Despre advertoriale și Page Rank

Da, știu că azi e prima zi de toamnă. Azi e 1 septembrie. Dar nu, eu o să fac ca de obicei excepție de la regulă și-am să mă îndepărtez de turmă. Adică eu n-am să vă vorbesc despre faptul că a venit toamna mai mult decât am făcut-o în rândurile anterioare.

Pentru că am primit multe întrebări despre advertoriale prin mail-uri și mesaje pe Facebook în urma articolului de AICI în care vă vorbeam despre faptul că a scrie advertoriale nu e o rușine ci ba din contră este o mândrie faptul că îți folosești capul să înșirui niște cuvinte într-un mod aparte și să fii plătit pentru asta. Cu riscul de a mă repeta și am să o fac pe alocuri din lipsă de inspirație, în acest articol se vor regăsi pasaje din celălalt articol.

M-am gândit ca acest articol să fie cât mai informativ și bine explicate informațiile așa că mi-am propus să-l structurez pe întrebări la care să răspund în legătură cu advertorialele.

1. Ce este un advertorial?

Un advertorial este un articol plătit, scris pe o temă IMPUSĂ dată de către client și de asemenea un număr de cuvinte . Deși are menirea de a fi o reclamă el nu trebuie să pară că este o reclamă. Un avertorial trebuie să fie la fel ca toate articolele de pe blogul/site-ul tău, adică să se modeleze pe stilul tău sub tema impusă de client. Adică trebuie să fie ceva personal sau cât mai personal și adaptat ție.

Un advertorial, după cum am mai spus, conține niște cuvinte impuse (date de către client) și un link sau mai multe ce trebuie puse pe cuvintele respective.

Ex: advertorial pentru site de jucării, pt PR3, 400 de cuvinte, sintagma ”jucarii pentru copii” cu link către http://……..com

2. Cum ne dăm seama care este tema advertorialului?

Nu vreau să jignesc pe nimeni, dar trebuie să fii chiar tâmpit să nu-ți dai seama care este tema advertorialului având în vedere că ți se dau toate detaliile din exemplul de mai sus. Dar dacă totuși există persoane care nu s-au prins, tema este dată de site-ul pentru care se scrie și cuvintele cheie. În exemplul de mai sus tema este a jucăriilor, deci se poate scrie orice chestie personală pe baza jucăriilor, a copilăriei, etc.

3. Cum se scriu advertorialele?

Advertorialele se scriu în funcție de temă, numărul minim de cuvinte și de cuvintele cheie date de către client. Pe marginea acestora se crează un text/poveste în stilul celui ce scrie fără a face reclamă la un produs anume sau la o firmă anume sau la site sau la mai știu eu ce, cum am văzut că mulți fac. Oameni buni dacă faceți asta, în loc să ajutați omu îi faceți mai mult rău. În funcție de cele spuse mai sus se scrie advertorialul care să aibă legătură cu tema lui dar și a blogului. Un articol ca toate celelalte, personal.

4. Cine poate și cine nu poate scrie advertoriale?

Advertoriale poate scrie oricine are un PR mai mare ca 0 sau care nu e N/A (am să explic mai jos ce înseamnă asta). De asemenea pentru a putea scrie advertoriale blogul tău trebuie să fie pe o nișă generală. Adică blogul nu trebuie practic să aibă vreo nișă anume (nișa de blog este o temă a blogului cum ar fi numai despre jucării, sau numai despre psihologie sau numai despre chestii culinare.. etc). Astfel pe blogul acela trebuie să se găsească câte puțin din fiecare temă pentru a te putea modela să scrii și advertoriale.  Cum ar fi să găsești pe un blog de dezvoltare personală advertoriale despre mașini sau jucării ori ceasuri sau mai știu eu ce. PENIBIL. Clar cititorii blogului respectiv ar fi dezgustați (eu una aș fi).

