Păreri și păreri

Nici nu știu de ce scriu asta aici. M-am trezit pur și simplu scriind. Poate scriu să-mi spun of-ul, dar de data asta nici măcar un of nu-i. Nu-i nimic.. și totuși eu scriu. Aberez, cum fac de obicei. Spun și scriu lucruri aiurea, fără să știu de ce. Pur și simplu bat în taste, ori mâzgălesc cu creionul pe hârtie. Mă descarc, cred.

Acum, spre exemplu, ceea ce am să vă spun nu are nicio relevanță, cu siguranță, pentru voi. Dar eu nu mă opresc din scris. Vă spun pur și simplu, fie că vă interesează, fie că nu. Tastez și-mi las aici părerea, că doar e blogul meu, nu? Mereu am făcut asta. Am spus ce-am vrut, cum am vrut și când am vrut. Și partea bună e că nimeni nu mă poate obliga să nu o fac. Muhahahahaha.

Ei bine, hai să trec la subiect… fără să mă lungesc prea mult cu introducerea, adică mai mult decât am făcut-o deja. Cum să vă spun eu.. eu sunt anti chirii. Da. Sunt anti chirii să le dau, dacă le primesc e perfect :D. Eu una, sunt pro pentru proprietatea proprie. Spre exemplu, majoritatea studenților, sau viitorilor studenți, caută apartamente de vânzare în București, Constanța, Iași, Cluj, Timișoara, Craiova și alte centre universitare. Chiar și eu fac asta. Păcat însă că veniturile majorității familiilor nu sunt suficiente pentru cumpărarea nici măcar a unui sfert dintr-un apartament cu două camere în București. Astfel, oamenii recurg la plata unei chirii, care, după mine, s-ar putea frumos plăti la bancă, drept rată lunară pentru creditul unui apartament. Mie una, mi se pare mult mai ok să plătești rata aia pentru ceva ce este al tău, decât pentru ceva ce nu este, ci doar îl folosești. Și da, știu că și creditele se obțin destul de greu și sunt o multitudine de factori ce trebuie îndepliniți pentru obținerea unui credit… că de. Dar, mai bine te chinui să obții și să plătești un credit, știind că vă rămâne al tău apartamentul, decât o chirie din urma căreia nu rămâi cu nimic. Nu știu, am și eu aici o umilă părere de copil nevinovat (nu-mi dați în cap).

Și da, știu că sunt doar un copil și multe ar trebui să fie și nu sunt. Și da, este doar o părere. Și da, știu că multe-s imposibile, poate și obținerea unui credit, pentru multe familii, e imposibilă, așa că mai bine plătesc o chirie, căci ea nu se obține greu.

Habar n-am de ce am scris asta. Oricum n-am scris nimic concret și nici coerent. Dar voi, voi ce părere aveți: Chirie sau plata unui credit pentru un apartament?

Have fun,

Pishky

30 de gânduri despre &8222;Păreri și păreri&8221;

  1. hmm… daca te intereseaza „proprietate proprie”, un credit la banca poate nu e neaparat o solutie. oricum apartamentul va fi „proprietatea proprie” a bancii, pana… dupa aia, la un moment dat, cand iti ramane tie. si cand (daca inca mai zburzi pe-aici) probabil ca o sa vrei deja sa te muti de acolo 😉 asa as cugeta eu acuma.
    ah, si inca ceva – daca ceea ce spui are sau nu o relevanta, este mai putin relevant decat faptul ca spui. era sa uit; ca de fapt, eu despre asta voiam sa spun :))

  2. te iertam pentru ca esti doar un copil nevinovat. cand ai sa mai cresti ai sa intelegi :). sunt si avantaje si dezavantaje de ambele parti. depinde si de cata libertate iti doresti de la viata asta. pentru mine personal cuvinte precum banci, credite, ani de inrobire pentru a plati ceva suna mai rau decat un bau bau. dar fiecare cu viziunea lui.

  3. In statele dezvoltate, oamenii platesc aproape toata viata chirie. La noi inca nu este dezvoltata ata de mult economia astfel incat sa fie rentabil sa te muti dintr-un oras in altul daca acolo gasesti un job care te atrage. Eu sunt pro chirie in anii de studentie (eventual un loc la camin – asta depinde foarte multi factori). Nu cred ca se pierde nimic daca platesti 2-3 ani chirie urmand sa iei ulterior o decizie in privinta a ceea ce vei putea face. Eu nu m-am gandit niciodata ca voi ramane in Bucuresti, unde am facut si facultatea. Personal, prefer plata unei chirii si, in acelasi timp, construirea/cumpararea unei locuinte dar in in orasul in care lucrez (nu ramai in acelasi loc de munca pana cand iesi la pensie).

