The Hunger – Complexe de inferioritate/superioritate

Suntem oameni. O specie complicată. Ca oameni greșim, avem complexe, simțim, iubim, urâm, reușim, ne hrănim, creștem, îmbătrânim, învățăm, muncim, ne dezvoltăm. Existăm.

În acest proces interminabil de la o generație la alta, suntem complexați de cei din jurul nostru și niciodată nu am înțeles de ce. De ce trebuie să ne simțim inferiori celorlalți sau superiori celorlalți? Consider că ar trebui să ne simțim superiori sau inferiori nouă, fiecăruia, pe zi ce trece, în funcție de evoluția noastră ca și oameni.

Observ în jurul meu oameni complexați. Unii se simt inferiori prin faptul că nu sunt mai deștepți ca alții, nu au succes la fel ca alții, nu au bani la fel ca alții,nu au mașini la fel ca alții, nu au case la fel ca alții, nu sunt la fel de înalți ca alții, nu sunt pur și simplu la fel ca ceilalți. Alții se simt superiori din punct de vedere intelectual, financiar, fizic ș.a.m.d.  Nu am înțeles niciodată de ce? De ce să ne simțim superiori sau inferiori altora? Fiecare după posibilitățile lui până la urmă și după felul cum e construit din punct de vedere genetic.

De curând citeam niște comentarii trimise ce sunau cam așa ”Eu sunt cu mult superior față de tine…. bla bla bla”. Mi s-a părut irelevant. Pe cine interesează cu ce ești superior față de alții și inferior față de ceilalți? Fii superior și nu te lăuda cu asta, lasă-i pe alții să te elogieze mereu.

De obicei oamenii sunt complexați de spusele celorlalți de criticile neconstructive ale persoanelor din jur cum ar fi: ”Vai ce sărac ești”, ”Vai ce prost ești”, ”Vai ce scund ești”, ”Vai ce înalt/pălugă ești”, ”Vai ce gras ești!”, ”Vai ce slab ești”, ”Vai ce urât ești” și așa mai departe. Cred că fiecare ați auzit măcar o dată acestea fie că v-au fost spuse vouă fie celorlalți. Sincer, nu înțeleg de ce ar trebui să-i facem pe ceilalți să se simtă complexați. Nu cumva ar trebui să ne intereseze  mai mult cum gândesc și ce scot pe gură decât ceea ce au sau cum arată?

Sincer… și eu am avut complexe. Multe. Atât de multe încât nu le-aș putea număra pe degetele de la mâini și de la picioare. Am învățat însă cu timpul să mă accept pe mine cu bune și cu rele. Am învățat să nu mă simt inferioară față de unii i superioară față de alții. Am învățat că toate astea înseamnă suferințe aduse celorlalți sau ție. Am învățat totuși să-mi fiu în fiecare zi superioară mie, superioară celei de ieri.

Complexe de inferioritate și superioritate? De ce… de ce să le avem? Ce să facem cu ele? De ce au oamenii complexe de superioritate și/sau inferioritate? Mereu m-am întrebat asta și n-am găsit niște răspunsuri. Voi ce părere aveți?

Voi aveți complexe de superioritate și/sau inferioritate? De ce?

Dacă vrei și tu să primești acces la articole și resurse de genul celui despre care am scris eu astăzi, încă te mai poți abona gratuit la TheHunger.ro aici.

Have fun,

Pishky

19 gânduri despre &8222;The Hunger – Complexe de inferioritate/superioritate&8221;

    • Da… vorba ta.. trebuie. Mule ar trebui, însă cu greu reușim a le îndeplini.
      Fiecare are sau a avut complexe. Și eu am avut, după cum am spus. Acum însă am învățat să nu-mi pese de ceea ce spun alții sau gândesc alții. Îmi pasă doar dacă eu consider că mă ajută să evoluez în vreun fel.

  1. Momentele astea, in care te simti inferior sau superior… oricat de trecatoare ar fi, tot dor. Daca te simti inferior, o sa incerci mereu sa te ridici la nivelul altora. Daca te simti superior, o sa iti bati joc mereu de altii. Oricum o dai, tot nu e bine :). Bun articol

Spune-mi părerea ta!

