Cuvinte pe neînțelesul tuturor

Vorbim aceeași limbă. Folosim aceleași cuvinte. Expresii. ne exprimăm la fel. Cu toate astea, nu ne înțelegem. Vedem diferit. Gândim diferit. Acționăm diferit, în funcție de aceleași cuvinte. Cuvintele noastre sunt amestecate unele într-altele. Una spunem, alta înțelegem. Una vrem, alta spunem. Încep să cred că toate aceste cuvinte formate din litere înșiruite, sunt, de fapt, un amalgam de hieroglife. Le vezi, le studiezi, dar nu le înțelegi. Și probabil nici nu le vei înțelege vreodată.  Dar noi le folosim totuși să ne facem înțeleși. Să exprimăm ceva. Orice. La fel cum eu le folosesc acum să exprim nimicul. Căci, de fapt, eu nu exprim nimic. Înșirui litere, cuvinte, propoziții, fraze și un text fără a exprima ceva. Scriu probabil ca să nu fac altceva, sau ca să-mi vărs furia pe taste, ori prin taste. Să o trimit altundeva. Departe de mine.

Astăzi folosim cuvintele drept scuze. Ele sunt scuza neînțelegerilor noastre. Astăzi cuvintele au rol în exprimarea inexprimabilului și a neînțelesului. Astăzi aruncăm cuvintele undeva pe coli albe ori pagini virtuale, ca mai apoi, în caz de neînțelegere să ne scuzăm prin prisma lor. Să le dăm toate sensurile conotative posibile și nepotrivite contextului.

Ah! Cuvintele. Atât de simple și sofisticate în același timp. Atât de banale și totodată atât de complexe. Un singur cuvânt poate exprima o infinitate.. și în același timp poate descrie o mulțime vidă de semnificații.

Scriu. Și eu înșirui hieroglife fără pic de valoare, de semnificație și sens. Fără pic de esență fundamentală. Mă întreb serios: „Oare de ce fac asta?”. Nici nu știu cum am ajuns aici. Când și de ce? Dar am ajuns, trezindu-mă cu atâtea litere în fața mea. Atâtea cuvinte, pe care, dacă le recitesc, nu le înțeleg.

A_picture_is_worth_a_thousand_words

42 de gânduri despre &8222;Cuvinte pe neînțelesul tuturor&8221;

  1. Interesanta provocare la discutie :D! Stim cu totii ca gandim, intelegem si vedem lucrurile in moduri diferite pentru ca suntem cu totii si in toate sensurile diferiti unul de altul. Dar, aspectul diferentelor intre fiintele umane a fost redat cel mai bine de catre Haruki Murakami in cartea sa „After dark” chiar in paginile 14-17 (in dependenta de editura…) printr-o frumoasa poveste a 3 frati pusi in fata destinului… Nu spun mai mult ca sa nu micsorez interesul :D. Un sfarsit de saptamana cat mai frumos iti doresc, Dana, la fel si tuturor cititorilor tai!

  2. Chiar dacă nu am folosi cuvinte, tot nu ne-am înțelege, dacă nu suntem predispuși.
    Am cunoscut câțiva surdo-muți foarte „vorbăreți”. Și nici ei între ei nu se înțelegeau.
    De multe ori nici imaginile nu le percepem la fel. Iar asta nu e neapărat un lucru rău.

    • Nu e un lucru rău. Nu. Eu m-am referit la altceva. Dar n-aș putea explica.
      Era melancolie pură.. habar n-am.. eu înțeleg… cum am zis.. doar m-am descărcat prin taste 🙂
      Faptul că ne imaginăm diferit, gândim diferit, face parte din originalitatea noastră.

  3. Ah, cuvintele! Știi că le poți opri, dar n-o faci! N-o faci mai ales atunci când crezi că lăsându-le să-și caute jocul și înțelesul, vor putea delimita pământul, când, de fapt, el, Pământul, abia de reușește să-și mai facă pirueta. Desigur că mai sunt și cuvinte care sapă gropi. Pe acelea, însă, nu le poți opri și nici să le astupi gropile.

Spune-mi părerea ta!

