Independență

Mă pot declara iubitoare de independență alături de mii de alte persoane. De când mă știu mi-a plăcut să fiu independentă din toate punctele de vedere. Adică, practic nu mi-a plăcut să depind de alții în vreun mod: financiar, decizional, bla bla bla. Din păcate însă (sau din fericire, încă nu m-am decis) independența ta, până la o anumită vârstă sau chiar toată viața, ori nu există ori e limitată. Da, poți să nu fii independent toată viața ta și nu exagerez deloc. Se întâmplă asta cu oamenii care pur și simplu sunt dependenți de alții. Eu una pot spune că cel puțin până acum am beneficiat de o independență limitată: am avut independență parțial totală din punct de vedere decizional și nulă financiar 😀 …. adică știți voi.. atunci când ai o anumită vârstă și ceri bani la mama, tata, bunici, unchi, mătuși, verișori bla bla bla :D… bine.. doar la primii 3 :D.

Acum că am lămurit partea cu financiarul, să lămurim partea cu deciziile și limitarea acestora (errm). Există copii și copii la fel cum există părinți și părinți… sunt diferiți de la caz la caz. Ai mei, încă de mică, m-au învățat să iau oarecum singură deciziile: mi-au pus întotdeauna în față pe DA sau NU (adică un fel de bine și de rău) iar eu alegeam de fiecare dată ceea ce credeam că-i bine pentru mine. Desigur.. și asta avea limite. Eu puteam să aleg orice, absolut orice.. că ei stăteau și reflectau asupra alegerii mele și uneori îmi aruncau replica ”NU… NU faci asta” fără un motiv anume ci doar pentru că ”Eu am trecut pe unde ești tu și știu ce-i bine și ce-i rău și TREBUIE să faci ca mine”. Și uite așa independența aia decizională se duce și ea pe apa sâmbetei și fără să vrei ești pur și simplu un fel de marionetă umană în mâinile părinților sau tutorilor tăi… Ok. Poate am exagerat… de o astfel de independență pot spune că m-am bucurat într-un fel sau altul și cu mici excepții.

Dacă aveam totuși parte din când în când de independența decizională trebuia să fac pe dracu în patru să obțin măcar o fărâmă din cea financiară. Și-am făcut. Fără să vreau am făcut. Practic am făcut-o din multă prostie, grabă și neatenție. Deci da, primii mei bani au fost câștigați datorită unei cantități mari de prostie din interiorul meu :). Îmi aduc aminte că taicămiu proiecta un gard într-un program pe PC pentru cineva și după o muncă de o săptămână m-a rugat și pe mine să trag pe acolo niște linii drepte. Zis și făcut. Am tras frumos liniile (mi-a luat o oră și ceva pentru niște amărâte de 4-5 linii), apoi am închis frumos programul, am închis și PC-ul și m-am dus ca omul la somn că era destul de târziu pentru un copil de vreo 12-13 ani. Dimineața însă, când taicămiu trebuia să printeze desenul ăla sau ce o fi fost el, printează-l de unde nu-i. Dispăruse din PC și era de negăsit. Se evaporase pur și simplu peste noapte. Așa că, scumpul meu tată, nervos, m-a luat frumos de mână seara, m-a pus pe scaun în fața calculatorului, a deschis programul, mi-a arătat ce și cum pe acolo și mi-a spus: ”Până dimineață la 8 tot ce nu-i să faci și să fie gata”. Și uite așa am stat eu o noapte întreagă în fața unui calculator lucrând de zor și neștiind ce și cum să fac (noroc cu tutorialele de pe net în vederea utilizării programului ăluia pe care nici la ora actuală nu-l suport!!!). Cu banii primiți pentru munca făcută de tata într-o săptămână, stricată de mine într-o secundă și refăcută tot de mine într-o noapte, nu mai știu exact ce am făcut… cred însă că mi-am luat cu ajutorul lor primul meu laptop bătut săracu de soartă că a picat tocmai în mâinile mele.

Cum arhitectura și proiectarea mi s-au părut întotdeauna a fi interesate dar nefiind de mine, m-am apucat și am făcut și altceva pentru un bănuț de cheltuială fără a fi constantă în această activitate. Nu știu câți dintre voi știți dar poți fi ”angajat” la o firmă de asigurări și să faci asigurări iar tu să primești doar un mic comision pentru fiecare asigurare făcută. Dar nu vă așteptați acum să vă luați case pe nu știu ce insule, mașini și să vă faceți concediu în Hawai. Comisionul este în raport cu munca depusă de tine pentru a face acea asigurare și anume să dai câteva click-uri pe un calculator, să introduci niște date, să depui banii omului la bancă și să-i dai asigurarea. Nu-i cine știe ce, deci nici comisionul nu-i cine știe ce… însă, mă repet, sunt bani de cheltuială. Desigur, ban pe ban de adună iar dacă asigurările sunt multe poate fi și o sumă consistentă. Dar românul caută mereu să primească cât mai mult dar să fie cât mai ieftin și adesea spune: ”vreau un rca, da un rca ieftin, IEFTIN ai auzit?”. Da.. da…da, eu am auzit și încă foarte bine, doar că nu depinde asta de mine… eu doar bag niște date pe un site și ăla-mi calculează valoarea.. și atât… Deci nu.. nu m-am îmbogățit nici din asta și nici nu se poate face, la fel cum nu te poți îmbogăți nici din altele ci doar să câștigi bani de cheltuială și… și atât!

