Ziua Europeană a Mobilității

Postul ăsta nu va fi de mii de cuvinte. Probabil nici câteva sute nu va avea, așa că vă zic ce am de zis și-mi iau tălpășița de pe blog,… căci, se pare, au apărut alte activități ce-mi răpesc mai mult decât aș fi vrut eu din timp.

Nu știu câți dintre voi știți (nici eu nu știam până alaltăieri) că ieri a fost Ziua Europeană a Mobilității. Ce se face în ziua aia? Se mobilizează lumea. Dar nu se mobilizează chiar la orice, ci în promovarea mersului pe bicicletă sau a orice altceva ce nu poluează (legat de transport).

Probabil vă întrebați de ce vă spun eu asta? Păi, vă spun asta pentru că m-am mobilizat și eu ieri dintr-o oră de română cu încă niște colegi și doi profesori din liceu. Alături de noi s-au mai mobilizat și alți liceeni cu alți profesori din alte licee și împreună am realizat un mini tur al orașului pe biciclete, sub observarea atentă a poliției. Atât de atentă încât ne-au dirijat prost și nu am parcurs tot traseul stabilit de autorități.

Desigur, nu doar noi am fost cei ce am participat, adică nu doar liceeni și profesori, ci au fost primiți în grup și alți bicicliști, iubitori înfocați ai acestui sport. Știu că par a fi mulți, dar spre dezamăgirea mea, a altora și poate chiar și a voastră, țin să vă anunț că numărul a fost mult prea mic față de așteptări. Încă o dată mi s-a dovedit și ni s-a dovedit tuturor celor care am fost prezenți că sunt mulți care vorbesc și pălăvrăgesc, dar prea puțini care se implică, acționează și fac ceva.

Dacă vă întrebați acum ce am făcut în afara faptului că am dat din niște pedale pe un traseu din Târgu-Jiu, ei bine… profa mea de info a adus în discuție în fața autorităților faptul că noi cei prezenți (nu foarte puțini dar nici foarte mulți) VREM piste de biciclete și parcări pentru biciclete. Astfel poate n-ar mai fi nevoie să-și facă griji că nu există parcări destule pentru mașini, lumea folosind pentru distanțele scurte din orașul nostru, bicicleta. Bineînțeles, pentru a mia oară s-a promis că se va PROPUNE acest proiect, urmând să fie luat în considerare cât de curând și pus în practică. Problema e că proiectul ăsta se tot propune de ani buni de zile și se pare că nici până în ziua de azi nu a mai fost propus :). De pus în practică nici nu se mai pune problema.

Și ca să mă laud cu faptul că am și unii profesori foarte tari în liceul meu, am să vă spun că ei se luptă să ne creeze în curtea școlii locuri adecvate unde să ne parcăm bicicletele, pentru ca noi, elevii lor dragi, să pedalăm cu drag până la școală.

Sper ca la anul, cei din Târgu-Jiu, să fie mai mulți la număr ca să ne putem afirma cu adevărat. Sper să nu mai rămână doar o promisiune și să se facă ceva și cu pistele alea. Sper… și tare-mi e că voi rămâne doar cu speranța.

Cam atât am avut eu de zis pe ziua de azi. Am să vă las mai jos o poză cu dragii de noi, participanții, și un mic filmuleț motivațional ce sper să vă placă.

Oooo.. și da! La anul, participați și voi! Bicicletele nu mușcă. Sunt prietenoase și se împacă bine cu sănătatea voastră. Serios vă spun și pe cuvânt dacă vă mint 🙂

994610_699760243384706_1542303739_n

sursă fotografie Trix Bike

sursă youtube (user holsteeTV )

16 gânduri despre &8222;Ziua Europeană a Mobilității&8221;

  1. Super! Aș fi vrut să am și eu bicicletă ca să pot merge, dar din nefericire nu dispun de un loc în care să o depozitez și asta a însemnat să renunț la această „dorință”. Și nu-mi zi să o pun pe perete!
    Ar fi genial să văd piste de biciclete and so on în orașul ăsta și chiar locuri pt „parcări” la noi în școală, dar gândește-te că până se pune asta în practică, noi deja ne vom fi luat tălpășița din oraș!
    În orice caz, felicitări pt participare! ^_^

    • Mulțumim, mulțumim.
      Într-adevăr, această activitate a depins întru totul de primăria municipiului. Din fericire, la noi, sunt deschiși spre astfel de activități și ne sprijină.. chiar dacă o fac fie pentru publicitate, fie în folosul lor. Oricum, ambele părți trebuie să câștige ceva 😀

Spune-mi părerea ta!

