Oripilată de specimene

Da, sunt oripilată și dacă nu știți ce înseamnă asta am să vă spun că sunt îngrozită… cred că este un cuvânt ce îl va înțelege toată lumea. Am rămas interzisă (vorba unei colege) în urma a cele ce am să vi le relatez mai jos.

M-am gândit mult dacă să mă apuc să scriu acest post sau să stau în banca mea. Nu pot sta însă liniștită pentru că mi se pare nedrept atât față de mine cât și față de alții.

Dacă citești asta sau dacă veți citi asta, mă refer la cei vizați mai jos, vreau să știți că nu vreau să vă insult sau să vă fac de cacao (tocmai de asta nu am să vă dau numele și oricum nu știe nimeni cine sunteți). Nu vreau asta. Vreau doar să vă treziți la realitate și poate cu voi să se mai trezească și alții. Vreau să realizați care este cu adevărat potențialul vostru și să vă dați din fața celor care chiar își doresc să exceleze. Vreau să nu mai visați să ajungeți judecători, matematicieni, cercetători, farmaciști, etc. Vreau să fiți cu picioarele pe Pământ și să realizați cu adevărat nivelul și capacitatea voastră intelectuală.

Știți cu toții că în ultimele săptămâni se ascultă corigenții. Ei bine de vreo 3 săptămâni, dacă nu chiar de o lună, corigenții sunt tot ascultați și tot ascultați de îmi e mie groază care efectiv stau degeaba și mă plictisesc. Sincer prefer să învăț tot anul decât în ultimele săptămâni de școală, când tot ce îmi doresc e să scap de ea.

Ca toți corigenții, există corigenți care își dau interesul și corigenți pe care îi doare undeva. Terifiant e atunci când îl vezi pe unul la tablă care nu știe ce rezultă din ecuația x-1≠0 (dacă nici voi nu știți vă zic eu.. rezultă că x≠1) sau când i se dă o ecuație egală cu 0 el să înlocuiască în ecuație toate necunoscutele cu 0. E terifiant când scrie pe tablă că 0² este egal cu ∞(infinit). E terifiant când nu știe să aducă două fracții la același numitor comun (ăla de sub linia de fracție). E terifiant când profesorul de geografie îi întreabă ”Unde-i America pe hartă sau de ce e America o super putere?” iar ei se uită la hartă ca la dracu și răspund la ambele întrebări cu nu știu. Frate…. nu ați văzut vreodată o știre, n-ați auzit niciodată nimic despre America cum că ar avea un teritoriu și o populație mare sau că e putere cosmică și nucleară ori pana mea alte chestii de genul? E terifiant când nu știu la istorie ce e ăla plan și ce e ăla clan și care-i diferența dintre ele (de fapt… stați… că nu-i nici una, nu-i asa?). E terifiant când dau lucrare la chimie pentru corigență și nu știu nici măcar ce notă le trebuie ca să treacă ori mai apare câte un răsărit care nu a învățat tot anu și zice că el are nevoie de un 9. E terifiant când profesorii sunt terifiați. Adică nu e ca și când ei l-au trecut pe respectivul sau respectiva 3 ani de zile.

Și mă întreb acum… ăștia chiar merită să treacă într-a 12-a? Sau au meritat să treacă prin niște ani de liceu? NUUU!!!! Răspunsul e NUUU!!!

Pentru asta ar trebui să le fie rușine profesorilor. Ar trebui să le fie rușine că se mulțumesc să predea și atât (unii, nu toți!!!). Ar trebui să le fie rușine că trec astfel de specimene (eu una i-aș lăsa corigenți și repetenți până ar trece pe forțele proprii). Ar trebui să le fie rușine că nu apreciază copiii care învață și muncesc. Ar trebui să le fie rușine când îi dau unuia de ăsta o nota de 6-7 ca să treacă, când poate alții au muncit pe brânci pentru nota aia la un anumit profesor. Ar trebui să le fie rușine când prind un copil bun că a avut o scăpare sau că a lipsit din motive de sănătate și îi spun ”lasă.. că tu te mulțumești și cu 8… că-ți iese oricum media”. Ar trebui să le fie rușine când țin cont de absențe la copiii care au fost internați în spital și ar trebui să le fie rușine când urlă efectiv la ei pentru asta. Ar trebui să le fie rușine când nu le pasă de elevi. Până la urmă poate nu e deloc vina celor de mai sus (a elevilor) ci este numai vina profesorilor ce i-au trecut de pe un an pe altul.

Și mă mai întreb acum… cum mama naibii justifică ei o notă fie ea și de 6 sau 7 (să nu zic 9) ce o dau unui copil care are numa 3 și 4 și 2 în teză? Cum justifică ei performanța bruscă, realizată peste noapte a acelui elev? Oricărui om normal îi trebuie timp ca să ajungă să exceleze… pff.. cum naiba reușesc ei peste noapte… că eu n-am reușit niciodată :(. Ar trebui să le fie rușine profesorilor și pentru asta!

