Ziua 8 – Științe comportamentale + Biochimie + dezbatere ANOSR + frustrat

Ieri a fost una din zilele pline ochi în care nu aveam timp nici măcar să respirăm! Grupele de medicină generală s-au trezit de la ora 9 :30 că noi am fost mai cu moț în timp ce toți ceilalți s-au trezit de la ora 7 că aveau cursuri de la 8 săracii!

Primul curs a fost cel al ”Științelor comportamentale” unde am învățat oarecum în mare parte cum trebuie să te comporți ca și viitor medic cu un pacient. Cum trebuie să stăm în fața pacientului, cum trebuie să îi vorbim, cum trebuie să îl tratăm și alte chestii de genul. La acest curs am făcut o serie de exerciții practice cum ar fi: o studentă trebuia să pună întrebări la care cealaltă să răspundă cu da sau nu iar apoi trebuia să pună întrebările astfel încât cealaltă să formuleze răspunsuri cât mai concrete/explicite.. etc; alt joc a constat în faptul că 2 câte 2 trebuia să ne spunem lucruri despre noi celuilalt partener de echipă și apoi să ne prezentăm unul pe altul. Aceste exerciții aveau rolul de a ne induce faptul că trebuie să știm cum să comunicăm cu pacientul și să reținem cât mai multe lucruri din ceea ce ne spune pentru a da un diagnostic corect.

Personal mi-a plăcut cum se predă la această catedră. E un mod interesant, inovator, care promite studenților să-i ajute mult mai ușor cu învățatul la această materie. De asemenea profesoara de la această catedră este foarte permisivă, adică ne dă voie ca și studenți sau viitori studenți să ieșim când vrem din sală în liniște ori să mâncăm și alte chestii asupra cărora celelalte catedre sunt foarte stricte.

După cursul de mai sus ne-am îndreptat către catedra de Biochimie. Îmi place faptul că trebuie să ne plimbăm între catedre datorită faptului că ne relaxăm și ne putem destinde cât de cât de la un curs la altul. Bineînțeles, părerile sunt împărțite iar alții urăsc din tot sufletul chestia asta cu plimbatul așa dintr-o parte în alta. Da… la un anumit moment dat poate fi cu adevărat plictisitor și obositor, poate mai ales după o zi întreagă de cursuri.

Revenind la catedra de Biochimie, mi-a plăcut. O profesoară tare simpatică ce ne explica mereu ce și cum. Atât cursul teoretic cât și cel practic ni s-a prezentat într-un laborator. Probabil vă întrebați ce-am făcut eu la Biochimie. Apăi, nu a fost ceea ce m-am așteptat să fie. Adică mă așteptam să mă pună acolo să scriu mii de reacții pe care să le memorez așa aiurea fără să înțeleg nimic din ele. ȘI NUUUUUUUU… nu a fost așa. La Biochimie am vorbit despre anemia falciformă, cauzele ei, diagnosticarea, tratamentul și anemiile în general. practic cam asta se face la Biochimie: producerea biologică și chimică a bolilor :D. Cam asta a fost partea teoretică. La partea practică am pus mână pe niște pipete automate. Ce sunt alea? Păi sunt niște pipete ce le setezi cantitatea, au un buton, îl apeși, bagi pipeta în substanță, dai drumul la buton să se ”aspire” în pipetă cantitatea de substanță dorită și apoi pui vârful pipetei în eprubetă și apeși din nou butonul. Tare fain că nu te mai chinui tu să măsori cantități minuscule de tot felul de substanțe, cum se făcea pe vremea bunicii. Îmi place să văd că evoluează și România, având material didactic de ultimă generație la medicină… cel puțin așa-i în Cluj-Napoca.