Totuși, datorită blogului, am reușit să urc treptele independenței financiare prin advertoriale 😀 (și încă sunt de părere că ele iau ”ființă” în urma stoarcerii unor neuroni). Din advertoriale, pot spune că eu am câștigat ceva și nu doar bani de cheltuială ci mi-am permis să-mi iau un e-book, o husă pt el, să-mi plătesc pregătirile și cu ajutoru alor mei și-un telefon…. aaa daaa… și casa aia din Maldive. Nu, nu mi-am luat casă în Maldive! Despre advertoriale însă, pentru că primesc multe mailuri în privința lor, am să scriu (cred) detaliat ce și cum pentru că nu sunt o fire egoistă să nu-i las și pe alții să afle!

Au existat n persoane care n-au înțeles și probabil nu vor înțelege niciodată disperarea mea față de independența asta din toate punctele de vedere. Eu sunt de părere că e important să fii independent pentru că nu ai toată viața persoane care să te care în spate. Ai și momente în viață când trebuie efectiv să te descurci singur, iar pentru asta trebuie să știi să fii și independent. Mulți mi-au zis că-s fraieră că ”muncesc” așa devreme când aș putea să-i cer bani lu tata și mama fără să mă doară capul. Da, aș putea și da.. o și fac din când în când.. dar câștig și eu. Așa că… hmm… care-i mai fraier: Eu care câștig bani și primesc și de la ai mei, că de sunt odrasla lor, sau voi ceilalți care primiți doar de la ei??? Eeee…eee…eee??? Think about it, guys!

Cam atât am avut de spus și pentru ziua de azi. Și dacă tot am scris aici peste 1200 de cuvinte n-am să mai scriu până poimâine.. sper și cred!

13 gânduri despre &8222;Independență&8221;

  1. Ehe,dacă nu te obișnuiești cu independența până la 18 ani iți va fi mai greu când incepi facultatea, acolo o sa iți dorești sa mai fi dependent de mama si de tata , dar parcă nu sună bine când te intreabă cineva „Mergi cu noi in oraș ? ” și răspunsul să fie „Nu mi-au trimis ai mei bani…stai să îi întreb „. Mai bine înveți cum să faci bani decat să ii cerșești de la părinți.

    @Btw,până acum , din ce am apucat să citesc mi-a plăcut, aștept și viitoarele posturi să ma conving si mai mult :))

  2. Sunt de parere ca indedependenta pe toate planurile este dorita de toti insa atunci cand observa ca e greu de obtinut renunta. Uita ca si-au promis ca vor face orice ca sa nu le mai ceara bani la parinti sau ca nu vor mai plange dupa cine stie ce fata/baiat care le-a dat teapa. Multi nu au inteles ca independenta nu e ca in filme, unde in 2-3 minute ala se transforma in Rocky. Independenta e un stil de viata, nu o etapa. Pace!

  3. Felicitări! Ai știut cum și când să ajungi la pragul de independență. Nu pe deplin, dar ai reușit. Eu nu am reușit să fac asta.. recunosc, am eșuat pe toate părțile. Bad luck. Cu toate astea, m-am decis să mă apuc în aproximativ o lună, de SEO și programare web și să îmi caut un job cât mai rapid pentru a ajunge cât de cât pe linia de plutire… Având și blog, mă gândesc și la monetizarea unei părți din conținut (advertoriale) dar va mai dura ceva având în vedere că Google ne-a sucit mințile privind actualizarea page rank-ului.

    Nu ești fraieră că muncești! Ți-ai propus un țel, și încerci pe cât posibil să îl atingi, deci nu văd de ce să fii fraieră în cazul ăsta. Fiind obișnuită cu independența și câștigul financiar din propria muncă + sprijin financiar uneori din partea părinților, când va fi cazul să treci la independența totală, tranziția asta va avea un impact mai mic decât unul care era dependent, nu independent. O seară frumoasă! 🙂

    • Mersi frumos pentru comentariu :).
      Dacă ai eșuat ai făcut-o pt că n-ai făcut mai nimic de fapt.. așa că pune mâna și muncește :D.
      Baftă cu PR-ul.
      Și da.. mi-am propus un țel sau poate chiar mai multe și o să le ating într-un fel sau altul mai devreme sau mai târziu 🙂

Spune-mi părerea ta!

