Zâmbește!

Multă lume m-a întrebat de ce zâmbesc mereu, chiar și atunci când sunt tristă.  Iar eu, eu nu am niciodată un răspuns. Sau cel puțin nu am unul pregătit pe care să-l ofer curioșilor. Eu zâmbesc pentru că zâmbesc. Zâmbesc pentru că așa simt, fie că ofer un zâmbet fals sau real. Eu zâmbesc.  Desigur, am și momente când nu zâmbesc iar fața mea nu are nicio expresie… dar asta se întâmplă doar atunci când sunt de o indiferență totală și mă doare fix în pix de tot ceea ce se întâmplă în jurul meu.

Să zicem totuși că zâmbesc pentru că: trăiesc, văd, simt și există persoane ce-mi pun un zâmbet pe față.

Cu timpul am învățat că lumea din jur are nevoie de zâmbete, de un impuls al unei fericiri. Așa că zâmbesc mereu. Nu-i greu. Trebuie doar să simți asta. Bineînțeles, zâmbesc diferit de la persoană la persoană. Însă asta depinde probabil de însemnătatea persoanei în viața ta.

Cândva, obișnuiam să public pe aici scurt-metraje. Azi mi-am adus aminte de unul ce am să-l las mai jos fără prea multe alte cuvinte. Sper doar să vă placă, ori să-l găsiți interesant.

Iar acum, că mi-a trecut și asta prin minte, am să vă las o întrebare: Tu de ce zâmbești?

sursă youtube (user Ioana Grigore )

 

31 de gânduri despre &8222;Zâmbește!&8221;

  1. E extraordinar să zâmbești!

    Eu am un singur motiv care îmi aduce în fiecare zi zâmbetul pe buze… viața!

    Împart zâmbete tuturor oamenilor care speră, visează și luptă pentru un bine!

    Uneori nu este loc de cuvinte! Un zâmbet este cel mai potrivit mod prin care să-ți exprimi starea!

  2. Nu zâmbesc degeaba, n-am înțeles niciodată care ar fi scopul.
    Am auzit pe la unii că vezi-Doamne, zâmbetul e contagios, și așa, cu toții vom fi veseli.

    Bun, și, rânjim așa unii la alții, fără să schimbăm ceva la interior? Adică musai problema care ne împiedică să zâmbim din…corason. Că masca asta ar pica repede, zic eu.

    Asta nu înseamnă că nu sunt vesel, dar nu gratuit.

    • Da, adevărat ce spui tu. Și cu siguranță ești vesel, dar nu gratuit. Și eu sunt de părere că trebuie să simți. Eu simt să zâmbesc, după cum m-am exprimat și în text. Dacă nu aș simți asta nu aș zâmbi. Eu zâmbesc pentru că așa sun făcută. Ofer zâmbete din suflet.

  3. De zâmbit, zâmbesc destul de rar. Dar mare parte din zi, râd de mă doare burta, de multe ori cu lacrimi. Și-apoi, parte din zi sunt obligat de circumstanțe s-adopt o mină serioasă, să mă mai ia și pe mine lumea în seamă. În condițiile astea, când să îmi mai rămână timp să și zâmbesc ? 🙄

  4. De ce zâmbim?
    Ce întrebare ..!
    Ştii că faţa are două măşti
    Aşa cum şi zâmbetul o are?
    Nu te-ai gândit,dar aşa e
    Zâmbete triste şi vesele
    Depind de lucrurile majore sau mărunte
    Pe care ochii tăi sclipitori le tot vede
    Zi cu zi ,
    Când tot încerci
    Să treci prin noianul de probleme
    În care te-ncurci ca-n iţele de război de ţesut
    De parcă ar fi imposibil să ieşi ca aţa din papiotă
    Şi te înţeapă lumea tristă ca acul de cusut
    În timp ce chipul tău inocent e obligat
    Parcă să sângereze
    De mâhnire şi de ciudă
    Ca şi cum te-ai fi înţepat în deget
    Din cauza celor ce nu ştiu decât să rânjească cu ură.
    Dar nu-i nimic,
    Trecem peste ,mai departe
    Sunt momente în care
    E o enigmă în stările tale
    De nici nu-ţi vine să trăieşti
    De totul ar fi perfect
    Sau defect
    Nici nu-ti vine să zâmbeşti
    Dar până la urmă,
    Printre valurile ce aduc scoici la mal
    Există şi alge
    Aşa că nu te aştepta să găseşti mereu
    Lapte şi miere
    Căci din mare mai vin meduze
    Cu cerneala ce împrăştie suferinţă pe nisipul fin
    Cum praştia catapultează năzdrăvan , vânătăi
    Spre ţinta pe care o ochim
    Aşa şi noi,
    Să alegem dacă suntem victime
    Căci avem puterea de a alege şi de a gândi
    E totul limpede,
    Oriunde ai fi , chiar de e ceaţă ,brumă sau ninsoare
    Pe stradă,acasă sau unde te poartă gândul
    Chiar dacă spui rugăciuni , ai dorinţe şi speranţe
    Zilele tale oricum se duc spre moarte
    Ori ca melcul ori ca ghepardul
    Şi n-ar strica ca mantra ta de toate zilele să fie zâmbetul.
    Te întrebi oare de ce..
    Nu cred că trebuie o explicaţie anume
    Deşi aş putea să-ţi înşir motive
    Ca şirul de mărgele
    Sau ca zalele din lanţ
    Doar uită-te în jur şi da-ţi răspunsul ,
    La propriu şi la figurat
    E ca un joc pe chipul tău
    Cam ca şi cum obişnuiam să jucăm
    Cu bilele de marmură pe covor
    În joc miza fiind starea ta de a fi.
    E o lume ca un circ sau ca un teatru
    Un paradox ca un curcubeu de după ploaie
    În care copilul de tine
    Se joacă cu stropii din cer
    De unde poate îngerii plâng
    Pentru că tu nu zâmbeşti
    Minciuni,
    Adevăruri,
    O listă întreagă de cumpărături
    Lumeşti sau spirituale
    Balanţa se înclină
    Şi multe lucruri frumoase întâmpini peste tot
    Dar şi răutăţi
    Depinde de tine ce mască foloseşti
    Azi sau mâine
    Îţi poţi vindeca zilele
    Nu e greu
    Ci uşor ca plutitul pe aer
    Fii doctorul sufletului tău,
    Nu pacient
    Lasă-ţi sprâncenele să se destindă în fericire
    Cum fac norii albi ce fug de pe cer
    Soarele adie raze de lumină
    Pe vântul domol
    Şi zbor sunete pe el
    Cum zboară navele pe valuri
    Ai o dependenţă de imaginaţie
    Şi-o doză de nebunie
    Ca atunci când te uiţi în oglindă,
    Să poţi ţipa în gura mare
    Că e o zi minunată
    Şi n-ai motiv pentru a nu îţi spune : Zâmbeşte !
    Eşti frumos.

