Fumători. Peste tot numai fumători!

646x404

Oriunde m-aș duce sunt înconjurată de fumători. De oameni lași, după cum obișnuiesc eu să-i numesc. Îi întâlnesc în jurul meu pe stradă, la școală și în cercurile pe care le frecventez. Întâlnesc copii, tineri, adulți și bătrâni zilnic cu țigara în gură. Îmi sunt cunoscuți și necunoscuți. Însă pe cei ce îi cunosc îi văd zi de zi din ce în ce mai șterși pentru că cu fiecare țigară mai pierd o zi din viață și o clipă de fericire.

Probabil vă întrebați de ce îi consider lași. Îi consider lași pentru că s-au apucat de fumat și lași pentru că nu au voința necesară de a renunța la acest viciu. Îi consider lași pe toți aceia ce spun NU POT și pe toți aceia ce nici măcar asta nu zic, dar și pe aceia ce nu încearcă măcar. Știu. Nu tot ce spun are logică și pentru voi, însă pentru mine cu siguranță are.

Modalități de a te lăsa există. Spre exemplu tata s-a lăsat cu bomboane, adică a zis așa: dacă o zi stau fără să fumez nu mai fumez. Și a stat. Apoi își umplea buzunarele cu bomboane și când avea impulsul de a scoate o țigară să fumeze scotea o bomboană. Prieteni de-ai lui s-au lăsat cu țigări electronice (http://www.tigaraelectronica24.ro/). Acestea funcționează cu un lichid ce este transformat în fum/vapori. Bineînțeles că nu se compară cu țigările normale ce după aceste țigări electronice au un gust tare rău (din câte mi-au spus alții) așa că s-au lăsat de tot. Prima dată mi s-a părut tare ciudat să-i văd cum ”fumează” ceva ce nu ia foc. Mi s-a părut ciudat să-i văd cum fumează dintr-un plastic. Însă le-a fost util și asta este tot ceea ce contează. Contează ambiția lor și faptul că au reușit.

Părerea mea o știți acum. Sunt împotriva fumatului și știu că nu sunt singura, pentru că deși nu are consecințe imediate fumatul omoară ușor-ușor pe dinăuntru celulă cu celulă… iar ce e cel mai grav e că fumătorii pasivi(cei ce stau în preajma fumătorilor) sunt afectați mult mai rău decât cei activi. De ce? Pentru că ei inspiră atât fumul de țigară cât și fumul expirat de fumător cu toxinele din organismul său.

Și dacă știți părerea mea, acum sunt curioasă să aflu care este părerea voastră? Voi cum vedeți această artă de a trage din țigară? Voi cum vedeți această minunată artă de sinucidere lentă?

***Dacă ți-a plăcut articolul și întregul blog, dă-i un like pe facebook  AICI, să fii mereu la curent și să mai afle și alții de el. Mulțam fain!***

Don’t smoke,

Pishky!

26 de gânduri despre &8222;Fumători. Peste tot numai fumători!&8221;

  1. Oameni buni, e foarte uşor să judecaţi, e foarte uşor să daţi cu parul.
    E uşor să fumezi, e greu să te laşi. Fumatul este un drog în adevăratul sens al cuvântului. Cine a fumat înţelege, cine nu, nu!
    Eu am fumat, mult, mult. Dar întotdeauna am respectat nefumătorul, dreptul lui la a respira aer curat. Nu am fumat în case de nefumători, în maşini de nefumători şamd.
    Dar am considerat că şi nefumătorii trebuie să îmi respecte alegerea, atâta timp cât nu-i afectează, adică „lasă-mă nene să fumez în durerea mea, în spaţii special amenajate. Asta înseamnă respect reciproc, nu avalanşă de jigniri şi etichete. Pishky, şi eu spun la fel ca tine: părerea mea!

  2. Fumatorii sant niste cretini care nu se respecta pe ei ca persoane si devin sclavii unui drog care le distruge viata, nu isi respecta familia care i-a crescut si care i-a educat si ei drept rasplata le ofera fum de tutun toxic, nu isi respecta semenii si daca au un ban in plus mai bine al dau pe tigari, tigari pe care le ard in vant decat sa de-a acei bani la o casa de copii orfani care au nevoie de hrana si haine ! Da, fumatorii sant niste cretini care traiesc doar pentru ei, fara bun simt si fara pic de vointa, sant niste drogati si societatea ar trebui sa-i stigmatizeze, pentru ca ei nu-si fac rau doar lor ci fac rau si celor din jurul lor, cat de monstru trebuie sa fi ca sa-ti ucizi semenii care nu ti-au gresit cu nimic ?