5. Ce înseamnă PR-ul și ce rol are în scrierea advertorialelor?

PR-ul sau Page Rank-ul blogului este nota blogului în clasamentul Google. În funcție de anumite chestii pe care le voi discuta mai jos, Google îți dă  notă. Prin nota aceea tu obții un punctaj ce îl oferi site-urilor către care pui link-uri și astfel îi ajuți și pe ei să urce în clasamentul Google. Practic acesta este scopul advertorialelor, de a ajuta anumite site-uri să urce în clasament, iar acest lucru este influențat de PR-ul pe care îl ai.

7. Cum se scriu advertorialele în funcție de PR?

Păi, în funcție de page rank, articolele se scriu în felul următor. Dacă tu ai la blog page rank 1 poți scrie articole destinate numai acestei note. Dacă ai page rank 2 poți scrie articole atât pentru page rank 2 cât și pentru page rank 1. Dacă ai page rank 3 poți scrie articole pentru page rank 3, page rank 2 și page rank 1 ș.a.m.d.

Dacă ai page rank N/A nu ești indexat de Google și nu poți oferi un punctaj. Dacă ai page rank 0 ești deja indexat de Google dar nu oferi un punctaj deci tot cam aia e. Advertorialele se scriu doar de la page rank 1 în sus.

8. Care sunt prețurile advertorialelor în funcție de PR?

Prețurile se stabilesc în două modalități:  în funcție de page rank-ul blogului sau în funcție de page rankul destinat articolului. Adică dacă advertorialul este destinat pentru page rank 1 sau 2 iar tu ai page rank 3, banii primiți sunt pentru page rank 1 sau 2, nu pentru 3.  Altfel prețul este în funcție de nota blogului tău și nu a articolului.

În funcție de page rank prețurile sunt cam următoarele: pentru page rank 1 prețul variază între 8 lei și 20 de lei; pentru page rank 2 prețul variază între 20-30 de lei; pentru page rank 4 prețul varia, în caz că lucrezi cu intermediari. Dacă nu, prețurile ți le poți stabili singur în funcție de numărul de cuvinte, page rank-ul tău, tema advertorialului și alte chestii.

9. Cum se stabilește PR-ul și ce trebuie să faci pentru un PR mare?

Page rank-ul se stabilește printr-un algoritm ce îți ia în considerare următoarele lucruri: link-urile (do-follow) ce sunt plasate către tine de pe un site cu un page rank mai mare, egal, sau mai mic, frecvența articolelor pe blog, lungimea articolelor, vizitele primite, comentariile primite dar și cele lăsate pe alte bloguri/site-uri (lăsând comentarii lași automat link către blogul tău), cât de mult te promovezi (adică pe unde pui link-uri către articolele pe care le scrii, de exemplu grupurile de bloggeri de pe facebook). Cam astea îmi vin acum în minte, dacă vor mai fi și altele le voi adăuga pe parcurs.

10. Cum poți afla PR-ul blogului?

Page Rank-ul blogului/site-ului se poate afla de aici: http://www.prchecker.info/

11. Câte advertoriale pot fi scrise?

Advertoriale pot fi scrise cu nemiluita după cum am văzut pe o grămadă de bloguri. Sunt oameni care scriu advertoriale unu după altu chiar și mai multe pe zi. Ei, asta însă nu îi ajută pe cei pentru care se scriu advertorialele, ci mai mult rău li se face. De ce le face rău? Pentru că Google e capricios și nu vede asta cu ochi buni. Google indexează bine chestiile astea doar dacă se scrie un advertorial la minim 3 articole care nu sunt advertoriale (adică articole în care nu se pun linkuri către anumite site-uri. Google, Facebook și alte site-uri de genul se exclud, e vorba doar de bloguri și site-uri micuțe). În mod normal pe blog se scriu 1-2 hai MAAXIM 3 articole pe zi pentru că nimeni nu stă să vadă de câte ori postezi tu pe zi… intră omu o dată nu de câte ori postezi.. așa că în mod normal se scrie un articol pe zi, deci cam un advertorial la 3 zile se poate scrie dacă există multe cereri, dacă nu.. se scriu când sunt cereri.