  4. În situația în care nu știai, suntem și noi pe primul loc în UE la ceva : procentul din populație care este proprietar pe locuința în care trăiește. Înspre coada clasamentului, țări super dezvoltate, dintre nordice. Ori asta spune ceva, nu ?
    Faci tu ce faci și, dintr-o joacă pe tastatură arunci câte o temă de discuție ce s-ar putea întinde pe douăj de pagini. Fiindcă lanțul ăsta al mentalității care ne face captivi de proprietatea personală e cel care ne dă peste cap ulterior întreaga viață. Faci un credit pe 25-30 de ani pentru o casă, da ? Deja din start, veniturile îți sunt diminuate. Dar ai o casă a ta. Casa asta a ta, vrea și ea mobilă. Vrea televizoare, covoare, lustre, perdele și Doamneeee câte și mai câte… Toate din genul celor care într-o locuință închiriată îți sunt date spre folosință moca. Dacă în casa ta, proprietate, ți se strică televizorul, proprietate și el logic, dai fuga și îți cumperi altul. Alți bani, altă distracție. Dacă în locuința în care stai cu chirie se strică televizorul, pui mâna pe telefon și-l suni pe proprietar spunându-i că vrei altul. Moca. Că dacă nu, îți cauți să te muți într-un alt apartament care să aibă teveu în dotare. Mă cam lungesc așa că evidențiez ideea : e mult mai ieftin să stai cu chirie. Iar când îți rămân bani în plus îi poți folosi pentru a-ți satisface mici sau mai mari alte plăceri.
    be) locuiești într-un apartament proprietate personală. Blocurile construite pe vremea lui Ceașcă sunt vechi, astea noi sunt construite și prost și cu materiale proaste. Vine cutremurul, tornada, incendiul, explozia unei butelii cu două etaje mai jos de tine, etc. Cu ce rămâi ? Cu simțul proprietății ?
    c) locuiești cu proprietate în Constanța și ți se oferă un job similar dar plătit mai bine în Timișoara. Din Timișoara, peste un an ți se face o ofertă pentru București. Din București la Praga. Câte vânzări/cumpărări faci ? Fiind zorită de evenimente, câți bani pierzi la schimburile astea ? Cred c-ai văzut prin filmele americane. Pentru o poziție cu o treaptă mai sus în cadrul companiei și 2-300 de dolari în plus la salariu, nu au nicio problemă să se mute de pe coasta de est pe cea de vest. De ce ? Simplu : stau cu chirie.
    Gata. Mă opresc. Deși aș putea scrie până mâine…

      • Lucrușorul ăla pe care și-l dorește tânărul ar trebui să aibă puls. Restul nu mai contează. Zău !
        be) vin și cu un calcul. Pentru 100.000 de euro împrumutați cât pentru ț pereți și dotarea lor cât de cât acceptabilă, banca îți ia cam 500 de euro pe lună.
        Ai idee cum arată un apartament la care chiria e 300-350 de euro pe lună ? Vrei să-ți dau link-uri să vezi exemple ?
        Și be) analiștii de pe piața imobiliară nu îți vor spune nicicând asta că nu e-n interesul business-ului lor, dar, în scurt timp, piața imobiliară din România va fi excedentară. Vor fi cu mult mai multe case decât doritori. Fiindcă în timp ce numărul locuințelor crește, populația scade. Sunt sate în care poți cumpăra o casă zdravănă („proprietatea” pentru care cineva a muncit o viață) cu 1000 de metri pătrați de teren, la 5-6000 de euro.

  5. Dar ce te faci atunci când n-ai bani nici de chirie, nici de un împrumut la bancă? :)) Vezi tu, banii au fost făcuți să nu stea lipiți prea mult timp de o persoană.

    Cât despre chirie sau împrumutul bancar/credite etc. Prefer mai bine o casă de carton. Aia doar vântul mi-o poate lua.

    • Da. Există și această posibilitate, de a nu avea bani. Eu vorbeam totuși de cei care preferă să plătească o chirie în locul unei rate la bancă. Așa sunt multe posibilități pe care eu nu le-am enumerat.
      Interesantă ideea ta cu o casă de carton :)).

  6. Eu sunt în „echipa în chirie”…
    Poate că mulţi vor să ajungă în străinătate sau vor să meargă înapoi în oraşul lor… Deci mai bine stau în chirie cât timp fac facultatea apoi îşi văd de drum… Nu sunt „lipiţi” nicăieri…

Spune-mi părerea ta!