    Am mers odata cu prietena mea la o pizzerie si pentru ca nu am putut intra inauntru ca nu aveau rampa pentru carucioare am stat afara la terasa, si la masa vecina era o domnisoara studenta care vorbea cu o alta prietena doar chestii filozofice dar era atat de dobitoaca incat nu observa ca fumul ei imi intra mie in plamani mai mult decat imi intra pizza in gura… Uneori acesti drogati cu nicotina sant atat de nesimtiti incat fumeaza cu forta chiar si in locuri unde fumatul este interzis…. Nu am pic de respect pentru drogati si sper sa prind vremea cand vor fi ajutati cu forta de catre societate sa scape de acest viciu cretinoid !

  3. Well said! Traiesc printre fumatori, 90% din studentii la medicina fumeaza, si nu fumeaza de fite….FUMEAZA! Un pachet, pe zi, in sesiune dse tripleaza „doza”/zi…Cand intrii in facultate zici ca esti pe o pajiste in Scotia, peste tot numai „ceata”. Degeaba scrie mare, pentru toti miopii si hipermetropii „Amenda intre 500-1000ron pentru fumatul in incinta facultatii”. Tot dracu ala e. N-am nimic cu fumatorii, vreau doar sa aibe putin respect pentru minoritatile care nu au fumat in viata lor si pur si simplu nu suporta fumul. Eu una am avut 2 fumatori in casa, si initial nu aveam probleme cu fumul. Dar tutungeria de pe holurile facultatii m-a dat gata….Gata, mi-am spus oful :)) Ah da si un aspect pozitiv: ma bucura ca terasele/bup-urile au loc acum rezervat pentru fumatori si chiar nu se mai fumeaza alandala. Bravo, macar atat.

  4. hai să o luăm sistematic. fumatul nu are nimic în comun cu laşitatea. am văzut, voi mai vedea, vei mai vedea şi tu fumători infinit mai curajoşi decât un bleg de nefumător. care, pentru că e nefumător, nu e neapărat un curajos. că omul alege să fumeze sau nu, este până la urmă opţiunea lui; una poate costisitoare, una care dăunează sănătăţii lui în primul rând, dar este totuşi alegerea lui. aşa că, fără supărare, să spui că fumătorii sunt laşi sau mai ştiu eu cum, e cel puţin deplasat. nu de alta, dar ţi-aş putea da destul de rapid numele a 10 indivizi excepţionali. fumători toţi. şi atunci ce ai mai concluziona? că toţi fumătorii sunt genii?
    într-o ţară al naibii de civilizată, cum e Elveţia, nemembră a UE, unde unul trage un pârţ şi trebuie toţi să îl punem în practică, fiecare local care se respectă are încăperi separate pentru fumători şi nefumători. acum câţiva ani chiar şi trenurile aveau vagoane pentru fumători şi vagoane pentru nefumători. da, că tu ca nefumător nu ai chef să inhalezi fumul de la ţigările altora, e un lucru firesc, de asta şi există acolo spaţii diferite pentru fumători şi nefumători.
    şi pentru că am prostul obicei să spun ce gândesc, aş zice că nu ar fi rău să fii ceva mai atentă la limbă şi la gramatică. pentru că e „ţigara”, nu „ţigarea”, „bineînţeles”, nu „bine înţeles”, „ceva ce nu ia foc”, nu „ceva ce nu i-a foc”.
    şi încă o întrebare, ca să îmi satisfac eu curiozitatea: de ce te bagi pe tărâmuri care îţi sunt străine? pentru că subiectul ăsta e clar că nu ţi-e deloc familiar…

