Trilogia ”Jocurile Foamei”

Zilele astea am reușit să termin de citit ultimul volum din seria ”Jocurile Foamei”.  De trilogia ”Jocurile Foamei” m-am apucat în urmă cu vreo 5 ani, atunci când a apărut prima carte. O câștigasem la un concurs pe site-ul Clopotel.ro. Pe atunci însă habar nu aveam că era o trilogie și nici că va ajunge să aibă succesul de azi. Când am auzit eu prima dată de ea și am atins-o ulterior, nu mulți știau de existența ei.

Cum am primit-o am devorat-o cuvânt cu cuvânt. M-a fascinat. Tristă am fost însă când pe ultima pagină a primului volum scria: ”Sfârșitul primului volum”. Abia apoi am observat că și pe copertă scria că-i primul volum. Eram dezamăgită că nu puteam afla continuarea pentru că a doua carte nici măcar nu se publicase. În cele din urmă am pus mâna și pe al doilea volum pe care l-am devorat cu aceeași foame ca și pe primul. Eram pur și simplu încântată. Nu-mi plăcea prea mult acțiunea și nu puteam și nici nu pot concepe că ar putea fi vreodată adevărat așa ceva. Îmi plăcea însă modalitate autoarei de a pune totul în scenă, de a crea fiecare eveniment în parte și de a descrie totul cu lux de amănunte, cuantificând și cel mai nesemnificativ detaliu. Îmi plac la nebunie cărțile astea.

De al treilea volum al trilogiei m-am apucat în 2010, când a apărut. N-am reușit însă să-l duc până la capăt. Începusem primul an de liceu și m-am apucat să citesc altceva. M-am reapucat însă de ultimul volum la sfârșitul clasei a XI-a, am început tezele și iar l-am lăsat din mână. În cele din urmă, zilele astea am pus mâna pe el și până nu l-am terminat nu i-am mai dat drumul. A fost genial. Un sfârșit la care nu te-ai fi așteptat după ce ai fi citit toate celelalte volume.

M-am gândit să fac câte un post pentru fiecare volum în parte, dar m-am răzgândit într-un final. Am zis că nu ar avea rost să scriu posturi lungi în care să mă pierd dându-vă mai multe detalii decât ar fi cazul, așa că am să zic câte ceva despre fiecare volum în parte mai jos.

Primul volum – Jocurile foamei

Apărut în 2008 și câștigat în urma unui concurs, m-a fascinat. Într-un ținut din viitor, numit Panem, ce este fostul teritoriu al SUA, Suzanne Collins ne pune să reflectăm prin intermediul acestui volum dar și al celorlalte asupra viitorului nostru.

Primul volum al seriei ne face cunoștință cu personajele principale: Katniss, Peeta, Prim, Gale, Haymitch. Prin intermediul lor facem cunoștință cu cel de-al 74-lea joc al foamei, unde protagoniști sunt Katniss și Peeta. Jocurile foamei, erau organizate anual de Capitoliu pentru a menține ordinea în cele 12 districte, pentru a le împiedica o nouă revoltă. 24 de tineri (câte un băiat și o fată din fiecare district) erau duși într-o arenă unde trebuiau să se lupte pe viață și pe moarte. Doar unul singur se întorcea acasă bogat, faimos…. și VIU! Toate cele petrecute în arenă erau televizate și transmise în direct, familiile fiind obligate să-și privească copiii cum mor sau cum încă trăiesc. Cartea ne introduce într-o lume îngrozitoare a tehnologiei și a luptei cu moartea. Ne prezintă abilitatea , ingeniozitatea, mârșăvia, lașitatea, egoismul, supremația, puritatea, atribute ce le întâlnim zi de zi la oamenii din jurul nostru sau poate chiar la noi.

Toate acestea însă se învârt în jurul unei scântei, în jurul iubirii, iar sfârșitul este cât se poate de genial. (Bine, cei care ați văzut filmul știți deja ce se întâmplă în final și cam despre ce e vorba).

