What’s the secret of happiness?

Momentan stau cu ochii în tavan întrebându-mă cât de dobitoc poți să fii încât să răcești în toiul verii când afară sunt 38 de grade celsius (aka eu)? Da, am răcit atât de tare încât zac efectiv în pat iar rutina mea s-a transformat în: somn, trezit și luat pastile, somn la loc și rareori mâncat. Și nu, nu ăsta e secretul fericirii și nici nu l-am descoperit măcar făcând ce am zis mai sus.

Trecând însă peste faptul că sunt în ultimul hal de răcită încât atunci când mă ridic din pat merg în zig-zag și-mi vâjâie capul, iar acum văd mai multe taste decât ar trebui.. trecând peste toate astea să revenim la titlul postării, căci da astăzi vă voi prezenta un fragment despre secretul fericirii ce mi-a atras atenția și mă urmărește de câteva zile-ncoa` de când am dat peste el citind Alchimistul de Paulo Coelho.

Cartea asta mă fascinează pe zi ce trece. Îmi schimbă cu fiecare pagină viziunea asupra atâtor lucruri. Mulți mi-au spus că Alchimistul a lăsat o urmă adâncă în gândirea și în sufletul lor după ce au citit cartea. O schimbare. Sau mai multe. Mie mi-a atras atenția într-un mod plăcut încă din primele pagini și apoi cu fiecare cuvânt în parte. Mă fascinează, după cum am mai spus.

Citind, am dat de o mică-mare ”pildă” ca să zic așa. Practic, întreaga carte este plină de învățături vizibile sau subtile ce se învârt în jurul aceleiași mari învățături: urmează-ți visul.

Citind, am dat peste o ”pildă” despre fericire și anume răspunsul la întrebarea: Care este secretul fericirii? Mai jos, n-am să vă povestesc nimic, ci am să vă las fix ce am extras cuvânt cu cuvânt din carte. Paragraful este în engleză și așa va rămâne și aici. Presupun că toți cititorii se vor descurca cu asta.

„A certain shopkeeper sent his son to learn about the secret of happiness from the wisest man in the world. The lad wandered through the desert for forty days, and finally came upon a beautiful castle, high atop a mountain. It was there that the wise man lived.

The wise man listened attentively to the boy’s explanation of why he had come, but told him that he didn’t have time to explain the secret of happiness. He suggested that the boy look around the place and return in two hours.

Wise man: Meanwhile, I want to ask you to do something. As you wander around, carry this spoon with you without allowing the oil to spill.

The boy began climbing and descending the many stairways of the palace, keeping his eyes fixed on the spoon. After thow hours, he returned to the room where the wise man was.

Wise man: Well did you see the Persian tapestries that are hanging in my dining hall? Did you see the garden that it took the master gardener ten years to create? Did you notice the beautiful parchments in my library?

The boy was embarrassed, and confessed that he had observed nothing. His only concern had been not to spill the oil that the wise man had entrusted to him.

Wise man: Then go back and observe the marvels of my world. You cannot trust a man if you don’t know his house.

Relieved, the boy picked up the spoon and returned to his exploration of the palace, this time observing all of the works of art on the ceilings and walls. He saw the gardens, the mountains all around him, the beauty of the flowers, and the taste with which everything had been selected. Upon returning to the wise man, he related in detail everything he had seen.

Wise man: But where are the drops of oil I entrusted to you?

Looking down at the spoon he held, the boy saw that the oil has gone.

Wise man: Well, there is only one piece of advice i can give to you. The secret of happiness is to see all the marvels of the world, and never to forget the drops of oil on the spoon.”

The Alchemist – Paulo Coelho

Ei bine, ce părere aveți? Să fie ăsta secretul fericirii? Eu una nu cred în existența vreunui secret. Eu una cred cu tărie că fericirea e doar o stare ce nu poate fi permanentă. Vine și pleacă la fel ca și tristețea. Nimic nu-i permanent și totul se desfășoară sub formă de ciclu. Astfel nici fericirea nu-i permanentă, dar asta nu înseamnă că o dată ce ți-a dispărut starea de fericire ea nu va mai apărea niciodată. Cred că fericirea și lipsa ei sunt un ciclu continuu de du-te – vino, la fel ca însăși viața.

Link pentru cartea Alchimistul – Paulo Coelho în limba română aici: http://www.scribd.com/doc/35181/Coelho-Paulo-Alchimistul

Have fun,

Pishky 

19 gânduri despre &8222;What’s the secret of happiness?&8221;

  1. „Alchimistul” a fost una din cărţile pe care le-am citit elevilor mei la orele de dirigenţie şi sunt convinsă că ideile dezbătute împreună cu ei pe marginea cărţii i-au ajutat foarte mult, dovadă faptul că au ajuns nişte studenţi şi adulţi extraordinari pe care îi iubesc şi acum. Îmi amintesc cu plăcere liniştea care se lăsa în clasă, iar ei toţi îşi sprijineau capetele pe braţe şi ascultau…Frumoase vremuri…
    Back to the topic…hm, chestia asta cu fericirea cred că ţine de noi, este o alegere personală. Dacă înţelegem că viaţa nu e pentru nimeni uşoară, dar este extrem de frumoasă, ne putem găsi echilibrul şi pacea în orice moment, chiar şi atunci când suntem răciţi în plină vară (nu dau nume, persoane însemnate 🙂 ). Este foarte riscant să ne căutăm fericirea în lucruri sau chiar în oameni…oricât de bine inteţionaţi ar fi, nici chiar cei mai apropiaţi nu pot intui nevoile noastre, deci nu ne pot face fericiţi 100%. Aşa că pacea o găsim tot în noi, atâta timp cât vrem să ne bucurăm de fiecare clipă a existenţei noastre.
    Însănătoşire grabnică şi w-e plăcut tuturor!

    • Mulțumesc frumos pentru comentariu!
      Interesantă ideea de a citi Alchimistul la orele de dirigenție…. probabil asta acum ceva ani. Acum cred că nu ar asculta nimeni.. ori ar fi prea puțini cei ce s-ar arăta interesați.
      Într-adevăr, fericirea ține de noi. Acum, citind comentariul acesta și din nou paragraful din carte, îmi dau seama mai bine că fix la ceea ce ați scris făcea referire chiar și autorul :D. Viața e grea și trebuie mereu avut grijă nelăsând frumusețile neobservate 😀

  2. orice prost răceşte iarna, la 37-38 de grade răcesc doar ăia super-inteligenţi 😉 . aşa că poţi retrage ce ai zis la adresa ta…
    fericirea…fericirea nu e ceva ce stă pe garduri, aşteptând să o culegem, să o găsim; e ceva ce vine din noi. putem fi fericiţi având foarte puţine, putem fi extrem de nefericiţi având foarte multe. reţete, secrete sau alte de-astea nu cred că sunt.

  3. Si eu cred ca fericirea vine si dispare la fel ca si tristetea, insa depinde de noi pe care dintre cele doua stari o preferam mai mult. Depinde cat de mult vrei sa traiesti starea de triste si cat de mult vrei sa te simti fericit. Observa lumea , bucurata-te de ea si tine in lingura acel ulei cat mai mult timp pentru a te intrista cat mai tarziu…

  4. Wow! Super tare pilda pusă la dispoziție din Alchimistul…. Chiar m-a pus pe gânduri cu multe lucruri…
    Iar tu, stai liniștită și odihnește-te! Multă sănătate îți doresc și însănătoșire grabnică! Să te faci bine repede! 🙂

Spune-mi părerea ta!