    • Păi îmi este familiar acest subiect, dragă Călin!
      Tata a fumat până acum 7 ani și s-a lăsat când mie mi s-au descoperit problemele la inimă.
      De atunci am continuat totuși să stau printre fumători și nu pentru că am vrut, ci pentru că trec pe lângă ei pe stradă, îi întâlnesc în cofetării, restaurante, pub-uri. Și da sunt locuri pentru fumători și nefumători, dar sunt degeaba pentru că fumul e peste tot.
      Îmi e familiar subiectul pentru că dacă eu nu am fost și nu sunt și nu voi fi o fumătoare activă, sunt pasivă. Iar chestia asta mie îmi dăunează astfel încât atunci când mă aflu în preajma unui fumător mi se face rău (tușesc, mă congestionez și toate cele până nu mai pot). Și da, mi se întâmplă asta chiar și când trec prin fum de țigară pe stradă, nu doar când mă aflu mai mult timp în locuri cu fumători.
      Îmi e familiar pentru că trăiesc în mediul ăsta și pentru că de la tutun mi s-a declanșat o chestie pe care nici un doctor încă nu a depistat-o de vreo aproape 5 luni.
      Îmi este familiar și am ales să spun câteva cuvinte aici pentru că știu cât au avut unii de suferit de pe urma fumatului activ/pasiv și cât au alții.
      Și da, este complet alegerea lui, nu contest asta, dar eu îi fac lași pentru că sunt nefumătoare și pentru că aleg să se autodistrugă. Un om nu ar trebui să aleagă asta, ar trebui să aibă grijă de el, nu să se autodistrugă. Și până la urmă, măcar de s-ar distruge numai pe ei, dar îi distrug mai mult decât pe ei pe cei din jurul lor și asta chiar e păcat și nedrept.
      Pentru greșeli, aia cu ”țigarea” sper că ai observat că după am numai țigară și mă rog scrie corect, cât despre restul chiar îmi cer scuze și le admit ca și greșeli și nici nu le voi mai repeta.
      Să știi că nu aleg să scriu un post doar de flori de măr, ci pentru că are o oarecare legătură cu mine… fie că e ea mică sau mare (acest subiect are o legătură foarte mare). Întrebarea mea acum e: Cele ce ți le-am scris în acest comentariu, trebuia să fie în post ca să nu fie dubii că îmi e familiar subiectul?
      Și apropo.. totuși.. să nu comparăm Elveția cu România… nu se cade… suntem muult în urma ei :))

  5. Am fumat câțiva ani buni, m-am lăsat de câte ori am vrut, când am vrut, cât timp am vrut. Nu-i înțeleg pe cei care nu se pot lăsa, eu nu-i consider lași, eu îi consider proști. Eu nu cred că există dependență de țigări dar când vine vorba de droguri adevărate e altă treabă când îi tremură și au dureri. Momentan pot spune că m-am lăsat de tot, chiar dacă nu fumam mult în ultima vreme eram sătul să-mi miroase hainele urât, momentan am un job scurt de câteva zile în care mă plictisesc cu orele, la fel cum mai mestec o gumă mai fumez și o țigară zilele astea, nu sunt așa tare împotriva lor, știu că nu sunt dependent și știu că dacă fumez 4 zile nu am să devin! Am postat și eu pe blog metoda mea de a te lăsa de fumat…

  6. dar de alcool sau droguri nu mai vb?tutunul e o alegere si te poti lasa cand vrei…nu e nnimic las in a fuma….e un obicei prost ca si altele…bine,eu sunt fumator si scriu commentul cu tigara in gura…:)…am ceva cu cei ce nu inteleg ca fumatul e o alegere personala si ti-l baga pe gat in locurile publice….poate nu am chef in seara aia sa inspir fum…asta da,pot intelege

    • vorbești așa pentru că ești fumător, însă cum tu ai părerea ta și ceilalți au părerea lor și asta e părerea mea.. și da… este o alegere proprie. și drogurile sau alcoolul sunt alegeri proprii ale fiecăruia. și cunosc multe persoane adulte care spun ca nu se pot lăsa de tutun deși vor ( eu cred că nu vor cât trebuie… pentru că dacă vrei…POȚI) dar și de alcool te poți lăsa când vrei.. și de droguri 🙂 (dacă vrei… POȚI!!!)

  7. Urăsc acest viciu…Când mă gândesc că am citit un studiu dat naiba cum că, cel mai rău lucru e să fumezi în mașină cu geamurile închise, iar cei nefumători care totuși devin fumători pasivi, au riscul de a se îmbolnăvi mai rău decât cei fumători… Tutunul, cea mai ghinionistă descoperire pentru omenire!

    • Da, adevărat! Dar să știi că tutunul nu a fost dintotdeauna dăunător ca acum. Înainte când nu se foloseau atâtea chimicale și era chiar natural avea unele efecte benefice asupra organismului uman. Spre exemplu străbunicul meu a fumat toată viața, a participat și la război și a murit la 91-92 de ani 🙂

  8. A luat rau avant viciul asta in Romania! Vrei sa mergi si tu dimineata sa bei o cafea, dar majoritatea localurilor sunt pline cu fum de poti sa-l tai cu cutitul. Toti copiii de 15-16 ani sau mai tineri ii vezi cu tigara in gura, nu stiu de ce, dar ei cred ca sunt mai cool daca fumeaza. Nu am nimic cu adultii care fumeaza, dar cand vad un adolescent fumand mi se face pur si simplu greata!!

Spune-mi părerea ta!