Mă revoltă când îi văd revoltați că nu le-a dat profesorul nota care le trebuie lor ci cu un punct mai mic și tot nu îi iese media, asta ca să îl mai asculte… măcar atât.. dacă nu s-a chinuit un an întreg.. măcar acum să se chinuie. Dar mă revoltă când îi văd că înjură în ultimul hal profesorul. Adică tu nu știi nimic (ca să nu te fac efectiv prost) și tot tu înjuri? Tot tu ești ăla revoltat ? Cred că ar trebui (dragi băieți și fete) să vă înjurați pe voi că nu sunteți în stare să învățați măcar acum și spuneți prostiile pe care le spuneți în fața profesorilor și a colegilor!

Pe mine una mă înspăimântă gândul că unii ca ăștia vor deveni judecători că de mai au și mama cu tata bani sau relații. Mă înspăimântă că unii din ei vor să devină farmaciști. Mă înspăimântă pentru că mă gândesc că unii ca ăștia o să judece oamenii după logica lor inexistentă. Mă înspăimântă faptul că m-aș putea duce într-o farmacie să-i cer pastile pentru dureri de cap unuia din ăsta și el mi-ar da cu totul altceva numa o pastilă pentru durere de cap nu. Și apropo de farmaciști, îmi povestea acum un an și ceva un amic următoarele: ”Mamă Pishky să vezi fază.. să vezi prostie aici. Mă duc eu ieri la farmacie că mă durea foarte tare capul și îi cer farmacistei o pastilă de cap (la bucată) până în 10 lei că nu am DECÂT 10 lei la mine. Iar asta mă.. bă Pishky da proastă mă, îmi zice: Păi am la 15 lei, am la 18 lei….” Adică.. femeie.. ți-a zis că are DOAR 10 lei. Bine, asta e probabil datorită faptului că respectiva probabil nu știa să compare două numere și habar nu avea cu 15 e mai mare și nu mai mic ca 10 lei. Poate asta s-ar întâmpla și cu ei… ar muri oamenii în farmacie că nu știu ce să le dea și de cât să le dea.

Îmi pare chiar rău și nu vreau să vă simțiți cumva insultați. Vreau să realizați exact cum sunteți voi și ce capacități intelectuale aveți. Vreau să nu le luați locul altora la facultate ce probabil chiar au învățat dar au și ei o zi proastă. Vreau ori să vă puneți pe treabă și să arătați că meritați să treceți în clasa a 12-a (deși acum e cam târziu) ori dacă nu puteți dragii mei și nu sunteți capabili… pff… societatea are nevoie și de hamali, precum spunea profesorul meu de matematică din generală. Vreau să nu mai păreți interesanți că vă implicați în mii de activități extrașcolare și luați 2 în teză la mate (vorba profesoarei de mate) și abia treceți la alte materii. Să știți că și activitățile astea extrașcolare au nevoie de elevi cât de cât culți și inteligenți, care se pot descurca cât de cât în orice împrejurare la orice materie, altfel și activitatea asta e un mare căcat și mai bine nu o faceți. Nu cere nimeni să fiți genii și să știți tot, dar treceți frate pe merit și nu din mila profesorului.

Sper că nu am scris peste 1400 de cuvinte aiurea. Sper să luați ceva aminte și să reflectați asupra voastră și asupra a ceea ce vreți să faceți.  Iar pentru cele de mai sus vă las mai jos un filmuleț.

Sunt curioasă (înainte de a vă arăta filmulețul) Ce părere aveți despre cele spuse mai sus… vouă vi se pare normal sau doar eu sunt exagerată?

***Dacă ți-a plăcut articolul și întregul blog, dă-i un like pe facebook  AICI, să fii mereu la curent și să mai afle și alții de el. Mulțam fain!***

Have fun,

Pishky!

106 gânduri despre &8222;Oripilată de specimene&8221;

  1. Ma, dar tare inteligent te mai crezi. Poate esti, dar esti si arogant , iar asta te descalifica, PRIETENE !! Nu te da in stamba pe aici, ca nu esti singurul care stie mai mult de Kant. Oamenii care se lauda isi pierd din farmec, pricepi ?!

    OK, acum 2 la mana : ti se par normal ce fac fetitele astea ?! Ca se afiseaza in pielea goala, sperand sa fie „admirate” ?! Cata inteligenta crezi ca au astfel de specimene, ce rezolvare vezi tu pentru ele ?! Fiindca astea nu isi doresc decat barbati cu bani sa le intretina, multe din astea nici tabla adunarii nu o stiu.

    • bha da… sunt astfel de fete, care te dezgusta. Dar tu, la un moment dat, ai generalizat pt toate femeile. Lucru care arata mai mult ignoranta ta si contactul tau cu genul feminin limitat doar la pitzipoance, curve etc.
      Poate ca ai avut ghinionul sa nu interactionezi decat cu astfel de femei. Din acest motiv Iti recomand sa schimbi scoala, cartierul, si sa rupi orice relatie cu mama ta.