După cursuri și prânz, am mers la o altă dezbatere pe tema alegerii facultății, loc unde am râs de m-am prăpădit cu cei de pe rândul meu și rândul din față când vedeam cum se ceartă ceilalți pe opiniile fiecăruia. Era așa funny. Ok, să o iau de la început. Ajunși acolo ni s-au dat niște chestionare despre cum am ales noi facultatea, despre ce ne place, despre părinți și alte chestii de genul. La un moment dat ne-au împărțit pe grupe (câte 2 rânduri) și ne-au pus să răspundem la niște întrebări ale căror răspunsuri trebuiau prezentate de către un reprezentant în fața întregului amfiteatru. Întrebările erau ceva de genul: De ce ai renunța la facultate ca și student? Ce așteptări ai de la facultate? Cine ar trebui să te ajute în alegerea facultății? Ce dificultăți întâmpini în alegerea facultății? Crezi că ești destul de informat cu privire la multitudinea de facultăți existente? etc, etc, etc… că nu le mai știu pe toate. Ideea este că cei ce prezentau răspunsurile echipelor lor erau criticați mai apoi în privința răspunsurilor date și de aici se iscau certuri de ziceai că ești undeva între două „uși” de cort. Așa de distractiv era :). Cel puțin mie mi-a plăcut până în momentul când am fost anunțată de echipă că eu îs ”oratorul” lor și că eu trebuie să prezint ceea ce s-a scris. Mda… great… o să mă ia toți acuma la întrebări că noi am râs mereu și ne-am distrat și nu o să le convină nimic și au doamne o să mă simt groaznic și am să intru în pământ și și și am să fiu decapitată și tot ce e mai rău. Din fericire toți au fost de acord cu mine și nimeni nu mi-a zis și nu m-a întrebat nimic și m-au aplaudat și eram ceva de genul … au doamne nimeni nu o să mă  întrebe nimic… nimeni… nimeni nimeni nu mă ceartă… nu mă înjură nimeni? Am zbughit-o pe scări în capătul amfiteatrului și m-am ascuns bine în scaun să nu se răzgândească cineva să mă tortureze cu cine știe ce întrebări sau critici asupra celor spuse.

Seara… seara a fost cel mai amuzant. Seara n-am mai ieșit niciunde și ne-am jucat până ce a venit un ”știe tot” arogant și foarte plin de el ce încerca să insulte pe toată lumea fără să ne cunoască și care se lăuda cu cele două diplome ale lui în nu știu ce.  Om frustrat. Nu pot pricepe cum poți să vii să te apuci să fii arogant cu niște puști inferiori ție că na tu ai 25 de ani și ești un ”geniu”. Cum poți apoi să ceri respectul ”puștilor” pe care tocmai i-ai insultat și i-ai amenințat cu bătaia? Logică de geniu și frustrat al umanității. A fost tare urât… adică eu una am râs… că na mie sincer nu mi-a zis nimic, doar că s-a luat de niște amici și încerca să pară interesant și deștept, reușind să pară un mare dobitoc. Nu zic, tipul o fi chiar deștept și interesant și poate chiar de treabă… însă nu știe să facă o impresie bună și să se comporte normal și frumos în public. Dar noh, oamenii sunt atât de diferiți încât trebuie să existe și dobitoci,frustrați,cretini și etc etc etc. Și sincer.. oricine ar fi mie nu-mi pasă și nu îmi este greu să spun toate astea și nici rușine sau mai știu eu ce. Îmi place să spun lucrurilor pe nume așa cum o fac întotdeauna.

Cam atât pe ziua de azi.. că și așa am scris destul, iar dacă am greșeli gramaticale, ortografice, sau altele… dați vina pe tastatură, pe oboseala și pe lenea mea!

12 gânduri despre &8222;Ziua 8 – Științe comportamentale + Biochimie + dezbatere ANOSR + frustrat&8221;

  1. Osam!!! suna foarte tare!!! si cat despre tipul cu complexul lui narcisic si de dobitocenie acuta…lasa-l in plata Domnului, ca are el grija, vorba ceea :)) Te mai amuzi macar asa putin de unele specimene care cred ca fac parte din categoria oameni…lasa-i sa creada…

    • Da așa este… cel mai important estr că am aflat cum este cu adevărat să fii student la UMF Cluj. Experienţa asta mi-a plăcut și sunt sigură că o să-mi placă și in zilele ce vir urma să le mai petrec aici până miercuri!
      După ce am citit comentariul am avut niște dubii și am căutat in câteva calendare electronice diferite și m-am liniștit văzând că azi e sâmbătă și nu duminică! Deci o sâmbătă frumoasă și dvs!

      • 😀 – multumesc mult, Dana! Pentru mine sambata e sambata si este o zi destul de incarcata, asa ca treaca cum trece… iar duminica, trebuie sa fie frumoasa in mod obligatoriu :D. Asta-i motivul pentru care ti-am dorit o duminica frumoasa si nu m-am gandit si la ziua de azi. Tie iti doresc sa ai toate zilele din sapatamana frumoase si pline de satisfactii. Noapte buna.

  2. Ai avut un moment ca in filmul The Words, adica apreciata si aplaudata de public…daca ai vazut filmul stii momentele. Cat despre frustrat, imi da impresia ca se crede un geniu datorita diplomelor care le poate obtine oricine cu un efort considerabil…. Tipul nu ti-a zis nimic datorită momentelor unde ai fost aplaudata probabil, realizand ca nu se poate pune cu tine asa ca a profitat de slabiciunea amicilor tai. Deh…mai exista si specimene din astea in mijlocul paradisului. 🙂

Spune-mi părerea ta!

