Din iubire…

Acest articol este scris pentru proba cu numărul douăzeci și patru din cadrul competiției Super Blog 2013!

***

Am iubit dintotdeauna copiii. Tocmai de aceea am ales să fiu mereu printre ei. Întreaga mea viață, e întreaga lor viață. Eu le influențez viitorul. Eu împreună cu tot ceea ce le împărtășesc din cele știute de mine. Cred că pentru fiecare copil în parte este important să aibă un model. Un ceva căruia să-i spună: „AȘA DA!!!”. Mie-mi place să cred că eu sunt un astfel de om prin atitudinea și comportamentul meu față de ei. Prin tratamentul care li-l aplic lor. Prin informațiile pe care încerc să le transmit lor cu blândețe.

De mică mi-a plăcut biologia. Am fost fascinată. Mi-au insuflat asta profesorii mei. M-au făcut să le iubesc materia, iar din iubirea mea pentru copii, m-au făcut să-mi doresc să le împărtășesc și lor asta. Îmi place să cred că reușesc. Că e sunt aproape. Că le sunt alături. Și asta nu doar privind materia mea, ci și alte probleme cu care ei se confruntă la vârste de 13-15 ani. Îmi place să le călăuzesc pașii spre a fi polivalenți, căci un om inteligent este acela care știe câte puțin din toate. Care poate stăpâni orice domeniu măcar la un nivel mediu. Care poate oricând discuta despre orice fără a se face de râs. Acela este modelul omului inteligent, din punctul meu de vedere. Un om care știe ca teoria să o aplice practic.

Nu mi-am obligat niciodată copiii, să-mi știe teoria ca la carte… ci doar pentru cultura lor generală. Am încercat să-i determin să fie curioși de cum stau lucrurile în jurul lor. Să-i fac iubitori de cunoaștere și nicidecum să învețe că așa cer eu, ori școala, ori părinții, ori alți profesori, ori sistemul, ci doar pentru că o cere viața și propria lor formare.

După cum spuneam, am încercat mereu să le călăuzesc  pașii spre a fi polivalenți și să-i fac să-și descopere propriile talente, căci numai încercând tot ceea ce ți se oferă îți descoperi adevăratul talent. Sunt mândră de toți copiii mei. Unii sunt buni la biologie, alții la matematică, alții la istorie, alții la chimie, alții la română, alții la engleză, alții la geografie, alții la muzică și alții la desen, dar toți știu câte ceva din toate.

Pentru copiii mei talentați la desen, am aflat de curând de un concurs organizat de Toyota. Ah… abia aștept să le povestesc despre el. E important să participe la concursuri, căci și prin astfel de activități ajungi să te cunoști mai bine pe tine. Să-ți dezvolți abilități.

*** Peste trei zile***

-Bună ziua dragii mei :)! Înainte să începem ora așa cum se cuvinte, aș vrea să fac o mică paranteză și să vă vorbesc despre un concurs, consider eu, important pentru mulți dintre voi.

Ahh.. ce frumos mă privesc cu toții. Ce dulci sunt cu toții.

-Ce concurs, doamna profesoară?
-Andrei, ce bine că ai întrebat chiar tu! Este vorba despre un concurs cu desene. Cei care aveți talent, trebuie să vă creați prin desen propria voastră mașină a viitorului, mașina visurilor. O mașină pentru un viitor mai bun. Concursul se numește Dream Car Art Contest, iar eu am să vă scriu imediat link-ul site-ului pe tablă și am să încerc să vă dau cât mai multe detalii despre acest concurs. V-am printat și o poză de pe site-ul lor cu câteva detalii ce sper să le găsiți utile.

-Doamna, dar ce premii sunt?
-Cristi, sunt destule premii, iar cel mai important, este o excursie în Japonia, pentru cel care va avea să câștige toate etapele. Frumos, nu? Cine nu și-ar dori să viziteze o țară străină prin valorificarea propriului talent?
-Și cum ne înscriem, doamna?
-Trebuie să accesați link-ul pe care vi l-am scris pe tablă, iar înscrierea se face împreună cu părinții voștri, căci voi sunteți încă minori. Oricum, de aici vă puteți înscrie chiar toți, căci nu cred că este nimeni peste 15 ani, nu? Iar acum, de credeți că nu aveți talent, merită să încercați. Orice copil are imaginație, talentul stă în abilitatea degetelor voastre să transpuneți imaginația pe hârtie și ulterior pe o mașină reală, căci ideile voastre vor fi implementate chiar de voi pe caroseria unei mașini.
-Ne putem înscrie chiar toți… toți, toți, toți?
-Da Alina! Sigur că da! Amintește-ți doar ce a spus Picasso…
-„Mi-au trebuit patru ani să învăț să desenez ca Rafael și o viață întreagă ca să învăț să desenez ca un copil”.
-Ce frumos ați spus-o cu toții în cor. Vedeți, voi nu trebuie să învățați asta. Voi sunteți încă niște copii. Și din spusele lui Picasso… se pare că arta din mâinile unui copil este mult mai frumoasă decât cea a unui adult, căci un copil vedea altfel lucrurile. Mai ales unii așa inteligenți ca voi. Am încredere că veți reuși să-i impresionați prin desenele voastre.
-Până când este înscrierea, doamna?
-Din câte am înțeles eu, desenele pot fi trimise până pe 15 martie 2014, dar nu sunt sigură. Cel mai bine, dragii mei, este să intrați voi pe site și să vă documentați cum trebuie. Să fiți atenți la cerințe, căci să nu uităm că fiecare cerință în parte trebuie îndeplinită pentru a avea rezultate promițătoare.
-O să ne înscriem, doamna…. se auziră câteva voci fericite.
-Foarte bine, dragii mei. Vă doresc succes tuturor! Iar acum, acum să trecem la ora noastră…

Sursă fotografie: Toyota România

26 de gânduri despre &8222;Din iubire…&8221;

  1. Cred că ai găsit o formulă interesantă și atractivă de a prezenta acest concurs! Eu nu mă dau în vânt după astfel de articole, dar acesta mi-a părut reușit. Merită citit și ca povestire, dar și ca reclamă pentru Toyota.
    Felicitări!

Spune-mi părerea ta!