Al doilea volum – Sfidarea

Al 74-lea joc al foamei se încheiase. Fata din foc, scapă: faimoasă, bogată… și VIE, fiind alături de cel ce avea să îi devină soț. Ca după fiecare joc, are loc un tur de prezentare al câștigătorilor prin fiecare district. Lumea însă pare să nu mai poată accepta sfidarea Capitoliului față de districte, iar în acest tur fata din foc este revoltată de agresivitatea și nepăsarea Capitoliului față de districtele fără de care nu ar putea trăi.

Pusă sub atenția observație a președintelui Snow, fata din foc încearcă să fie cât mai discretă cu putință.

Al 75-lea joc al foamei se apropie, iar din 25 în 25 de ani ”Jocurile foamei” erau speciale. Din 25 în 25 de ani, pentru acel joc regulile se schimbau. Astfel, la al 75-lea joc tributurile sunt câștigătorii anteriori ai jocurilor ce mai erau încă în viață. Unii din ei nu își reveniseră nici după zeci de ani de la participare și sperau să uite teroarea aceea într-o bună zi. Destinul însă le aduce teroarea din nou în fața, fiind puși să se mai lupte încă o dată pentru prețioasa lor viață.

De la an la an, arenele erau cu mult mai înspăimântătoarea iar șansele de câștig sunt din ce în ce mai mici. Finalul însă rupe barierele imaginației noastre, fiind de 3 ori mai palpitant ca primul. Acum, soarta fetei din foc este cu adevărat îngrozitoare, palpitantă și minunată în același timp!

Al treilea volum – Revolta

După două volume în care Suzanne Collins m-a ținut cu sufletul la gură și mi-a fentat de fiecare dată așteptările, cel de-al treilea mă fentează de tot!

Fata din foc se transformă în Gaița Zeflemitoare a districtelor… a întregului Panem. Ea este simbolul revoluției. Cu districtul 12 pierdut se refugiază într-un district ce-l credeau dispărut de pe fața Pământului cu mulți ani în urmă. Unul nou fusese construit subteran, iar acum districtul cu numărul 13 se reîntorcea mai puternic ca niciodată cu Gaița Zeflemitoare în fruntea revoluției. Însă erau ei oare mai puternici ca și Capitoliul? Aveau ei oare șansa să distrugă Capitoliul? Erau ei destul de puternici încât să pună punct tuturor nedreptăților și cruzimilor? Putea totuși Gaița Zeflemitoare să fie glasul întregii națiuni, a întregului Panem?

După ce participase de două ori la rând la nemiloasele jocuri mai avea oare ea puterea să ducă în spate cu bine sarcina gaiței? Focul din ea se stinsese în urma suferințelor, însă scânteia era încă vie: dorința de a omorî cel mai puternic și bine păzit om din întregul Panem, președintele Snow. Reușește oare astfel să-și ducă misiunea la capăt? Dar oare, este o altă moarte capabilă să pună punct suferinței unui întreg ținut asuprit de Capitoliu, un Capitoliu ce se bucura de toate bunătățile și frumusețile Pământului?

Este oare MOARTEA calea către un viitor luminos?

Ahh… mi-aș fi dorit să vă mai spun atâtea și atâtea. Dorința de a citi și voi cărțile, nu mă lasă să o fac. Dorința asta mă aduce la tăcere și-mi pune PUNCT aici cuvintelor.

33 de gânduri despre &8222;Trilogia ”Jocurile Foamei”&8221;

  1. Acum 10 minute am terminat trilogia. Spre rusinea mea, nu am auzit de carti decat dupa ce am vazut filmul. Filmul a fost destul de ok pentru a-mi trezi dorinta de a citit cartile. Nu-mi permit deocamdata achizitionarea lor si prin urmare le-am citit de pe laptop, in 3 zile. Va recomand cartile cu mare caldura si nu pot decat sa laud finalul, recunosc, am plans! Lecturare placuta!