    • Si da, sunt arogant. Sti de ce? Pt ca pot, pt ca am cu ce sa fiu arogant. Nu e nimic nobil in a’ti ascunde capacitatea, ca cei ca tine sa nu se simta nesiguri. Daca te’am facut sa te simti prost, pune mana pe o carte, doua, 20, slefuieste’ti intelectul, si vino sa discutam din nou.

      • Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous? Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won’t feel insecure around you. We are all meant to shine, as children do. We were born to make manifest the glory of God that is within us. It’s not just in some of us; it’s in everyone. And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others

    • OK, parerea ta, desi esti un cretin care nu pricepe ideea mea…si atunci ? Astea in sanii goi sunt mai bune decat mine, mai capabil de a fi mame, asa-i ?! Fiindca a fi pitipoanca este un lucru pozitiv, demn ? Nu ?

  2. Andu, asa-i ca si tu te-ai simtit ? Crede-ma, exact ca tine fac curvele : ma injura de mama focului, desi ele singure se lauda ca sunt curve si le place asta. Este ceva cu care se mandresc, iar tu vii si tot pe mine ma ataci ?1 Ceva nu e in regula aici…. Va place sa o sugeti pe bani, dar tot eu sunt de vina cand va pun o oglinda in fata ca sa vedeti ce fel de fiinte sunteti. Hm….

  3. Step, my brother from another mother !!! Nu pot decat sa fiu 100 % de acord cu tot ce ai spus ! Dar sa stiica generatia lui Pishky nu stiu nici 1 % din ce intelegem noi din lumea asta, asa ca ce poti sa le ceri ?! Este lupta cu morile devant, frate ! Pentru astia doar sexul conteaza, nu le pasa de viata lor !!!

    • Ion de Lemn, sa inteleg ca nu imi raspunzi pentru ca ti-e rusine. Dar insist pentru ca ma roade curiozitatea. Cati ani ai? Pentru ca te dai prea matur pentru nivelul tau de gandire care il afisezi in comentarii.

    • Unu, nu imi zice frate…. Nu’mi amintesc sa te fi vazut la mesele de familie pana acum
      Doi, fiecare generatie are varfurile si scursurile sale. Eu cunosc generatia lui Pisky si pot sa spun ca sunt cativa oameni de care sunt sigur ca o sa aud pe viitor de ei, la fel cum si generatia mea are multi care ocupa spatiul degeaba.
      Trei, si eu ma gandesc in proportie de 80% numai la sex.
      Freud a aratat ca tot ce facem este ca sa facem sex. Sexul este forta din spatele tuturor actiunilor noastre. Femelele vor ca urmasii lor sa fie cei mai rapizi, cei mai inteligeni, cei mai puternici, cei mai buni, sa aiba cele mai bune caracteristici, cele mai bune gene. Astfel ca specimenul cel mai bun FACE SEX.
      Facem bani sa dovedim ca putem intretine o familie, ca femeile sa faca sex cu noi. Invatam sa fim cei mai destepti, sa facem sex. Ne batem pentru a dovedi ca suntem ce mai puternici.
      Imperii au cazut, tari au fost vandute, companii au fost create din nimic…. PENTRU SEX.

      • Si atunci cum ramane cu ratiunea ? Daca singurul scop in viata pentru pustii astia este SEXUL, atunci ce ne deosebeste de restul animalelor ?! Se presupune ca avem ratiune, dar este clar ca acesti copii tembeli nu o au. Asa ca degeaba ma atacati pe mine, nu eu imi vand trupul pe bani !

        Cu asa mentalitatica ale voastre….nu ma mir ca omenirea este in declin total !!! Cand ne comportam doar instinctual, cand ocolim ratiunea…totul se duce de rapa

      • Nu doar pustii astia, pentru tot regnul animal, care contine si oamenii daca nu stiai(clasa Mammalia, ordinul primatelor, familia Hominidae). Ratiunea platonica de care tu vorbesti nu exista, oameni nu sunt „animale rationale”, sunt „chesti ganditoare”. Percepem restul lumii, si pe noi insine, ca niste obiecte carteziene ce trebuie studiate, si intelese aplicand cunostiintele dobandite prin studiile precedente.
        David Hume afirma ca „ratiunea nu este altceva decât un instinct minunat și de neînțeles în sufletele noastre, care ne poartă de-a lungul unui tren de idei, și le înzestrează cu anume calități, în funcție de situațiile și relațiile lor specifice”
        In concluzie, animalele au ratiune, doar mult mai putin complexa decat oamenii

      • bine poti argumenta ca transcendentalitatea Eu’lui este o conditie necesara a experientei, si ca animalel nu prezinta asa ceva…. dar intram in Critica ratiunii pure a lui Kant si mi’e frica ca te pierd

    • Singuri care spun ca nu le pasa de sex, sunt aceia care nu il primesc. Sti vorba: vulpea care nu ajunge la struguri zice ca sunt acri. Faptul ca fetele se culca cu acei deuchbag’i si nu cu tine, este faptul ca ei afiseaza statutul de mascul alfa, si din pacate la nivelul liceului chiar sunt. Dar mai tarziu(25-35) o sa fie oamenii inteligenti, deoarece denota posibilitatea de a face bani. Apoi de la 40 in colo o sa fie oamenii cu bani, nu conteaza daca esti sau nu inteligent si nu ai bani(ai avut sansa sa faci intre 25-35)

