Soarta

de-ce-dam-uneori-vina-pe-soarta_57d67c371d9142

Nu sunt vreo învățată. Nici nu cred că am să fiu vreodată. A fi învățat nu înseamnă doar niște note de 10 în catalogul de la școală. Căci notele acelea nu reprezintă cunoștințele tale. Nu reprezintă nimic, căci, peste câteva zile vei fi și uitat tot ceea ce ai știut pentru un 10. A fi învățat, cred, înseamnă a avea capacitatea de a transpune în plan spiritual ceea ce îți arată știința și în plan științific, spiritualitatea. Nu pot face asta. Habar n-am cum se face asta. Deci, rezultă că… nu sunt vreo învățată.

Totuși, sincer vă spun, m-am întrebat mereu: „De ce dăm vina uneori pe soartă?/ Când omul face tot cu mâna lui/ Căci nu orice greșeală se îndreaptă/ Și-oricât am vrea, nu-i vina nimănui”. Nu știam că-s vorbele vreunuia. Și nici că mi-ar fi păsat. Oricum misterul tot neelucidat rămânea. Ori că le-a spus el. Ori că m-am întrebat și eu… și cu siguranță poate și alții, situația-i la fel, iar răspunsul inexistent.

Din vremuri străbune, se spune că, ursitoarele ne decid soarta la botez. Toate cuvintele lor aruncate asupra destinului nostru, ne vor influența într-o oarecare măsură fiecare pas în viață. Și cum, nu doar binele există în peisaj, străbunii au făcut incantații și au invocat 2 tipuri de ursitoare: bune (majoritatea) și rele (una singură, săraca). Și ăsta e momentul în care mulți care mă citesc mă înjură pentru că am spus „rele”,  când e una singură. A fost intenționat (ps). Ele îi prezic copilului, din fașă, viitorul promițător, fiind și blestemat în același timp. Habar n-am de ce, dar pare că ursitoarele din generația mea n-au prea știut ce să spună și cum să spună de bine :D.

Peste tot văd ursitoare botez Bucuresti, Constanța, Iași, Cluj, Timișoara, Tg-Jiu, Craiova. Dar, în poveștile mele, era mai frumos. Acțiune. Rău și bine.  Pe când, la un botez, copilul ăla va ajunge atât de bine încât s-ar părea că ar putea aduce pe treptele perfecțiunii, întreaga lume și întregul Univers. Desigur, ursitoarele astea sunt plătite de niște părinți, care, sincer, nu înțeleg de ce fac asta. Deși, dacă privesc din partea invitatului fascinat de întregul cadru de poveste, e minunat. Domnișoare în rochii de prințese, pe cap având coifuri și în mână baghete. Cu zâmbete largi pe față și o privire caldă. Te cuceresc. Spun atâtea lucruri minunate, încât, îți dorești să fie adevărate, pentru că, niciun copil nu merită o soartă crudă Soarta pe care oricum o va cunoaște peste mulți ani. Dar asta… asta nu pentru că așa stă scris undeva în lună și în stele, ci pentru că propriile alegeri, dorințe și fapte îi vor îndrepta pașii spre cunoașterea unei sorți crude, căci, toți o facem la un moment dat. E un mers al vieții. Un mers care nu e presărat cap-coadă cu bune, ci și cu rele. Multe rele. Rele din care înveți, dacă vrei să înveți ceva. Rele care te coboară și, poate, niciodată nu te ridică. Să blamăm soarta, pentru cele ce ni se întâmplă, mi se pare o prostie. Cu ce-s devină stelele pentru deciziile noastre?

Aș mai avea idei. Dar m-am apucat târziu de post, așa că vă las vouă aici o întrebare: „De ce dăm vina uneori pe soartă?”

6 gânduri despre &8222;Soarta&8221;

  1. Oamenii inteligenti sant fericiti, la fel ca sahistii, daca judeci logic mereu „macar cu 4 mutari inainte” cam stii ce o sa-ti ofere viitorul drept raspuns la actiunile pe care urmezi sa le faci ! Ratatii dau vina pe soarta, educatii isi asuma esecul si al folosesc in viitor pe post de experienta !

    • Eh… și tu ai dreptate.. dar neah.. eu nu consider că trebuie să dăm vina pe cineva sau ceva doar de dragul de a fi noi… eu cred că ar trebui să găsim și să învinovățim principalul vinovat. Adică pe noi. Important e să recunoaștem asta :D. Cred..

Spune-mi părerea ta!

