Meanwhile în regatul Brânzei

Articol scris pentru proba cu numărul nouăsprezece din cadrul Super Blog 2013!

Imagini de poveste

Se spune că sub duș îți vin cele mai năstrușnice idei și că acolo și numai acolo inspirația e maximă. N-a mințit, deloc, cine a spus asta. N-aveam vreo idee cu care pasiune a mea aș putea să îmbin pasiunea pentru brânză. Poate să fi făcut o legătură între albul zăpezii și albul brânzei, căci eu ador iarna și schiatul? Aș fi terminat mult prea repede. Să fi îmbinat pasiunea pentru brânză cu pasiunea pentru mâncare? Oh. Dar stați, nu am o pasiune pentru mâncare. Damn it. În schimb, în schimb, am o pasiune pentru dulciuri. Da, da, da, aș fi putut face o paralelă între dulciuri și brânza sărată, asta așa… că tot se vor paralele și paralele. Peste tot numai paralele.

Dar nu. Dușul și apa au fost de altă părere. I-au spus inspirației cu totul și cu totul altceva. I-au spus: „scrie”. De parcă nu asta ar fi făcut oricum, prin intermediul meu. „Scrie o poveste. Orice”. În duș, sincer vă spun, chiar îmi venise inspirația. Iar acum, aici, habar n-am ce aș putea scrie în legătură cu faptul că sunt fan brânză și o poveste. Și uite, dragă cititorule, cum eu o dau în bară cu articolul ăsta. Dar să începem poveste. Oricare ar fi ea. Oricum ar fi ea.

A fost odată ca-n povești, că de n-ar fi nu s-ar mai povesti (cea mai stupidă replică, căci, uite că eu povestesc și fără să fi fost) un îndepărtat regat al minunățiilor culinare. Pe vremea aceea, cu mii de ani în urmă, când nici măcar Universul habar nu avea că voi, cei care citiți acestea acum, veți exista vreodată, a domnit peste regat o frumoasă regină, de un alb imaculat. Era albă la față și albă la trup. Albă la exterior și în interior. Reprezenta însăși puritatea regatului. Era sursa lui de puritate. Brânza. Așa o chema pe ea, pe regină: Brânza. Brânza era prietena tuturor: a roșiilor, a verzelor, a morcovilor, a ciorbelor, a cărnii.

Într-o zi, cu foarte puțin soare și mulți nori, din partea de „Nicăieri”, apare un tânăr fecior, cu haine ponosite. După fața lui se vedea că viața nu-i fusese nicidecum ușoară, ci ba din contră, plină de tristețe și neajunsuri. Când l-au văzut, legumele și toate preparatele regatului, s-au ascuns care cum au putut și-au zăvorât ușile cu lacăte, căci, ele mai văzuseră astfel de vietăți doar în ilustrații, când învățau la „Școala legumelor și preparatelor” despre pericole. Acela se numea om, iar un om nu avea niciodată gânduri bune cu ele. Un om doar le folosea. Le chinuia. Le tăia cu niște lame ascuțite, prinse într-un mâner, iar apoi le arunca într-o oală, ca mai apoi să le mănânce pentru a supraviețui. Ele erau sursa de viață a oamenilor. Dar omul acesta nu venise să se hrănească cu ele. Descoperise sursa vieții fără hrană cu ajutorul unui elixir. El doar venise să-i vorbească Brânzei despre el. Despre elixir, sperând că-l va lăsa să conviețuiască împreună, în același regat. Sub același petec de cer și sub aceleași raze frumoase de soare.

Brânza nu era ca toate celelalte. Era cu adevărat puternică și nu se temea de oameni. Îi considera chiar blânzi și frumoși, așa că l-a primit în casa ei pe tânărul fecior și i-a ascultat întreaga poveste. O poveste cu adevărat stufoasă și plină de prea multe detalii, iar la ora asta târzie din noapte, dragii mei, nu are rost să vă spun schimbul de vorbe dintre brânză și om. Vă pot spune doar că, omul acela o stima pe brânză (cum s-ar spune în zilele noastre, era un fan brânză). Auzise multe despre ea în ținutul în care trăise, și-și dorise din suflet să o cunoască.

În urma discuției îndelungate dintre cei doi, Brânza, chemase în Piața Sfatului toți curtenii și-l pusese pe tânăr să le povestească și lor, tot ceea ce-i povestise ei. Se înserase, când el își încheiase istorisirea, iar în jur, pe alee, curgeau lacrimi. În aer aplauze. Un om ca el, cu o poveste ca a lui, merita o cameră chiar în castelul Brânzei.

Și-am încălecat pe-o șa… și v-am spus povestea așa.

24 de gânduri despre &8222;Meanwhile în regatul Brânzei&8221;

      • Păi n-ai vrut o poveste? Poveste a ieșit. Dacă doreai altceva, aveai o problemă. Ai un prinț-zmeu-prâslea și o albă ca zăpada (a se citi albă ca brânza). Ai reușit o combinație inedită, care m-a amuzat, eu care nu citesc advertoriale sau similare! Doar ideea ta m-a determinat să citesc până la capăt.

      • O poveste am vrut. Dar îmi pare că povestea nu a prea ieșit. Însă, dacă celor care o citesc le place, eu sunt mai mult decât mulțumită!
        Mă bucur tare mult dacă am reușit să te fac să citești articolul ăsta până la capăt. Sunt tare mândră de mine 😀 😀 😀

      • Vrei să despicăm firul? În patru? Povestea este pentru copii? Aceasta nu, căci ei nu vor căuta să vadă ce vrea Delaco! Ai scris pentru oameni mari, care știu să vadă și dincolo de cuvinte, care înțeleg conveniențele povestilor, căci tu te-ai folosit de aceste atuuri. Ne-ai dat si neprevăzut, căci ți-ai trimis prințul-zmeu și în curte, în fața unei mulțimi, dar mulțimea a fost impresionată, așa că omul tău a scăpat nevătămat, ba a mai primit și un premiu, o cameră în palat.
        Ai respectat tipicul poveștii, dar ai schimbat cu brio publicul țintă. Și iar m-ai lăsat surprins, căci mă asteptam ca el să devină prințul-cașcaval. Nu a fost să fie așa, dar în felul acesta a rămas viu, fără să fie mâncat de nimeni. Eu aș mânca-o pe prințesa Brânză, căci sunt mare amator!

      • Hei, hei, hei!!! Totuși.. să lăsăm prințesa brânză liniștită, de data asta. (nu de alta.. dar te îndepărtez pe tine de ea, ca să pot să o mănânc eu.. că îmi place :))).
        Mă bucur tare mult că ți-a plăcut articolul și că l-ai înțeles. Îți mulțumesc frumos pentru cuvinte! Apreciez! Enorm!!!

Spune-mi părerea ta!