  4. Si alta chestie… ce repetent se duce la farmacie si cere „Da’ti’mi si mie ceva de cap”. N’ai auzit de antinevralgic? Nu sti medicamentatia standard pentru chestile obisnuite, gen durere de cap, de spate, de burta, constipatie? Ce faci daca te trezesti la 2 noapte(farmaciile sunt inchise) cu durere de cap si un sertar intreg de pastile? Le iei pe toate si ne dai noua speranta ca selectia naturala te va elimina din timp sa nu ai ocazia sa te reproduci sa mai aduci oameni ca tine pe pamant. Ca probabil te vei duce la farmacie „da’ti’mi si mie ceva sa nu fac copii cand fac sex” si aia iti da anti’conceptionale si le dai baiatului sa le inghita.

  5. Pisky…. fiecare dupa posibilitatile sale mentale. Poate ca acei oameni se pricep la alceva(sport sau lucru manual), nu ar fi pacat sa nu treaca si ei liceul. Ce? Ti se pare normal ca ala care nu stie mate, dar alearga 100m in 5s sa aiba 3 la mate si 10 la sport, sau ala care canta Bach perfect la pian dar nu stie mate sa aiba 4 la mate si 10 la muzica… si tu care lesini dupa 10m de mers agale si nici nu sti diferenta dintre C si C# sa ai 10 la toate trei materiile?!?! T se pare normal ca restul materilor „de umplutura” la care putini sunt cei carei exceleaza sunt reduse la gradul de „oricine e prezen la ele ia 10” si restul materiilor trebuie sa sti tot pentru 10
    Si tot ce ai zis tu sunt relative. Oamenii de care vorbesti tu sunt la fel de inferiori tie, cum esti tu fata de multi altii(din care, cu riscul de a parea arogant, dar putin imi pasa, fac parte ). Cum tu te miri ca aia nu stiu sa rezolve x-1≠0, eu ma mir cum dracu de nu sti tu sa rezolvi „Se^(-x^2) dx” de la 0 la infinit…. e incredibill de simpla. Aia nu stiu unde e America pe harta, dar tu sti unde e Seychelles ?
    Ca tot tu te miri cum de altii nu stiu si tu esti un scolar bine instruit in istoria Statelor Unite: de ce este SUA o super putere? Care sunt momentele in timp si evenimentele care au facilitat dezvoltarea acestui statut, care este macar forma de guvernare a SUA? Raspunsul tau la asta va fi „e o super putere ca are bani si armata si e jmechera”. Raspunsul este NU…. Statele Unite sunt in colaps financiar cu o datorie de 12trilioane de dolari, majoritatea la China, iar armata este jumatate din cea a Chinei, si numarul armamentului nuclear este o fractiune din cel al Rusiei. SUA merge mai mult pe o strategie Shock and Awe(joaca StarCraft cu protosii saintelegi ce e aia), cu posibilitati limitate de a sustine un razboi de lunga durata.
    Sau vei cauta pe wikipedia si vei inceca sa ma aburesti ca tu defapt chiar sti toate astea… bitch please.
    In concluzie, stai calma. Acele persone de care vorbesti tu, nu o sa iti ia locul la faculatate, nu o sa fie o piedica in viitorul tau academic sau in randul fortei de munca. Dar, in acelasi timp, coboara de acolo sus de unde te vez tu… fiindca tu nu ai un viitor academic stralucit, nu vei depasi vreodata sfera anonimatului, nu vei deveni un om de stiinta cu premiul nobel, nu vei fi nici macar un cercetator obscur intr’un colt intunecat al unui birou la reactorul de la Cernavoda. Nu vei deveni un scriitor bun la Times, nici macar la un ziar mediocru din tara, gen Liberatea… blogaraia asta care o faci tu aici e o laba, citita doar de altii blogari de duminica care mai scriu cate o fraza cand fac o mica pauza de la Hentay’uri. Nu esti foarte deschisa la minte sau aventuriera sau boema incat sa ai o viata asa „Je m’en fiche”.
    O sa devi un adult mediocru, cu o slujba mediocra si o viata mediocra, si te vei pierde in toata aceasta masa de roboti setati pe ciclu birou->casa->birou->casa a caror scop este sa treaca de pe o zi pe alta.
    Îmi pare chiar rău și nu vreau să te simți cumva insultata dar adevarul este ca oricat ai incerca tu sa schimbi ceva, oricat ai vrea sa speri si sa iti imaginezi o alternativa… you will be just another brick in the wall.

