București – part I: The human body

Cuprins:

Part I – Ce citești acum

Part II – Trasee-n București

Part III – Film de groază

Part IV – Prin spitale

Part V – Concert Aylin

Part VI – Aventură de noapte în București

După cum bine știți am fost în București cu ocazia lansării albumului ”Cloud” al lui Aylin, pentru că am câștigat o invitație dublă la acest concert :).

Prima zi – miercuri 10 aprilie 2013 pe la prânz

Trebuia să merg cu trenul, dar am ajuns să merg cu mașina până la București. Am ajuns în București repede. Nici nu știu când a trecut timpul pentru că majoritatea drumului am dormit (cum fac de obicei). M-am dus la o prietenă în West Gate (complex studențesc foarte luxos) iar de acolo ne-am îndreptat cu metroul spre muzeul Antipa să vedem și noi ”expoziția de oameni”. Pe drum i-am menționat că expoziția de oameni este de fapt o expoziție de cadavre :):… ”Cadavre??? Adică oameni din ăia morți? … hmmm ”Nu.. de fapt sunt niște extratereștrii umanizați și spintecați.. o să-ți placă!”. Și i-a plăcut la fel de mult cum mi-a plăcut și mie.

CAM00039

Am intrat în muzeu și logic că ne-am dus să luăm bilete. Am constat cu o imensă fericire că vânzătoarea de bilete nu prea știe matematică, dar a fost în avantajul meu. Pentru a ne putea cumpăra biletele ne-au fost cerute buletinele ca să ne încadreze într-o anumită categorie de vârstă: 7-18 ani, peste 18 ani sau pensionari. Pe ea, care e născută în 92, au băgat-o în categoria celor peste 18 ani și iau dat un bilet de 40 de lei. Pe mine, care sunt născută în 94, m-au băgat la categoria sub 18 ani, pentru că după calculele ei matematice din 1994 până în 2013 sunt mai puțin de 18 ani și IEEEEI mi-a dat un bilet de 32 de lei.

CAM00043

Am ajuns în sfârșit în mijlocul expoziției și am fost uimite de ceea ce am văzut. Eu una pot spune că eram cu totul fascinată de tot ceea ce mă înconjura. Expoziția a fost împărțită pe sectoare, fiecare sector fiind reprezentat de către un sistem: sistemul osos, sistemul muscular, sistemul digestiv, sistemul circulator, sistemul respirator, sistemul nervos și sistemul reproducător, dezvoltarea intrauterină a fătului și boli. În cadrul fiecărui sistem erau prezentate tipuri de boli ale acestuia. Ce mi-a plăcut mult a fost expunerea organelor sănătoase și în continuare a celor afectate de anumite boli din stadii mai puțin avansate până la metastaze.

Fiecare sistem era bine organizat iar la intrarea într-un anumit sistem erau puse fișe despre sistemul respectiv ce puteau fi luate și citite explicațiile în fața fiecărui exemplar din categoria respectivă. Fișele acestea erau puse într-un alt stativ la intrarea în următorul sistem de unde le luai pe următoarele corespunzătoare noului sistem. Explicațiile de pe aceste fișe erau amănunțite și pline de foarte multe curiozități: spre exemplu la sistemul nervos exemplificau cum poziția mușchilor indica mâncărimi în zona respectivă și dureri.

Dacă am spus ce mi-a plăcut mult, am să vă spun ce mi-a plăcut și cel mai mult. Mi-a plăcut sistemul circulator (da… mi-a plăcut mai mult decât cel nervos) datorită anumitor exponate ce au fost realizate în felul următor: în corp s-a injectat un polimer coroziv roșu ce după ce s-a întărit organele din jurul arterelor, venelor și capilarelor au început să fie ”erodate”. Astfel a rămas frumos structurat omul doar din artere, vene și capilare. O adevărată frumusețe să vezi toate acele mii și mii de firișoare ce intră în alcătuirea ta alături de mii de alte componente. Când vezi acel exponat, parcă nici nu-ți vine să crezi că mai poate exista și altceva în tine care să te alcătuiască.

Din câte am auzit există discuții tare aprinse asupra acestei expoziții din cauza faptului că ar fi cadavrele unor chinezi torturați. Practic se spune că acei chinezi au fost torturați pentru realizarea acestei expoziții, lucru ce este total inuman. Eu una, până nu am dovezi clare despre acest fapt tind să cred că este o minciună pentru a denigra această expoziție, această inițiativă de a-i invita pe necunoscători în călătoria cunoașterii propriului corp. Cu toate acestea expoziția ”The human body” merită vizitată pentru că e fascinantă :)!

Cam atât cu prima parte a excursiei mele prin București. Partea a doua o veți găsi tot aici mâine seară :).

15 gânduri despre &8222;București – part I: The human body&8221;

  1. Foarte interesanta descriere
    aveam reticente, dar felul cum ai descris si mai ales ca expozitia este insotita de fise explicative, face ca vizita sa fie o adevarata lectie de anatomie, sunand deja interesant.
    Si pe mine m-ar fi cuprins teama la gandul ca voi vedea niste cadavre, dar, daca ar fi pentru un interes larg al cunoasterii si al stiintei, devine mai mult decat interesant.
    Este foarte bine, ca ai punctat toate sistemele din corpul uman, care sunt expuse mai mult decat pe intelesul fiecaruia.
    Eu am facut scoala dupa manuale care aveau sute de pagini si scriam incontinuu, prezentandu-ni-se niste mulaje din plastic, pe care cu mintea noastra de copil cu greu le puteam imagina cum functioneaza.

    • Mă bucur că ți-a plăcut descrierea mea… este fascinant ce vei vedea acolo.. este cu mult peste mulajele din școli și peste manuale… e pe viu, iar fișele explicative sunt de nota 20.. te ajută să înțelegi și mai bine ceea ce vezi acolo. Plus că sunt scrise astfel încât să înțeleagă și un om ce nu are cunoștințe de anatomie 🙂

    • Păi cum măi Eddie… nu te luai acum virtual cu mine… nerecunoscător mai ești!!!
      Dacă vrei și live fă următorii pași: fugi la gară, ia bilet pt București, urcă în tren și du-te la Antipa, vezi expoziția și întoarce-te înapoi pe meleagurile oltenești!

Spune-mi părerea ta!

