Doamna mea de poveste

De curând, nu știu ce m-a apucat, dar am recitit anumite postări mai vechi. Mă mai apucă și pe mine nostalgia din când în când, că de… undeva acolo în adâncuri se ascunde și la mine un suflet, unul mai mult sau mai puțin nobil.

Citind, mai mult printre rânduri, mi-am adus aminte fragmente ce mi-am promis mie să le scriu cândva și să le fac publice. Să le fac publice nu pentru că vreau eu cine știe ce, ci pentru că astfel de povești și astfel de texte merită cu adevărat scrise și date spre citire oamenilor. Pentru că povestea din spatele tuturor cuvintelor de mai jos merită cunoscută, iar anumiți oameni merită cu adevărat apreciați.

Povestea de azi, sau mai bine spus cuvintele înșiruite aici astăzi vor fi adresate unei femei de o importanță majoră în viața mea și anume doamna mea de poveste. Probabil, și normal cred că așa ar fi, vă gândiți că vă voi vorbi despre mama. Dar nu, nu despre mama am să vă vorbesc.  Și mama, într-adevăr, este de o importanță majoră în viața mea la fel ca în viața oricărui om. Ea este acolo pe un piedestal și o voi lăsa la locul ei. Astăzi am să vorbesc despre o cu totul altă femeie importantă. O femeie ce merită luată ca exemplu de multe altele.

Să scriu ceea ce scriu acum, încerc de foarte mult timp. Și nu pentru că nu știu ce cuvinte să aleg pentru a fi mai frumoase, ci pentru că nu știu de unde să încep mai întâi și cum aș putea încadra totul. Acum, când stau și recitesc puținul ce abia l-am scris, îmi dau seama că am făcut o greșeală spunându-i ”o femeie”. Da este femeie, dar femei mai sunt alte câteva miliarde… pe când doamne, ei bine doamne sunt mult mai puține. Așa că de aici în colo am să o numesc doar ”doamna mea de poveste”.

Cu siguranță v-am aburit cu tot ceea ce am spus mai sus și vreți și voi cei care citiți acum să știți cine este. Doamna mea de poveste este o doamnă distinsă, diferită de oricare alta. O doamnă cu zâmbetul mereu pe buze și chipul luminos, de o eleganță aparte. Nu știu sincer să vă spun dacă doar așa o văd eu sau chiar așa este cu adevărat. Pentru mine însă nu a contat decât părerea mea. Nu mi-a păsat ceea ce alții au văzut sau crezut. Mi-a fost suficient ca pentru mine să fie adevărat și minunat.

Dânsa, doamna mea de poveste, reprezintă cadrul didactic perfect în viziunea mea. Da, este un cadru didactic. Învățătoare, mai exact. Dar nu, din păcate nu mi-a fost mie învățătoare decât pentru câteva săptămâni. Pe atunci, pe când eu am cunoscut-o (de parcă ar fi mii de ani) dânsa vizita copiii din spital unde ținea ore, îi sprijinea și-i făcea să uite de tot ce era rău pe Pământ. Știu că pentru marea majoritate, să faci carte și în spital ar fi cea mai mare pedeapsă. Pentru mine însă a fost cel mai bun lucru ce mi s-a putut întâmpla în perioada aia. Era minunat să aștepți momentul când știai că cineva avea să deschidă ușa aia albă de salon. Era minunat să vezi o față zâmbitoare și plăcută ce-ți aducea doar fericire în propriul Univers. Faptul că își dedica din timpul prețios să viziteze copii din saloane, o făcea și o face și mai minunată decât a fost și este!

Pentru mine, dânsa a reprezentat un râu de fericire în care mă scăldam și-mi spălam toată tristețea și toate grijile. Totul dispărea când dânsa intra pe ușă și vorbea. A fost printre puținii oameni pe care i-am iubit din prima. Este printre puținii de pe lista mea cu oameni ce îi iubesc cu adevărat în felul meu.  A fost singura ce mi-a fost alături și m-a ajutat să trec peste, dânsa m-a determinat să fiu puternică și să mă zbat cu adevărat în viață. O mare parte din ceea ce am devenit la ora actuală i se datorează dânsei și pentru asta nu pot decât să mă înclin pe vecie în fața dânsei.

Mi-aș fi dorit ca toți profesorii peste care am dat mai târziu să fie la înălțimea dânsei. Din păcate, majoritatea, nu i-au ajuns nici măcar la degetul mic. Mi-aș dori să existe mai mulți devotați meseriei ce și-au ales-o… ei însă nu pot oferi nimic mai mult decât ceea ce noi numim plictiseală și dezinteres total. Mi-aș dori ca de asemenea să văd oameni distinși la fel ca dânsa, însă în ochii mei nimeni nu i s-a ridicat la înălțime. Cred că dacă oamenii ar fi ca dânsa, lumea asta cu siguranță ar fi mult mai bună.

Știu că m-am încurcat și că n-am făcut nici postul prea lung. Însă mă chinui să-l scriu de mai bine de o lună și nu am reușit să-mi adun cuvintele. Parcă nici acum nu-mi pare cine știe ce. Nu-mi pare pentru că nu se ridică la înălțime. Sau cel puțin eu așa simt. Parcă nu am ales cele mai potrivite cuvinte și parcă nu m-am făcut nici înțeleasă. Sper totuși ca voi să încercați să înțelegeți de ce o numesc doamna mea de poveste. De ce este cu adevărat o doamnă de poveste.

Acum, pentru că nu mai am deloc cuvinte care să se potrivească aici ori care să exprime ceva, am să mă retrag în bârlog până când va fi să scriu iarăși.

Îți mulțumesc că mă citești, iar dacă îți place ceea ce scriu te învit să dai un like pe Facebook AICI sau un Subscribe (coloana din dreapta sus) și astfel vei fi mereu la curent cu ce postez.

Have fun,

Pishky

10 gânduri despre &8222;Doamna mea de poveste&8221;

  1. UU, foarte touchy. Mi-a plăcut și mi se pare extraordinar faptul că ți-a fost dat să ai un așa exemplu în viață! Un asemenea om trebuie prețuit… persoanele astea sunt pe cale de dispariție.
    Și să știi că ți-ai spus punctul de vedere și s-a înțeles ce ai vrut să spui.
    Mă bucur pentru tine :*

  2. Frumos! Ma bucur ca ai avut ocazia sa cunosti astfel de oameni! Tot respectul si jos palaria in fata doamnei tale de poveste! 🙂
    Pentru mine te-ai facut inteleasa. Poate exagerez sau nu, dar cred ca doamna de poveste e pentru tine o a doua mama. Cuvintele conteaza dar mai putin. Conteaza ce simti tu!

Spune-mi părerea ta!