Cam astea mi-au fost ideile și sfaturile pe alocuri. Sper să nu mă fi înșelat și să vă fi dat informații eronate (prea puțin probabil). Dacă e totuși așa, aștept să-mi spuneți unde și cu ce am greșit. De asemenea, dacă aveți întrebări și vi se pare că am omis ceva ori nu ați înțeles aștept comentariile voastre mai jos.

Îți mulțumesc că mă citești, iar dacă îți place ceea ce scriu te învit să dai un like pe Facebook AICI sau un Subscribe (coloana din dreapta sus) și astfel vei fi mereu la curent cu ce postez.

Have fun,

Pishky

44 de gânduri despre &8222;Despre advertoriale și Page Rank&8221;

  1. Nu stiu daca subiectul mai este de actualitate, insa nu pot rezista sa nu-mi spun parerea vis a vis de preturile practicate. Am vazut cateva comentarii mai sus, foarte acide la adresa autoarei.

    La fel ca nota data de Google unui site, asa si moralitatea ne mareste sau ne scade din PR-ul caracterului fiecaruia dintre noi. Expresii de genul „prostitutie pentru 20 de lei” sunt de fapt niste ancore de link-uri morale catre un http://www.caracterslab.noob cu N/A la IQ, adica neindexat, cum spunea Pishky. La fel poate fi catalogata si ipocrizia. Nu pot procesa un „aha, tu esti cea care strica preturile…” si apoi irelevanta unui auto-raspuns de genul „Pai stai sa vezi ca preturile se fac in functie de….si conteaza cat….”.Daca deti „cevauri”, spune-i „oamei” pretul real ca sa se alinieze si ea la standardele tale (in cazul in care se merita). Cu siguranta nu este un mesaj constructiv. Mai precis, este o racorire a unei minti erectilo-precoce cu influente de primitivism, fara pic de spirit blogarist. Atat am avut de spus. Cred si sper, ca nu am suparat pe nimeni, pentru ca nu am pe cine 😉

    Bafta in continuare Pishky! Daca aceste preturi te avantajeaza pe tine si pe cei cu care colaborezi, eu iti respect decizia chiar daca eu nu practic astfel de preturi pe site-ul meu. Daca vrei sa le afli, vino in „casa mea” si vorbim acolo.

    • Silviu/ îți mulțumesc tare, tare mult!
      Și ai dreptate… important este să mă mulțumească pe mine și pe cei cu care eu colaborez. Eu nu scriu așa din an în paște și nu-mi e tot una cu sau fără ei. Am nevoie de ei, cât sunt de mulți sau puțini (după cum am spus și în textul de mai sus, cred).

  2. In cautarea unui raspuns pentru dilema mea am poposit pe blogul tau. Extrem de util articolul scris de tine!
    Si totusi am o intrebare: Cum se face ca atunci cand scriu adresa blog-ului cu blogspot.com am un PR 2 iar cand scriu blogspot.ro am N/A? Mi se pare tare dubios.

  3. Dă-mi voie să te contrazic puțin.
    Un website ce prezintă în unealta page rank checker rezultatul „N/A”, arată defapt lipsa page rank-ului, și nicidecum lipsa acestuia din motorul de căutare google. Să te lămurești, poți verifica blogul meu.
    Advertorialele pot fi scrise pe orice bălărie de website… Atât timp cât știi să bați la taste, poți să torni cu poveștile până faci bătături la degete.

    • N/A, dacă te uiţi bine tu acolo la toate alea.. spune că POATE repreyenta şi faptul că nu te-a indexat google.
      Advertorialele pot fi scrise pe orice bălărie, dar nu e corect să fie scrise pentru că nu+i ajută pe ăia pt care scriu ci mai mult rău le fac.