  5. Zambim cand ne este bine, cand suntem fericiti, bucurosi, cand ne place ceva… etc. E cam greu sa zambesti cand esti trist, dar daca tu reusesti sa o faci e foarte bine. Gestul provoaca starea. Deci daca zambesti tristetea iti va trece…

  6. Puține sunt ocaziile în care zâmbim cu adevărat și râdem din toată inima. Unul e zâmbetul pe care îl motivezi tu, chinuindu-te să evidențiezi binele din viața ta, așa mai subțirel și amărât, și altul e zâmbetul venit din exterior, pe nepregătite, care te încălzește simplu, natural, fără artificii. Oameni capabili să-ți întindă cel mai fain rânjet pe buze sunt cu milioanele. Singura pregătire de care ai nevoie este să vrei să fii cu adevarat fericit. And you’ll see that magic happens..

  7. De ce zâmbesc… Pentru că prind uneori răsăritul, pentru că uneori apusul e atât de frumos… Pentru că văd un nor care seamănă cu cine ştie ce, pentru că frunzele îşi schimbă culoarea, pentru că trece o pasăre neidentificată, pentru că s-au apucat puii de rândunică să ia lecţii de zbor… Pentru că mi-a intrat o rază de soare în ochi şi mă gâdilă, pentru că un copil râde fericit… Pentru că cineva drag îmi apare în faţă, pentru că tocmai a trecut un avion şi a salutat… Pentru că e bună cafeaua, pentru că se apropie week-end-ul… Pentru că nu-mi plac lacrimile şi prefer să râd! Pentru că nu-mi plac oamenii trişti, supăraţi pe viaţă şi consider o provocare să le văd ochii zâmbind, măcar un pic, pentru că se poate, pentru că există viaţă şi există lucruri atât de frumoase pe care nu ştiu cum de unii reuşesc să nu le vadă când mie parcă îmi sar în ochi! Pentru că nu înţeleg cum de pot spune unii „n-am timp de aşa ceva”, am familie, greutăţi! Înainte de toate, avem o viaţă, iar oamenii sunt atat de frumoşi când zâmbesc! E păcat să nu ne-o presărăm cu zâmbete, această viaţă…
    Cel mai mult îmi place când, la vreo coadă, casiera e toată numai foc şi pară. Îi flutur un zâmbet şi se îndulceşte pe loc! Iar când sunt tristă, zâmbesc pentru că…nici soarele nu rezistă prea mult ascuns printre nori!

  8. Din nou mă regăsesc foarte mult în articolul tău, dragă Pishky. Şi eu sunt o fire veselă şi zâmbăreaţă, de când îmi deschid ochii şi până mă culc, pentru că am un milion de motive s-o fac, iar zâmbelul meu vine din suflet! Încerc pe cât posibil să nu dau importanţă lucrurilor care nu contează şi care s-ar putea să mă întristeze. Mă supăr şi eu şi plâng, ( nu din orice, numai dacă este ceva foarte grav) plâng în hohot până îmi înec durerea în lacrimi, apoi mă opresc şi încep să mă gândesc doar la lucrurile şi întâmplările frumoase din viaţa mea, care-mi estompează tristeţea şi zâmbesc din nou.
    Ai o seară lină, dragă Pishky! 🙂

  9. Buna seara! Tin sa va deranjez pentru cateva momente venind cu rugamintea la d-voastra de a ne promova magazinul online deschis in scop caritabil, singurul de acest gen din Romania cu produse pentru copii http://www.salveazaoinima.ro/ Cum doriti d-voastra in blogroll sau logo cu trimitere catre magazin, iar noi la randul nostru va punem logo pe magazin pe pagina sustinatori si pe pagina http://salveazaoinima.wordpress.com/
    Va multumim anticipat!
    Va rugam sa ne lasati un raspuns pe adresa de e-mail: salveazaoinima@gmail.com

Spune-mi părerea ta!