    • Da adevărat ai și tu dreptatea ta. Însă eu doar îmi spun părerea și știi asta. Cu siguranță i will be just another brick in the wall.. dar măcar spun ce am pe suflet.
      Nu, nu știu să rezolv Se^(-x^2) dx pentru că nu am auzit niciodată de așa ceva. știu însă unde se află Seychelles: undeva în Oceanul Indian la E de Africa (E Kenyei, Somaliei, ca să fiu mai precisă) la N-E de Madagascar.
      Nu ești arogant când spui că sunt sub nivelul tău, pentru că sunt. Mă poti bate cu toate cunoștințele tale din timpul facultății și cu altele pe care tu le ai și eu nu. Adevărat, nu contest asta.
      Cum tu ai o părere asupra celor scrise de mine, așa am și eu o părere asupra celor ce mă înconjoară. Și dacă tot zici că eu critic, de ce nu te-ai făcut prezent cu un comentariu sau ceva de bine atunci când am avut și articole ce promovau tot felul de chestii interesante ori culturale?

      • Pisky…. stai calma ca nu sunt atat de nesimtit sa te „bat” cu cunostiintele mele de facultate. Alea nu doar depasesc cunostiintele tale, ci si rationamentul si puterea cognitiva de a concepe astfel de fenomene(vorbesc aici de cuantica, relativitate, matematici speciale, puteri ale infinitului, spatii infinit dimensionale, programare logica si functionala). Nu draga, eu iti zic din cunostiintele mele din clasa a 9a(bine, integrala lui Poisson o stiam in a 11a)
        Iar cat despre locatia Seychelles’ului, crezi ca nu stim cu totii ca ai dat un Google mic inainte de a scrie reply’ul?
        Da, eu sunt cu mult superior tie, din toate punctele de vedere(academic, atletic, social, umoristic), si stai calma, faci parte dintr’o masa mare de astfel de oameni inferiori. Dar nu iti bag chesti asta pe gat, nu iti amintesc zi de zi, ca pentru restul vietii tale vei traii in umbra a multi altii.

        Nu este intelept sa fi prea sigur de propria superioritate, este mai sanatos sa iti amintesti ca cei mai puternici pot slabi, iar cei mai intelepti pot gresi.

      • De ce nu m’am facut prezent?!?!
        pt ca eu nu sunt aici sa aduc lauri unui blogger care nu are cv mai bun de facut cu viata sa. Sunt aici ca sa apar oamenii atacati de tine. Oameni care ori nu stiu de injuriile tale, ori sunt prea cu coloana vertebrala sa se coboare la nivelul tau, ori pur si simplu putin le pasa de turuielile aberante ale unui paria al societati care sta in singur in exterior si judeca lumea dinauntru

    • Ok… îmi mențin cele spuse și continui să te contrazic :)… suntem diferiți și nu ne putem compara între noi… există categorii și categorii și în nicio categorie nu încap toți sau toate 🙂 mereu există și excepții

    • Domnule, nu am putut sa ma abtin din a comenta cand vad ce cacaturi iti debiteaza mintea. Cum indraznesti sa pui eticheta pe toate fetele, categorisindu-le ca si curve. Scuza-mi indiscretia, dar cati ani ai? Imi pari un frustrat sexual pe care l-a parasit prietena si acum toate persoanele de sex feminin le consideri curve.

  6. Faptul ca cei mai mici nu mai sunt deloc atrasi de scoala chiar nu mai este o noutate.
    Da, imi aduc aminte de clientii sfarsitului de semestru. Nici eu nu am inteles niciodata de ce te chinui sa inveti in 2 saptamani la foc automat ce trebuia sa prinzi in 3-4 luni…curios si bizar.

    • Pfff… îmi pare rău dar nu sunt de aceeași părere cu tine!
      Nu sunt toate le fel. Fiind fată și spunând că toate-s la fel mă bagi și pe mine în aceeași categorie? Îmi pare rău dar asta nu permit 🙂 una e să spui că majoritatea sunt așa (și nu te contrazic) și alta e să spui că toate-s la fle (aici te contrazic pentru că nu ai dreptate). Să știi că sunt atâtea fete de vârsta mea cu capul pe umeri și care merită multă stimă și respect!

      • Pai vezi ca nimic nu stii ?! Da” ce, faptul ca vor putea sa gandeasca vreodata in viata le va ajuta ?! Nu, nici vorba ! Singura lor sansa e sa isi gaseasca pe unul sa le dea bani .. Si apoi inca unul…si inca unul…

      • Pff… ți-am editat puțin comentariul pentru că era totuși puțin cam prea vulgar. (sper să nu te superi pentru asta…dar nu accept orice vocabular pe blog :D)
        Nu știu în ce măsură ai dreptate, dar ai. Vreau să îți spun acum că nu toate-s la fel chiar dacă mai au probleme din punct de vedere intelectual. Dacă au astfel de probleme asta nu le denigrează și ca oameni, din punct de vedere al principiilor, părerea mea. Cei și cele pe care le cunosc eu (bineînțeles nu toți sau toate ci majoritatea) ca oameni sunt niște persoane absolut minunate. Însă, desigur, faptul că sunt minunate nu implică promovarea lor sau ridicarea în slăvi când nu este cazul. Dacă nu pot, nu pot și gata să se ducă undeva unde sunt buni… pentru că până la urmă fiecare persoană are un talent pe care îl poate valorifica.
        Spre exemplu în generală am avut un coleg paralel cu toate materiile. Era însă talentat, extrem de talentat la desen. S-a mutat astfel la colegiul de arte din oraș unde face ce îi place și pe viitor poate o să fie un pictor renumit de care își vor aminti și generațiile următoare. Dar aici a înțeles și el și au înțeles și părinții că nu e bun la carte, așa că s-a reorientat pe ceva unde excelează.

