Născută printre lume

M-am născut într-un oraș cu o cultură impresionantă. Într-o zonă de țară minunată. Cu munți. Cu ape. Cu verdeață. Le-am avut pe toate la picioarele mele. Am picat însă cam prost printre oameni, vorba bancului dintre un sfânt și Dumnezeu care suna cam așa:

-Ce faci mă Doamne? La ceilalți le-ai dat ba numai munte, ba numai câmpii, ba numai podișuri, ba numai câmpii și mare… la ăștia de ce le-ai dat de toate?
-Ehe he he… stai tu să vezi ce oameni pun aici!!!

Deși m-am născut fiind înconjurată de minunății, am picat printre oameni fără prea mult caracter, suflet și bun simț. Desigur, sunt și oameni minunați, extraordinari, cu un suflet curat și frumos. Păcat că numărul lor este mult prea mic în comparație cu ceilalți, atât de mic încât par nici să nu existe.

Eu am aterizat printre o nație minoritară… știți voi, bărbați cu pălării largi și mustață întoarsă… și femei cu fuste lungi și înflorate, bani în păr etc. M-am născut într-o zonă minunată și poluată de topirea metalelor furate de prin curțile oamenilor: ba câte un stâlp, ba câte ceva de pe mașini… ba capace… hoț să fie, că de furat se găsește :D.

Plini de bani și lipsiți de plata oricărui impozit nu au optat pentru consultanta mediu. Iar mediu a fost sesizat de enșpe mii de ori, doar ca să li se îmbrace mașinile în bani: dohlari, heuroi, lhire, leuți etc. Poate totuși dacă ar fi optat pentru o astfel de consultanță, ori s-ar fi lăsat sfătuiți, ar fi poluat mai puțin și ar fi avut ceva mai puțin ilegal. Ne-ar fi poluat mai puțin pe noi toți, că doar și ei trăiesc în același cartier.

Veneam odată de la școală și priveam munții de pe pod. Mereu fac asta când trec podul. Deși, cum intri în cartierul ăla, simți că ceva te înțeapă la nas, la ochi. E deranjant. Frustrant. Nici măcar munții nu îi puteam vedea de fumul topirii metalelor. Și e păcat. Păcat că nimeni nu face nimic.

Poate că mulți m-ar întreba că de ce doar scriu? De ce doar vorbesc? Pentru că sunt doar un copil, care nu se poate încă afirma. Nu se pot afirma oameni bătrâni care au încercat să schimbe ceva în cartierul ăsta… și cel puțin, de când m-am născut eu, s-a schimbat totul în rău. Nimic în bine. Iar mediul din jurul nostru, al tuturor, se degradează. Pe zi ce trece mai mult.. și mai mult. Păcat.

Și gata.. acum vă las că mi-a pierit revolta prin cuvinte!

16 gânduri despre &8222;Născută printre lume&8221;

  1. Fatăăă… ce au a face mașinile îmbrăcate în bani cu ISO 14.000 nu știu cât ? 🙄
    Și ce e ilegal în asta ? Consultanța de mediu se acordă firmelor care doresc să implementeze standarde de mediu și să fie audiate și certificate de către un organism recunoscut ca fiind enviroment friendly. Poți să o faci sau poți să nu o faci, chestie de prestigiu și nu de legalitate.

Spune-mi părerea ta!

