Din seria: MURIM de frig într-o școală europeană!

Anunț oficial: acest articol este scris sub presiunea frigului și a multor nervi!!!!

om inghetat

Poate că sunt frustrată. Poate. Poate că sunt eu o nebună căreia nu-i convine nimic. O nemulțumită și o neînțeleasă (fără a fi în schimb vreun geniu al societății românești, al lumii sau al întregului Univers). Poate că bat câmpii și se prea poate să nu am dreptate în cele ce voi spune. Însă le voi spune. Și dacă voi considerați că eu aberez, vă invit să mă duceți la spânzurătoare, să aruncați cu roșii în mine și să mă huiduiți. Dacă am dreptate însă, va fi o confirmare a faptului că nu sunt nebună. Sunt doar un copil, printre alți 28, care suferă într-adevăr de frig și în frig.

Studiez de  4 ani într-o școală ce se mândrește a fi europeană. Se mândrește a fi monument istoric. Se mândrește a fi scos de pe băncile ei oameni ce fac România mândră de ei. Se mândrește a fi corectă. Se mândrește a se baza pe cele mai solide și practice metode de învățare. Se mândrește a fi în primele locuri din țară. Se mândrește a avea unii dintre cei mai buni elevi (și are unul într-adevăr bun.. olimpic internațional cu medalii de argint, aur, bronz). Puțini știu însă că semnul de școală europeană este doar un semn și atât. O școală europeană nu are pereți decojiți. Geamuri și uși prin care vântul își face de cap. Scaune tari de amorțești după 6 ore de stat pe ele. Clase în care copiii stau înfofoliți, cu tot cu geci și cojoace și paltoane pe ei. Clase în care copiii mor de frig. Toalete în care fumul de țigară, uneori, se taie cu cuțitul. Laboratoare de informatică dotate mult sub nivel european. Laboratoare de fizică cu echipament practic vechi.. atât de vechi încât cu unele nici nu mai poți lucra și sunt doar de muzeu. Laboratoare de chimie (și fizică) cu aceleași instalații de pe vremea bunicului.

Eu însă, de data aceasta, după cum o spune și titlul, am să mă concentrez asupra frigului. În clasa a IX-a, am fost repartizați într-o sală aproape de ieșire, aproape de magazin. Bucurie mare. Wooow putem întârzia. nu știu ce și nu știu ce. A venit iarna. Am murit de frig. Sala are trei pereți afară și este foarte înaltă. Aproape că nu se încălzește. Nici nu are cum să se încălzească, atâta timp cât prin ușă și prin geamuri suflă vântul. Doamna dirigintă nu a putut face nimic pentru a ne muta. Iar noi într-a IX-a eram atât de naivi încât chiar credeam asta. Clasa a X-a. Noi am fost mutați undeva la etaj. Sala 5 parter era destinată a fi magazie. Se depozitau scaune și bănci. Niciun profesor diriginte nu a acceptat sala aceea pentru elevii săi. Clasa a XI-a. Aceeași sală,  5 parter, tot magazie avea să fie. Niciun profesor nu a acceptat acea sală pentru elevii săi. Clasa a XII-a. Noi actuali XII C. Noi aruncați ca niște animale în sala 5 parter. Iar. O sală în care e mai frig ca afară când soba merge. O sală în care, până mai ieri, soba era pornită doar două ore, iar noi le stăteam pe toate șase cu toate hainele din dulap pe noi. Și da, tremuram de frig. Soba aia, când a stat ieri pornită  cinci ore, nu a făcut față. Nu a încălzit. Dar când stă câte două? Think about it.