      • Eh, asta-i altceva… Eu vorbesc de astea irecuperabile, alea care isi fac gura sa arate ca gaura curului in poze, stii tu.. ALEA SUNT REBUTURI ALE NATURII, sunt esecuri sociale si umane

  7. E trist…
    Profesorii sunt de vină! Nu trebuiau să-i treacă până în clasa a unsprezecea, dacă sunt atât de limitați! Trebuiau să se gândească înainte să-i aducă până în acest punct, lăsând mila la o parte.
    Bine măcar că, există și excepții…

  8. Foarte adevarat si foarte trist in acelasi timp, daca ne gandim ca ei reprezinta „viitorul tarii”.
    Auzeam zilele trecute pe cineva spunand ca „vai nu am vechime” multa pentru o viitoare pensie… apoi nu stiu ce parerea aveti voi, dar eu am ramas blocata ca unii din noi inca se mai gandesc ca „generatia de azi”, poate munci si produce bani pentru ca atunci cand noi o sa ajungem la varsta pensiei (am pana in 30 de ani, deci mai sunt cateva decenii pana atunci), sa exista fonduri pentru ea, cand nu exista nici macar in ziua de azi suficienti pentru a-i rasplati pe oamenii care chiar au muncit.
    Cred ca pe acest subiect putem scrie adevarate romane.
    Felicitari pentru post! 😉

    • Pff…. așa e… și eu cred că din cauza unora ca ei peste ani populația o să moară de foame că și așa nu-s capabili de NIMIC!
      Îți mulțumesc pentru timpul acordat postării și pentru felicitări!
      Te mai aștept pe aici!

  9. Ai dreptate. Aşa este sistemul. Un sistem putred care încurajează lenea, hoţia şi nonvaloarea. Bine măcar că în prostia lor PDL-ul a introdus sistemul de supraveghere la examenul de BAC, cel puţin acesta să se ia pe merit!

  10. Daca ar taia profii in carne, ar ramane tara fara absolventi. Asta e o problema mare pentru facultati si post liceale. De acolo vin bani grei spre licee, care sunt furnizorii lor principali. De aceea nu se vor aplica niciodata la sange corigentele.

  11. Fiecare profesor ar trebui pus sa citeasca ce ai scris tu! Din pacate profesorii predau pentru bani, si nu de placere. Copii se duc la scoala ca trebuie, nu ca vor. Si profesorii doar predau si uita sa educe.
    Asta este lumea in care suntem nevoiti sa traim.
    O seara frumoasa!

  12. am trecut si eu prin frustrarile tale si am avut aceeasi reactie de revolta. Insa, crede-ma, e fenomen national, si nu numai in scoala. Sau, vorba ta, de la scoala pleaca totul. Insa eu cred ceva: daca una ca tine, alta ca mine, etc continua sa spuna lucrurilor pe bune, o diferenta se va evidentia. Minora, insignifianta, dar existenta. E lupta cu morile de vant, stiu.Dar nici cu mainile in san nu pot sta!

  13. Foarte corect ce ai spus tu aici. Intr-adevar se intampla lucrul asta foarte des, dar problema isi are radacinile in comunism, cand nimeni nu trebuia sa ramana corijent… Mentalitatile se schimba greu, mai ales in Romania. Avem nevoie de oameni integri, dar drumul e lung daca tinerilor li se pare ca totul li se cuvine si nu depun niciun efort pentru rezultatele lor.
    Ai doua greselute pe care, ca un adevarat om obsedat de gramatica, o sa ti le semnalez: „există corigenți care își dau interesul și corigenți care îi doare undeva” (*pe care ii doare) si „Mă înspăimântă pentru că mă gândesc că unu ca ăștia o să judece oamenii după logica lui inexistentă.” (ori spui: unul ca asta o sa… ori: unii ca astia o sa judece oamenii dupa logica lor inexistenta). 🙂

    Iti salut revolta si o aplaud!
    R.

  14. 🙂 Exact, nu vor citi cei care trebuie. Pentru ca pentru ei e mult prea mult de citit, sunt mult prea multe cuvinte la un loc.
    Saptamana trecuta aveam si eu de gand sa scriu un asemenea articol, dar luandu-ma cu altele pur si simplu nu am mai avut puterea sa imi aduc aminte de toate intamplarile alea si sa le mai si scriu… Peste tot e la fel. Daca s-ar face un control, vreodata, chiar sunt curioasa cum ar explica profesorii acele note de 10 de la sfarsitul semestrului, cand pe langa sunt doar note de 3 si 4.
    Si tot noi suntem luati la rost, pentru ca lipsim odata pe an o saptamana-doua la rand, si deja sutnem facuti „chiulangii” desi absentele ni se motiveaza ca de, am avut o problema intr-adevar grava.
    Nici comentariul meu nu va fi citit, este prea lung 🙂