  2. Anul trecut, înainte de a pleca în vacanţă la mare la vecinii noştri bulgari, mi-am făcut plinul cu cărţi. Jocurile foamei l-am adaugat în ultima clipă, văzând cărţile pe raft, pentru că știam că a fost mare tam-tam cu filmul, la care nu fusesem tocmai din acest motiv. Am văzut că erau doar vol I şi II, dar m-am gândit ca e ok, am suficient de citit, şi că ultimul volum îl pot citi la întoarcerea din concediu. Ştiu că am ajuns pe la prânz şi am coborât repede la piscină. În următoarele 48 de ore cel mult, terminasem cele două volume şi nu prea ştiu ce se întâmplase în jurul meu, când am fost la plajă la mare, când la piscină, când am mâncat, când s-a dat copilu’ pe topogane, eram cu totul prinsă în acţiunea cărţii. Eram atât de disperată că nu aveam vol III şi mai aveam de stat o săptămână, încât eram aproape in sevraj. Cel mai frumos cadou primit de la soţul meu în acea vacanţă a fost varianta electronică a cărții. Ca să fiu sigură că nu mă lasă bateria în timp ce o citesc, am descărcat-o pe ambele telefoane, pe kindle şi pe laptop. Am citit pe rând de pe toate, în cele mai jalnice condiţii de lumină sau confort. La patru dimineaţa încheiam fericită a treia carte, cu lacrimi grele curgând direct din suflet pentru că mă despărţeam de Katnis. Iar zilele trecute m-a apucat un dor de trilogie… articolul tău a fost exact ce aveam nevoie! Mulţumesc pentru că mi-ai adus aminte! P.S. la întoarcerea în ţară am văzut şi filmul care mi s-a părut… jalnic.

    • Nici mie nu mi-a plăcut filmul! A stricat tot! Absolut tot!
      Îmi pare bine însă că ți-am adus aminte de cărți și mă bucur dacă ți-a plăcut articolul!
      P.S.: M-a amuzat tare felul în care ai citit al treilea volum :))

    • Da, este o nebunie. Este o adevărată nebunie! Însă poate fi adevărată această nebunie.
      Este interesantă în schimb. Felul autoarei de a prezenta totul este interesant și captivant. Merită citită 🙂
      Aștept o părere despre trilogie după ce ai să o citești. Acțiunea după cum am spus nu-mi place nici mie. E cruntă. Însă felul cum este scrisă trilogia și abilitățile de care dă dovadă însăși autoarea prin crearea personajelor sale și prin punerea acestora în acțiune, este absolut fantastic.

  3. Cred că știu care e următoarea carte pe lista mea de to-read. Volumul trei din Jocurile Foamei, obvious! =))
    Am citit primele două cărți și chiar dacă prima nu m-a făcut să vreau să citesc și volumul doi, a doua m-a trecut prin toate chinurile posibile și îmi aduc bine aminte că după ce am terminat-o, acum câteva luni bune, îmi doream cu disperare să pun mâna pe volumul trei, și chiar dacă am făcut-o… el a rămas necitit, dar măcar e la mine în bibliotecă!
    Am auzit câteva zvonuri despre final, dar nici măcar nu vreau să știu. O să încerc să mă detașez de orice aș fi auzit – nici măcar nu știu cum, unde și când – și voi citi cartea, asta voi face. O voi citi. O voi citi în disperare până voi ajunge la final! lol.
    Să știi că „Jocurile Foamei” e un titlu inspirat… i-a transformat pe cititori în niște prădători! Rawwr.
    Anyways, fain review-ul! :*

    • 😦 Eh.. lasă că o să ai și tu noroc într-o zi! Sunt interesante și palpitante. Eu chiar cred că au rolul de a ne pune să reflectăm asupra acțiunilor noastre din prezent. Ei(cei din carte) reprezintă urmașii noștrii… și nu erau deloc încântați de strămoșii lor din cauza sorții pe care le-au lăsat-o 🙂

  4. Scânteia curiozității e trezită în mine de ceva timp, însă n-am reușit să pun mâna pe cărți. Deocamdată citesc altele, dar pentru vara asta am în plan să citesc și Jocurile Foamei. 😀

Spune-mi părerea ta!

