de copii cu diverse probleme/handicapuri și s-a înscris la un curs de euritmie ce îi ajută în interacțiunea cu acei copii cu probleme. Prin euritmie, copiii vor învăța să prindă încredere în ei dar și să-și dezvolte anumite deprinderi de bază, deprinderi ce le-ar fi mult mai greu să le obțină prin alte metode.

september_at_school_058

Euritmia provine din greacă, de la eurhythmos ( eu= bine , rhythmos=ritm) și se referă la ritmul regulat al inimii și urmarea acestuia în armonia sunetelor, liniilor și mișcărilor. Practic prin euritmie se înțelege urmarea activităților într-un mod ritmic precum al inimii, fără să lași gândirea să intervină în vreun fel în activitatea ta, fără să acționezi pe bază de ”simțiri”. Însă acestea nu se fac oricum ci prin DANS. Da, ați văzut bine, se bazează pe dans. Euritmia presupune că orice sunet, literă, linie are o mișcare aparte a corpului pe care creierul o percepe într-un mod plăcut, fiind capabil să se activeze mai mult.

Astfel, euritmia este înrudită atât cu dansul cât și cu mima, prin faptul că încerci prin mișcări ale corpului să interpretezi sunete și litere, linii și alte cele. Este o vorbire vizibilă a corpului. Practic tu nu mai transmiți prin propriile sunete ci prin propriile mișcări: cuvinte, culori și chiar sunete ( chiar dacă sunt mute, mintea celuilalt le percepe într-un anumit fel). Fiecare consoană, vocală, nuanță a cuvântului, a vorbirii, fiecare notă muzicală, fiecare interval al vorbirii are o mișcare intrinsecă reprezentată printr-un gest euritmic, trupul devenind un mijlocitor al expresiei artistice.

Probabil, deja credeți că aiurez cu această noutate, însă ea nu este o noutate, practicându-se încă de prin 1911-1912 și fiind introdu-se de către un filosof austriac pe numele lui de Rudolf Steiner.

images

Euritmiștii, deși se rup de gândire și simțiri, se bazează pe expresivitatea sufletului. Prin expresivitatea sufletului se înțelege o comunicare mult mai afectivă față de cea verbală, trupul și mișcările acestuia transformându-se într-un laringe capabil să exprime orice. Aceasta crează ceea ce numim noi o apropiere sufletească față de celălalt, dându-ne încredere atât în noi în prezența acelei persoane cât și în acea persoană (destul de logic, nu?).

Euritmia pedagogică reușește să stabilească legături de încredere mult mai profunde. Psihologii reușind să aibă o comunicare mai bună cu acei copii bolnavi.

Pe lângă euritmia pedagogică se mai află și cea artistică și curativă. Ce au ca și rol dezvoltarea deprinderilor artistice ( în primul caz) și capabilitatea persoanei respective de a se vindeca.

Personal, pe mine mă încântă această idee de a comunica cu niște copii cu handicap prin dans. Mi se pare nemaipomenit să poată prinde încredere în ei prin mișcările libere ale corpului, prin perceperea emoțiilor transmise de fiecare mișcare a celuilalt. Creierul lor se va activa mai mult, iar cei cu un handicap mai puțin grav își pot corecta problemele prin aceste gesturi euritmice.

După cum v-am spus, mama s-a înscris la un astfel de curs și mi-a propus să merg și eu o zi, dacă tot sunt așa încântată, pentru a vedea mai bine despre ce este vorba. Cu siguranță mă voi duce și tot cu siguranță v-a mai urma un post despre așa ceva. Un post mult mai explicit, fiind bazat pe ceea ce am văzut cu proprii mei ochi nu doar din câteva studii pe internet și ce mi-a spus mama.

Până atunci am să vă las cu un filmuleț găsit pe youtube.

***Dacă ți-a plăcut articolul și întregul blog, dă-i un like pe facebook  AICI, să fii mereu la curent și să mai afle și alții de el. Mulțam fain!***

Have fun,

Pishky!

sursă youtbe (user Jesse Livingston )

sursă youtbe (user Jesse Livingston )

 

6 gânduri despre &8222;Euritmia&8221;

Spune-mi părerea ta!