      • „Dacă ai page rank N/A nu ești indexat de Google și nu poți oferi un punctaj.” !?

        ”dar nu e corect să fie scrise pentru că nu+i ajută pe ăia pt care scriu ci mai mult rău le fac.” În cel mai rău caz nu sunt luate în considerare!

      • Ok.. nu sunt luate în considerare deci le fac rău. Pt că ăia plătesc nişte bani pe nimic. Şi da e corect ce am scris mai sus… uită-te la PR pe site şi la N/A spune şi ce am spus eu (de obicei asta e cea mai frecventă)

  4. Aha, deci tu esti cea care strica preturile! Nu, nu sunt rezonabile aceste preturi! Accepti sa scrii pe banii acestia pentru cei care iti dau mereu de lucru, cu care colaborezi pe termen lung, cu care ai un contract, asa cum sunt baietii de la e-adv. Dar ceilalti doar profita de tine, se folosesc de munca ta si isi fac treaba platind o nimica toata.

      • Culmea este ca nu ti-as putea spune, pentru ca eu nu am un pret fix. Il stabilesc in functie de pretentiile pe care clientul le are, de domeniul de activitate, de numarul de cuvinte… ma rog, sunt o multime de factori de care poti tine cont. Gandeste-te cat ai muncit pentru blogul acesta, ca unii sa ajunga sa te gaseasca si sa iti faca oferte. In functie de toate astea stabileste pretul. Sigur, unii vor dori sa le scrii pe 2 lei si se vor speria daca ceri mai mult. Nu trebuie sa te lasi influentata de ei. Cu unii poti negocia diverse… Unii vor fi multumiti de rezultate si vor reveni. Lor le poti face reduceri.
        Gandeste-te la faptul ca ii ajuti sa ajunga pe primele pagini in cautarile google, ceea ce va face ca afacerea lor sa creasca. Oare merita sa ii ajuti pentru 2 lei, cand ei vor face atatia bani?

    • Nu intenționez să scriu advertoriale, îmi câștig pâinica practicând o altă meserie dar, pentru binele celorlalți bloggeri sper că prețurile din postarea lui Pishky sunt o glumă. Pentru 50 de lei aș scrie doar mult prima literă a numelui firmei șu cel mult două silabe, ambele fiind „bla-bla”. Ce naiba, măi ? Valorăm sigur mai mult !

      • Eh… hai măi… nu vă luați toți acu de prețurile mele… îs și eu mică și nu mi se pare că dau cu sapa.. și de aia..
        Uite ziceți voi niște prețuri 😦 să mai învăț și eu și să corectez în articol :))

      • Nu pot ști fiindcă nu mi-am propus niciodată să fac asta. Ce am vrut eu să spun este că prețurile specificate de tine mi se par absolut ridicole. Probabil că lucrezi cu un intermediar care-și mai trage și el o parte consistentă din prețul plătit de firma respectivă. Personal cred că, dacă ți-ai propus să faci bani din blogging trebuie să îți negociezi singur contractele. Dar, pentru a face asta, ar trebui mai întâi să fii un nume consacrat în blogosferă. În rest, sunt bani de-un Cola.

  5. Chiar merita ca cineva sa se prostitueze pentru 20 de lei ?
    Merita ca cineva sa isi piarda pe acei care chiar credeau in ce citeau?
    Merita ca cineva sa Isi lase bale prin toate site-urile, pentru o urma indexabila de googlebot? Toate astea sunt ca si ingineriile financiare care au adus omenirea in cea mai mare criza financiara actuala. Sa dai din clape fara inspiratie si sa primesti bani. Bani de la cine? De la cei carora le sunt scrise advertorialele sau bani de la cei care vor plati preturi ce contin adausuri de multe procente pentru produsele pentru care se face reclama.
    Mai mult nu am de spus, pastrez pentru mine 🙂

Spune-mi părerea ta!

