The Hunger – De ce merită să fii punctual?

Recent am dat peste un nou site cu și despre dezvoltarea personală. Așa cum bine probabil v-ați dat seama și din titlu, site-ul se numește The Hunger și îl puteți găsi AICI.

Untitled

După ce m-am uitat peste el și am citit câteva articole m-am și abonat. Așa că, după cum bine mă cunoașteți cei care mă citiți de ceva timp, știți că am să vă prezint și vouă site-ul dar și articolele în speranța că poate-poate ce-am mai descoperit eu și-mi place… o să vă placă și vouă.

Primul articol ce aș vrea să vi-l supun atenției se intitulează ”De ce merită să fii punctual?” (pe care îl puteți citi la ei pe site dând click pe ce este între ghilimele).

În funcție de utilitate și interes, eu pot spune că punctualitatea mea diferă. În general nu mă angajez în lucruri care nu-mi plac sau care nu au o utilitate în viața mea, așa că sunt punctuală.

Pot spune că mă deranjează să aștept, dar cu siguranță nu sunt singura. Oricine este deranjat să aștepte. Așa că dacă pe mine mă deranjează să aștept, nici nu-i fac pe alții să aștepte după mine. De obicei încerc să ajung înaintea lor, nu cu mult timp.

Consider că punctualitatea este un caracter ce ne definește ca oameni. Pe cei punctuali îi ridică în ochii celorlalți, pe când pe ceilalți nu. Practic, punctualitatea este unul din elementele ce ne caracterizează în fața celorlalți. Ne pune o ștampilă, așa că este în avantajul fiecăruia să fie punctual.

De ce să fim punctuali? Ar trebui să fim punctuali pentru a pica bine atât în fața celorlalți cât și în fața noastră. Adică pentru a ne crea o imagine cât mai plăcută în fața celorlalți. Nimănui nu-i convine să aibă un prieten/amic sau cunoștință ori coleg de muncă sau angajat care nu este punctual. A nu fi punctual înseamnă că nu dorești să faci un anumit lucru și îl amâni  prin întârzierea ta. A fi punctual în schimb înseamnă că îți respecți un anumit angajament luat fața de tine sau față de alte persoane. A fi punctual înseamnă să îi respecți pe ceilalți dar mai ales să te respecți pe tine.

Eu am o bună prietenă ce are probleme cu punctualitate și asta doar pentru că nu se simte motivată să facă anumite lucruri. Mereu îmi spune: ”Eu iar o să întârzii!!!!”. Răspunsul meu din păcate nu este unul care acum să mă mulțumească. Îmi dau seama că nu am ajutat-o cu nimic și nici n-am îndemnat-o să nu mai întârzie spunându-i: ”Ehh.. lasă.. asta înseamnă să fii tu. Cred că ar trebui să ne facem griji dacă nu ai mai întârzia”. Spunându-i asta, eu de fapt cred că i-am imprimat cumva în creier faptul că ea este o întârziată și nu poate să fie punctuală aproape niciodată. Cred că era mult mai bine dacă începeam să-i spun: ”Lasă, data viitoare vei întârzia mai puțin, până vei ajunge să nu mai întârzii deloc”. Cred că este important să le imprimăm oamenilor din jurul nostru faptul că pot face ceva mai bine, că se pot corecta, până când ei chiar ajung să facă asta. Dacă nu va merge, pentru că există șanse, măcar trăim cu gândul că am încercat și ne-am dat silința.

Acestea fiind spuse și făcând un rezumat, haideți să fim punctuali pentru: a ne eticheta într-un mod favorabil în fața celorlalți, a ne respecta pe noi, a-i respecta pe ceilalți, a respecta angajamentele pe care ni le-am luat fie că acestea reprezintă banale întâlniri, mersul la servici sau la școală, pentru a câștiga timp (întârziind pierdem din timpul nostru de fapt!!!).

Sper să-ți placă cele ce am scris și să te ajute cumva pe viitor.

Acum sunt curioasă: TU ești punctual? Dacă da, cum reușești? Dacă nu, cum reușești?

Daca vrei și tu să primești acces la articole și resurse de genul celui despre care am scris eu astăzi, încă te mai poți abona gratuit la TheHunger.ro aici.

Have fun,

Pishky!

20 de gânduri despre &8222;The Hunger – De ce merită să fii punctual?&8221;

  1. de cand ma stiu sunt punctuala…..niciodata nu m-am lasat asteptata…in schim am avut si am parte numai de personae care nu sunt punctuale ca si mine si asta ma face sa imi ies mereu din minti….chear prietenul meu nu reusesc sa-l aduc cu picioarele pe pamant si sa-l fac s anu mai intarzie…mereu I se inyampla ceva taman atunci in momentul cand tre sa ajunga, sau pleaca de acas in momentul cand deja trebuia sa fie la intalnire…..urat dar nu am ce sa=I fac…eu cred ac asta tine de cei 7 ani de acasa ……

  2. Toata viata mi-a placut sa fiu punctual, si daca a trebuit sa ajung undeva la ora 1:00 eram acolo la 12:55 ca sa ajung primul, nu am incurcat niciodata ora… uneori am mai incurcat ziua, ori mergeam mai inainte cu o zi ori dupa cu o zi, dar asta nu are nici o importanta daca ajungi mai inainte cu 5 minute !

  3. Sunt mandra de mine pentru ca azi am reusit sa fiu punctuala :)) am ajuns cu un sfert de ora mai devreme…eee..ce zici de asta?..si da, intarzii mereu pentru ca nu imi mai place jobul actual si fac orice ca sa petrec cat mai putin timp acolo…si prin a sta putin asta inseamna ca de cateva seri incoace stau peste program pentru ca e volum mare de munca si urmatorul taxi e la 12 noaptea, asa ca daca nu plec la 11 jumate cu tura mea, astept pana ies si se strang de la 12 si ajung acasa pe la unu fara ceva dimineata…iti dai seama ce fericire pe mine :)) dar da, recunosc ca exasperez oamenii uneori si chiar imi propun sa fac ceva in privinta asta..cum ar fi..sa intarzii mai putin 😕 glumeam. o sa imi propun sa nu mai intarzii deloc.

    • Da, e o chestie de bun simt, de respect față de persoană și angajament.. de respect față de tine :)!
      E bine că ai scăpat…
      Eu una, am momente când am probleme cu punctualitatea… depinde de cât de motivată sunt!

  4. Și eu am grijă să ajung mai devreme la întâlniri, mai ales la cele ce țin activitatea mea profesională. Timpul meu e prețios și aplic principiul ”ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”. Totul ține de respect, atât față de tine, cât și față de cei cu care ai stabilit o întâlnire!

  5. Când întrebi dacă suntem punctuali, vrei să ştii dacă ajungem la ora stabilită, sau deodată cu persoana cu care trebuie să ne întâlnim? Dacă e a doua variantă, atunci de cele mai multe ori da. Asta dacă nu cumva acea persoană e cu adevărat punctuală…

  6. Cu 5 minute inainte inseamna sa fii punctual si in 99% din cazuri reusesc !
    Totusi exista si cazuri fortuite (un blocaj rutier, ploi ca zilele trecute, etc…).
    Atunci pun mana pe telefon si anunt !
    Oricum, o buna planificare si lasarea unor mici rezerve de timp sunt cheia succesului, cred eu ! 🙂

Spune-mi părerea ta!

