A 12-a

Oficial, de astăzi am pășit în clasa a 12-a.  Oficial, de astăzi mai am doar câteva luni până la bac și admitere. Câteva luni care o să treacă ca vântul printre frunzele unui copac oarecare.

Stau și mă întreb când au trecut 11 ani de școală? Când au zburat și unde s-au dus? Parcă mai ieri nu eram nici la grădiniță. Parcă mai ieri toată lumea era a mea. Parcă mai ieri eram doar un copil inocent ce habar n-avea de ceea ce-l înconjura. Parcă mai ieri alergam pe unde mi se năzărea. Iar azi… azi parcă m-am trezit buimacă direct în clasa a 12-a, fără a-mi da seama când și unde s-au dus anii.

Îmi aduc aminte, cum cu ani în urmă mi se părea fascinant faptul că cei mai mari ca mine aveau teme și cărți și caiete și învățau. Mi se părea fascinant pentru că eu eram doar un țânc cu ochi blajini de cățeluși ce spera cândva să fie ca ei.  Acum, când mă gândesc la atunci, mă întreb de ce mi-oi fi dorit eu asta. De ce ne dorim mereu să creștem, să treacă timpul, ca mai apoi să ne dorim să revenim la vremurile trecute… la ceea ce nouă ni se pare a fi mult ma frumos. De ce nu ne-om naște știind să ne bucurăm de acum și nu sperând la un viitor în care să ne aducem aminte de atunci.

Probabil, dacă în ultimul timp v-am obișnuit cu atâtea postări ”filosofice” vă  așteptați și ca aceasta să fie la fel. Dar nu, nu va fi filosofică la fel ca și celelalte. Va fi diferită. Va fi altceva sau este deja altceva chiar din momentul în care ea este așternută aici pe o pagină albă și virtuală.  De ce, nu știu. N-am o explicație mulțumitoare nici măcar pentru mine. Pur și simplu simt eu că aceste cuvinte nu au nicio tentă filosofică.

Clasa a 12-a am început-o la orele 9 și 15 minute ale dimineții, în curtea școlii, așteptându-l pe premierul Victor Ponta să ne țină o cuvântare de parcă astfel va fi o promovabilitate mai mare la bac sau la examenul celor din clasa a VIII-a. Oricum, este măgulitor faptul că tocmai premierul României, al doilea om în stat, și-a rupt din timpul dedicat activităților cu adevărat importante pentru a le cuvânta ceva unora ce numai să-l asculte nu și-ar fi dorit. Tot ce-și doreau era un loc mai călduros și nicidecum să stea în răcoarea dimineții.

Acum, că mă gândesc mai bine, nu știu ce este mai măgulitor. Faptul că și-a rupt din timp pentru noi. Ori faptul că a scris un mesaj pe Facebook. Ori ambele? (mesajul este: Premierul Victor Ponta a participat la deschiderea anului școlar 2013-2014 la Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu-Jiu. „Sunt onorat să fiu aici, la un colegiu care înseamnă foarte mult pentru Gorj, dar și pentru țară. Un colegiu cu o tradiție extraordinară, de peste 100 de ani, cu absolvenți cu care țara s-a mândrit și procente mari de promovabilitate la Bacalaureat. Vreau să vă felicit pe toți – pe cadrele didactice, elevi, părinți, autoritățile locale – pentru faptul că aveți toate condițiile în școală. Vă mulțumesc pentru munca depusă și vă urez succes!”, a declarat prim-ministrul cu ocazia începerii anului școlar).

Sincer, sunt mândră că studiez la un colegiu cu tradiție (de parcă asta ar fi de o mare importanță). Și da, avem toate condițiile în școală: niște calculatoare care abia merg, săli de clasă în care iarna mori de frig în caz că nu te îmbraci ca un eschimos, geamuri care nu se închid, scaune și mese de când lumea și pământul care se rup când nu te aștepți, un parchet vechi și neîngrijit. Și ca să nu mai spun că la organizare stăm foarte prost dat fiind faptul că unele clase în 3 ani de liceu au 3 profesori de română iar în al 4-lea 2 profesori (unu pe primu semestru și unul pe al doilea)… o da.. iar repartizarea pe clase pare că se face fără nicio logică din moment ce pe noi de 4 ani de zile ne mută ca pe țiganii cu cortul dintr-o clasă în alta. Avem într-adevăr unii profesori de care ne putem bucura și mândri., păcat că nu sunt foarte mulți la număr.