    • Da… păcat.. păcat…
      Și eu, după cum am spus, sunt curioasă cum justifică ei notele alea de 10 de la sfârșit după note de 3 și 4…
      Pot spune că eu am pățit semestrul ăsta să fiu bolnavă.. și să tot umblu pe la București și pe la alte spitale… și mă trezesc eu fain frumos cu diriga (după ce tata a sunat-o de fiecare dată)… că vai dragă câte absențe motivate ai.. că să vină tata la școală să vadă câte sunt bla bla bla… Și vine săracu tata la școală ca să îi spună că dacă a sunat-o și i-a spus ce am și îmi știe foarte bine situația… pe el să nu îl mai cheme șa școală pentru așa ceva decât atunci când oi fi un copil care are absențe și note foarte mici… atâta timp cât am absențe și note mari să-l lase în pace … MUHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHA
      Dar na… măcar cu revolta din articolul ăsta să rămân și eu…

  15. Geez, stai calmă că și eu am din ăștia în clasă! Stai chill, că mă uit la fețe insipide, care lipsesc CU SĂPTĂMÂNILE de la școală și când dau prin clasă afirmă sus și tare că se duc la medicină sau la farmacie sau mai știu eu unde! Am și revoltați prin clasă, care sunt pământ și nu fac absolut nimic pentru a trece, nici atunci când profesorul le spune că îi ascultă în ultima săptămână de școală, că dacă n-au venit la ore, n-a avut când!
    Am, avem și are tot orașul și toată țara! Specimenele astea îs nelipsite. Oriunde te uiți, vezi tâmpiți.
    Și îți susțin întru totul punctul de vedere! Doar că am văzut atâta prostie încât am devenit imună și trebuie să se acumuleze ceva mai mult pentru a mă revolta! 😀

      • Ideea aici era să răspundem strict cu ce ne-a dat profu de geografie: populație mare, teritoriu mare, putere cosmică, putere nucleară, membru permanent, are resurse naturale bogate și variate, număr mare de voturi la fondul monetar internațional, membru permanent în consiliu de securitate ONU…

      • a deci raspunsul vostru este sa repetati ca papagalul o informatie care v’a fost dictata intr’o ora, fara sa o analizati sau sa aduceti propriile opinii asupra faptului in cauza.
        Deci ce va supara pe voi este ca acei 2 oameni nu au fost in stare sa reproduca 3 randuri scrise in caiet

      • Vezi tu sa’ti fie spus CEVA, o informatie, este un lucru incredibil, Sa sari este acea prima etapa de obtinere a informatiei, Sa intelegi instantaneu ca focul e fierbinte fara sa trebuiasca sa te arzi.
        azi poti invata mai mult despre gravitate intr’o zi decat a stiut Newton toata viata sa. Aceasta metoda de a pasa informatiile de la o generatie la alta este ceea ce a ajutat umanitatea sa progreseze. Dar acest obicei de a ne baza pe informatii second-hand este si una dintre cele mai mari dezavantaje ale noastre. Traim intr’o lume imperfecta, si sa avem incredere oarba in tot ceaa ce ni se spune poate fi periculos. Falsitatile, mai ales cele care chiar am dori sa le credem, pot infecta cunoasterea noastra colectiva, si se pot raspandi ca un virus. Mereu trebuie sa ne punem intrebari, si sa ne asiguram consant ca tot ceea ce ni s’a spus are o baza solida in realitate. Asa ca in loc sa reproduci informatia, analizeaz’o, interpreteaz’o, gandeste’o singur. In loc sa urmezi instructiuni, experimenteaza.

  16. nu stii ce vorbesti. Il trec din mila, ce profi crezi ca au chef in toamna sa vina la corigente? Mare chestie, nu e ceva extraordinar de revoltator, se intampla de cand lumea si o sa se mai intample. Nu poti tu, o eleva care nu a trecut prin sistemul de invatamant complet, sa le bati lor obrazul. Ei isi asuma responsabilitatea pentru faptele lor. Daca vrea muschiu lor de pica chit ca stii lectia pe de rost si ceva in plus. Iar cu farmacista, unor oameni tre sa le desenezi sa inteleaga.

    • Pff… ba știu ce vorbesc… sunt profesori care îi lasă și nu îi trec… dar la alte licee.. nu la ăsta care cică e de elită… adică cum să ai repetenți la un liceu de elită? Pfff… imposibil așa ceva.. strici reputația liceului… Și nu.. nu e normal să se comporte așa… 🙂
      Deci știu ce vorbesc dragă Alex… mama e în învățământ… și îmi poveste de niște colegi care nu au trecut anumiți elevi pentru că nu au meritat…. 🙂 și ba da.. este extraordinar de revoltător ca unu din ăsta spre exemplu să îți ia ție cândva locul :p

      • frate, nu stiu ce e la Tg. Jiu acolo la voi, da ce aud prin tara si ce am vazut in Piatra e cum zic eu. N-o sa ia locul nimanui, la facultate nu se intra asa usor cum se trece la o materie la liceu sau se ia bacul. Mama ta e invatamant, ti-a povestit, n-a trecut ala, n-a trecut ala, n-au meritat. Probabil nu stiau nici tabla inmultirii. Depinde de fiecare profesor in parte, dar majoritatea profilor ii promoveaza pe astia care sa taraie sa termine o clasa de liceu

      • Una e să se târâie și să depună un oarecare efort… și alta e să zică că 0 la pătrat face infinit…..
        Știu că așa e prin toată țara… și la facultate știu că unii din ăștia care au pile intră ușor spre deosebire de unu care învață… și ok.. poate nu ia locul nimănui… dar să nu ia nici un loc… să treacă la muncă fizică dacă nu îs buni la gândit!

