Fiecare…

sursă youtube (user VUNKOfficialFanClub )

Când spui Cornel Ilie, inevitabil te gândești la Vunk și toate melodiile ce au avut un impact emoțional asupra ta. Toate melodiile ce ți-au transmis o stare sau o emoție, ori numeroase stări și emoții. Când spui însă Vunk, nu te gândești neapărat la Cornel Ilie… ci la o trupă bine închegată ce a venit pe piața muzicală cu atâtea și atâtea melodii de calitate.  Eu una, când mă gândesc la Vunk, îmi vine în minte melodia „Fiecare”, iar mai apoi altele mai mult sau mai puțin cunoscute cum ar fi: „Așa și?!”, „Vreau o țară ca afară”, „Scapă-mă de ea”, „1000”, „Numai la doi”, „Doi somnambuli”, „La nebunie”, „În picioare toată țara”, „Pierderea lor” ș.a.

De ce „Fiecare”? De ce mă gândesc la ea? De ce nu alta? Nu știu să dau un răspuns precis. Nu știu să spun nimic care ar putea începe cu „De aia…” sau „De aceea…”. Știu să spun însă că îmi place pur și simplu melodia. Poate pentru mesaj, poate pentru cum e cântată, poate pentru negativ, poate pentru versuri. Cert este că, atunci când o ascult, melodia asta îmi transmite ceva. O stare. O stare de bine. De ce? De ce, mă întreb și eu. Și nu, nu am găsit un răspuns mulțumitor nici măcar pentru mine.

Aș putea să vă mai spun că am fost crescută prost, dar bine. Spun asta pentru că mie nu mi s-au arătat nonvalorile și imoralitatea, ci doar valorile și moralitatea. Am fost crescută să sper la mai bine, să cred în bine, să-mi doresc binele, să atrag binele și să obțin binele. Un bine ce pare a fi inexistent într-o realitate mult prea cruntă. Dar, să zicem că, tocmai de asta îmi place melodia. Pentru că este o motivație spre mai bine, dacă pot spune așa. Este un îndemn către fiecare din noi, că dacă vrei… mereu poți. Sau cel puțin eu așa percep melodia și mesajul ei. Tocmai de aceea aș vrea să fie ascultată și de cei prezenți în sală, la concert, pe 3 ale lunii Octombrie.

Am învățat că a îndura este o virtute a celor ce reușesc să o facă. Am învățat că a răbda și a spera, într-o lume ce toți o cred fără viitor, este o adevărată faptă eroică. Am învățat că a încerca nu e în zadar, e doar un pas spre a face ceva. Ceva bun, nu uita.  A încerca să schimbi ceva, ceva ce tu vezi negru și vrei să fie alb. Am învățat că, în ciuda celor ce ne înconjoară, TREBUIE să știm și să vrem a cădea drepți, în picioare!

Nu m-aș fi apucat să scriu ceea ce am scris dacă nu s-ar fi găsit vinovați cei de la Blogal Initiative și a lor campanie ce m-ar trimite la concertul celor de la Vunk, 31013 #așașishow, din 3 Octombrie ce are loc la Sala Polivalentă, în caz de membrilor trupei Vunk le-ar plăcea ce am scris și aș câștiga și eu o invitație la al lor concert.

Dacă am făcut vreun sens mai sus cu cele scrise, n-am habar. Pentru mine una am făcut sens cu siguranță. Întotdeauna cel ce scrie își înțelege cuvintele, important însă este să le înțeleagă și ceilalți.

Și ca să închei cu un video, așa cum fac de obicei, am să vă las ceva drăguț… și anume promovarea concertului trupei Vunk, care mie îmi pare tare interesantă (are legătură cu medicina  :D).

 

 

Un gând despre &8222;Fiecare…&8221;

Spune-mi părerea ta!