Clasa a 12-a. Nu știu sincer ce va însemna pentru mine ori ce ar trebui să însemne. Unii îmi spun: ”ÎNVAȚĂ!. Unii îmi spun: ”DISTREAZĂ-TE!”.  Și alții îmi spun: ”COMBINĂ-LE!”.  Iar eu, tot ce am acum în cap e un bac și o admitere care simt că-mi ia tot aerul pe care-l respir. Și știu că ele nu reprezintă totul în viață ci doar un pas de care am să mă amuz peste ani că nu a fost atât de complicat pe cât credeam eu în prostia mea de 19 ani.

Clasa a 12-a. Prima zi din clasa a 12-a. Nu a fost deloc emoționantă sau mai știu eu cum deși e ultima primă zi de școală din viața mea de elev. A fost o zi ca oricare alta. O zi la fel ca cea de ieri. O zi la fel ca cea de mâine. Clasa a 12-a e doar un sfârșit al uneia din multele etape din viața ta. Clasa a 12-a e doar ceva care definitivează o anumită perioadă, un anumit ciclu.

Până acum ceva timp mă simțeam ca un condamnat ce tocmai se îndreptă spre sentința cu moartea. Acum, nu e cu mult diferit sentimentul, doar că sunt ceva mai detașată și aștept să treacă totul. Aștept și nu aștept nimic, căci undeva în adâncul meu știu că mi-aș dori doar să pot da cumva timpul înapoi. Deși, într-un alt colț adânc al sufletului meu îmi doresc să mă proiectez în viitor, dincolo de bac și admitere.

Nu știu dacă îmi e frică sau nu de clasa a 12-a. Știu însă că m-am detașat de tot ceea ce înseamnă note și statistică. În 11 ani compleți de școală am învățat că notele nu-s deloc importante și că nu înveți pentru o notă. Nu e important să știi ceva pentru o notă. E important dacă știi ceva, să știi pentru tine.  Degeaba iei note. Ele nu reflectă ceea ce tu știi, ci ceea ce ai tocit. Pentru că da, se numește a toci atunci când peste ceva timp nu mai știi nimic. Nota aia nu e pe bune.. nota aia nu înseamnă nimic. E doar o însemnare în catalog și atât.

Clasa a 12-a. Nu știu ce-aș mai putea spune în afara faptului că nu știu când și cum m-am trezit aici. Și se pare că nici alții nu știu. Iar de primit un răspuns la întrebările mele, nici nu se mai pune. Așa că am să închei aici, ce o fi de încheiat.

sursă youtube (user DIDIzuza )

39 de gânduri despre &8222;A 12-a&8221;

  1. In general liceele sunt destul de prost organizate. Eu sunt la Colegiul Economic din Pitesti pe clasa a 11-a si pana acum, in fiecare an am invatat intr-un corp diferit.

    Bafta multa anul acesta si succes la bac si admitere !

    • Mulțumesc frumos, așa să fie!
      Știi era o chestie: când ești copil, ai energie, ai timp dar nu ai bani; când ești tânăr: ai energie, nu ai timp și ai bani; când ești bătrân: nu ai energie, ai bani, ai timp. Deci oricum ar fi, nu o dai bine. Mereu e ceva care să dezechilibreze balanța în orice etapă a vârstei.

  2. Mult succes in noul an! Trebuie sa pleci la drum cu atitudinea potrivita, stiind ca va fi un an dificil, care, intr-un fel sau altul, iti va creiona viitorul. Totul e sa iti pastrezi calmul, sa ai incredere in tine, sa ai puterea sa inveti ce si cat trebuie si curajul de a alege exact ce vrei sa faci mai departe.

Spune-mi părerea ta!

