Viața sănătoasă la tine acasă

Cu acest articol particip la a doua probă Super Blog 2013!

Am devenit din ce în ce mai preocupați de o viață sănătoasă, de ceea ce mâncăm sau bem și de modul de preparare a hranei.
Cum ne asigurăm un regim alimentar sănătos? Începem cu diminețile! Ce poate fi mai bun și mai sănătos decât sucul proaspăt stors al unor fructe, legume, rădăcinoase, verdețuri? Dar ce storcător să folosim pentru a obține un suc bogat, cu pulpă, care să păstreze proprietățile fructelor?

Maică-mea, acu mulți ani, când cu toții eram mult mai tineri, iar eu abia mă țineam bine pe picioare, își punea adesea întrebări de genul. Cam ce storcător să folosească ea pentru ca prichindeața ce făcea de câțiva ani umbră pământului, să mănânce cât mai sănătos (adică EU:D).  Prichindeața (subsemnata) musai trebuia să aibă o alimentație cât mai sănătoasă, ca atunci când avea ea să crească mare, să se facă frumoasă și-naltă ca bradul. Iar acum, la 19 ani fără 4 zile, vorba unui înțelept, fără un metru n-are 2 prichindeața asta :D.

Când eram mică, uram să mănânc. Practic nici nu o făceam. De cele mai multe ori beam un conținut. Nu am fost prietenă cu mâncarea de când mă știu. Așa că-mi încleștam frumos gura și refuzam să mestec ceva. Iar mama, genială de altfel, dădea totul printr-o strecurătoare, iar dacă nu, le băga la storcător. Eram terorizată de storcător. Nu l-am suportat niciodată. Mi-a făcut copilăria un calvar. Pe atunci, pe vremea lui Pazvante Chiorul, storcătorul ăla huruia în ultimul hal! Mă tortura aproape zilnic., mai ales că pe atunci nu erau storcatoare presare la rece care să stoarcă cât mai bine fructele. Pe atunci maică-mea dădea prin storcător de două-trei ori ce rămânea pe pereții storcătorului ca să-i dea prichindeței cât mai mult suc. Iar eu stăteam acolo pe un colț de canapea în bucătărie și așteptam să mi se sfârșească chinurile. Chiar și acum, când folosesc storcătorul/robotul închid ochii și mă strâmb, așteptând să mă terorizeze în ultimul hal. Dar el e prea drăguț și silențios, pentru că tehnologia a evoluat. Mi demonstrează însă pentru a mia oară cât de paranoică sunt și că am rămas cu sechele din copilărie.

Dacă pe atunci uram din tot sufletul și sucul și storcătorul și nu înțelegeam de ce nu mi se ia mie zilnic mâncare și sucuri de la Mc Donalds, acum pot spune că, cel puțin teoretic, sunt adepta unei alimentații cât mai sănătoase și pline de vitamine. Spun teoretic pentru că adesea îmi fac timp să nu mă ating de mâncare sau sucuri naturale, ci ba din contră abia dacă mănânc sau beau și eu ceva o dată în zi. În principal, cea mai sănătoasă masă este cea de dimineață. Atunci trebuie să avem o alimentație cât mai bogată în vitamine, proteine, etc, ca să  oferim organismului energia necesară în timpul zilei pentru desfășurarea anumitor activități fizice și psihice. Într-o alimentație sănătoasă, obligatoriu dimineața, trebuie să găsim fructele, ca de altfel și în restul zilei la masă sau între mese. Când eram eu mică, datorită faptului că erau storcatoare de fructe prin centrifugare, era de preferat să mănânci fructele în starea lor naturală deoarece în suc erau prea puține vitamine. Acum, cu noile oferte de storcătoare prin presare la rece ce oferă o stoarcere completă și păstrarea intactă a conținutului, acum că tehnologia a avansat atât în bine cât și în rău, ne putem bucura de storcătoare cât mai „performante” ce se pliază perfect spre a ne oferi sucuri cât mai pline de vitamine, cât mai sănătoase.

Dar mereu, din afară, ne pricepem de minune să dăm sfaturi. Să spunem altora ce și cum să facă, ce și cum e bine. Iar pentru că eu nu mai am nimic inteligent de spus (de parcă aș fi spus ceva inteligent vreodată), am să-mi închei aici articolul cu o întrebare/două și nu fără a vă lăsa un video care mie îmi pare destul de interesant.

Întrebare: Ție îți plac sucurile naturale și mâncarea cât mai sănătoasă? Tu cum preferi să-ți hrănești organismul?

Dacă ai ceva de spus, de împărtășit cu mine sau cu ceilalți, folosește cu încredere secțiunea de comentarii într-un mod cât mai manierat.

Îți mulțumesc că mă citești, iar dacă îți place ceea ce scriu te învit să dai un like pe Facebook AICI sau un Subscribe (coloana din dreapta sus) și astfel vei fi mereu la curent cu ce postez.

Have fun,

Pishky

sursă youtube (user HuromRomania )

22 de gânduri despre &8222;Viața sănătoasă la tine acasă&8221;

  1. Consumati fructele si legume ca atare! Sucurile cresc glicemia rapid pentru ca sunt foarte concentrate. Pot strica si dantura daca nu sunt consumate cu paiul. Au foarte multe zaharuri in componenta. Mai mult de o jumatate de pahar de suc de portocale pe zi, de exemplu, nu e indicat. 😀

  2. Interesat atat articolul cat si clipul. Este foarte adevarat ca gradul de obezitate in lume este foarte ridicat. Un stil de viata sanatos este si un stil de viata costisitor. Nu toata lumea isi permite asta. Imi plac legumele,imi plac fructele. Am blender insa nu am un storcator dar ma gandesc de ceva timp sa-mi achizitionez unul pentru ca imi place sucul facut de mine, imi plac milkshake-urile, imi place naturalul 🙂 Hurom suna bine. Nu stiam de marca asta, dar pare un produs interesant si mai ales util, insa pretul sau, de 1300 de lei mi se pare mult, mult prea exagerat. Adica…nu cred ca planteaza legumele, le creste, apoi le stoarce si-mi da suc natural in fiecare zi, ca sa platesc atat ptr el. Anyway, mai sunt si alte storcatoare, poate la fel de bune, la un pret rezonabil. Felicitari pentru articol si succes in competitie!

  3. Sucul copilăriei mele a fost cel de morcovi…am băut atât de mult încât tata se speriase pentru că începusem să capăt o culoare ușor portocalie :)) Dar trecând de aceste revertebrații ale coplăriei mele extrem de colorate, vreau să te felicit pentru articol și să îți urez mult succes, draga mea!! 😉

Spune-mi părerea ta!