      • Sincer, uite hai sa-ti dau un exemplu. Sisu: nu stiu daca are nici 8 clase terminate, defapt stai. Are 8 clase, n-are bacu inca dat. Pentru ca atat l-a dus mintea. Nu stia si pace, uite unde e acuma. Are carca fani, a scos bani din muzica, cand a iesit din inchisoare il astepta toata media la poarta inchisorii cu interviuri si nebunii. Destept, a vazut ca nu merge, si-a ales alta cale, is prosti ei, astia de care vorbesti, dar sa nu-i subestimam chiar pe toti

      • Dar nu i-am subestimat pe toți… uite Sisu e bun la altceva… cinste lui.. și ei.. dacă sunt buni la altceva să se ducă frate pe altceva.. da să nu încerce să pară ceea ce nu sunt și să se mândrească că au terminat un liceu de elită la un profil greu (matematică-informatică) când săracii ei nu știu să facă o înmulțire…
        Da.. sunt buni pe altceva.. să se ducă acolo…

      • Piski…. nu repetentii reprezinta liceul, si nici tu, si nici aia cu 10 pe linie. Ci profesorii si elevi recunoscuti in afara granitei judetului(olimpici, participanti la proiecte sau competitii sportive, profesori in loturi, sau care au adus ceva in plus domeniului lor).
        Liceul tau are 1200 de elevi. dintre aia 30 sunt care poti spune mai mult sau mai putin „reprezinta liceul”. Restul sunteti o statistica, o simpla ecuatie matematica de promovat/picat.

      • Lucrul care ma deranjeaza la tine, ca zici de ce ma iau de tine, este ca ai o atitudine gen: prostii astia imi distrug imaginea liceului, si a tarii. Dar idea e ca nici tu nu faci nimic pt imaginea liceului. Aia nu fac o stricaciune infim de mica, comparabila chiar cu lipsa ta de achievement’uri. Comparativ cu „elita” de care vb tu, repetentii aia si cu tine sunteti cam in aceasi oala. Privind de pe munte in jos, ori ca stai pe jos(repetentii tai), ori ca stai pe scara(tu), tot furnici pareti.

        Si alta chestie, aia care s’au implicat „în mii de activități extrașcolare și luați 2 în teză la mate”(stim cu toti de ce „anonim” e vorba), au adus mult mai mult prestigiu liceului, si sunt mult mai cunoscuti, si o sa ajunga mult mai departe decat vei ajunge tu vreodata cu 10 in teza la mate.
        Tu chiar nu intelegi ca 10 la mate nu este un WOW, au mai fost 100000 in istoria Tudorului, dar delegatii la Strasburg cred ca au fost 3 pana acum.

  17. Eu sunt total de acord cu tine..cel mai mult ma frustreaza sa vad faptul ca, dupa ce ca sunt trecuti din mila sau pe bani, majoritatea sunt aroganti si n-au nici cea mai vaga idee de nimic ca sa nu le spun prosti pe fata. Se multumesc pur si simplu sa treaca si sa ocupe locuri prin facultati prin metode non-academice, evident. Tin minte ca la admiterea la facultate stateam langa o fata care nu se sfia sa copieze cu nerusinare..si eu care ma gandeam ca la facultatea de psihologie din cadrul ub vine doar „elita”, adica elevii sarguinciosi care au invatat de-a lungul liceului si care isi doresc sa faca performanta in viitoarea cariera…la licenta, la fel…ce mai conteaza ca ai ramas sau nu cu ceva…hai cu copiatul sau cu datul de bani sa ne luam diploma ca apoi vad ei cum o scald. Mi se pare trist. Mi se pare trist sa fiu inconjurata de oameni care se cred absolventi de liceu sau facultate si sa nu am ce sa dicut cu ei, pentru ca, da, ei nu citesc, ca e „grele”…dar avem diplome fara numar. Ce pot sa spun in afara de „bravos natiune!”

    • Da.. exact… mai sunt și aroganți și se cred cine știe ce și dacă le pui o întrebare se scarpină în cap… măcar la asta să-l folosească… la scărpinat, dacă la altceva nu pot…
      Pff…. încep să nu mă mai mir de ce am ajuns ca și națiune în halu ăsta… asta e dacă unii ca ăștia ajung undeva sus și încep să dea ordine și să facă pe deștepții și intelectualii când NU SUNT!

Spune-mi părerea ta!