Doamna dirigintă. Căci nu se poate discuta despre o clasă fără a fi menționat dirigintele acesteia. Clasa aceea nu există fără dirigintă, cum nici o dirigintă nu poate exista fără o clasă de dirigenție. Dânsa nu poate face nimic pentru noi. Cererile se pare că nu le ascultă nimeni (în caz că ele chiar sunt trimise). În altă sală (gen laboratorul de fizică în care este foarte cald și nimeni nu prea face ore) nu putem fi mutați. Cu tâmplarul școlii dânsa nu poate discuta să ne facă ușa și geamurile… măcar să nu se mai piardă căldura aiurea. Noi trebuie să ne descurcăm singuri și după cum dânsa spune (atenție citez): „Ehh.. asta e… ghinionul vostru, eu nu am ce să vă fac. Nu vă pot muta!”.

O clasă, după cum bine știm, nu poate exista fără elevii ei, fără doamna dirigintă și fără profesori. Dacă despre primele două categorii am vorbit, acum urmează restul profesorilor. Surprinzător, ei pot face ceea ce doamna dirigintă nu poate face.  Doamna de franceză, spre exemplu, a putut vorbi cu tâmplarul și a ajuns până la domnul director, pentru a ne repara geamurile. Acum că giurgiuvelele (partea aia din lemn de la geam) sunt vechi de când lumea și pământul, umflate și decojite și vai de mama lor, astfel încât geamurile nu se pot repara și nici închide… este partea a doua. Singura soluție este ca geamurile să fie schimbate. Dar stați… stați să o citez din nou pe doamna dirigintă: „Această clădire este monument istoric. Nu poate fi modificată. Nu putem schimba geamurile și ușa că muriți voi de frig! Geamurile astea sunt de la începuturi (1890). Nu pot fi schimbate. Nu se poate schimba arhitectura colegiului!”. Adevărat. În ziua de astăzi este tare complicată o restaurare… ATENȚIUNE!!! Am spus RESTAURARE (la naiba). Adică, prin restaurare înțelegem  „a repara, a aduce în bună stare, a reface în forma inițială un monument de arhitectură” (conform Dexului). Deci, nu se schimbă nimic. ABSOLUT NIMIC! Ci doar se REFACE ÎN FORMĂ INIȚIALĂ! A da, scuze. Am uitat. Colegiul poate fi restaurat doar pe exterior pentru venirea premierului, nu și în interior. Deci, geamurile alea se comandă fix după arhitectura liceului. Conform acesteia milimetru cu milimetru.

Să trecem mai departe la profesori. Doamna profesoară de informatică. Dânsa a încercat de nenumărate ori să o convingă pe doamna dirigintă să facă ceva pentru noi. Fără succes însă. Dar să trecem peste multele zile ce au tot trecut, direct la ziua de astăzi. A doua oră de chimie. Doamna presoară se sperie și ne duce în laboratorul de fizică. Vorbește cu doamna laborantă să rămânem acolo (până și dânsa ne poate muta undeva). Doamna de informatică. Bucuroasă că ne-am mutat. Doamna dirigintă. Ora următoare:

Doamna dirigintă: Cine v-a dat vouă voie să vă mutați? Ce.. voi credeți că în liceul ăsta faceți ce vreți voi? Cu ce drept ați plecat din clasa voastră?
Elev: Știți… în clasa aia murim de frig?
Doamna dirigintă: Ce muriți de frig. Nu-i frig acolo! Cu ce drept, vreau să știu, ați plecat din clasă?
(da… adevărat.. pentru majoritatea profilor nu-i frig.. pentru că.. ghiciți ce… ei vin din cancelarie unde au televizor plasmă și căldurică și după o oră pleacă înapoi… ei se plimbă prin clasă în ora aia, nu stau la catedră.. normal că nu simt frigul ca noi care stăm șase ore pe scaun…).
Elev: Ne-a adus doamna de chimie. Pentru că dânsa a realizat că nu mai putem acolo de frig. A vorbit și cu doamna Jeni (laboranta) să rămânem măcar azi aici!
Doamna dirigintă: Eeee da… să vedeți voi când or să vine profesorii de fizică să vă mute din clasă că ei vor să-și facă experimente… sau doamna de economie, sau alții… că doar profesorii nu pierd experimentele că muriți voi de frig!
(asta a fost gen… voi puteți muri.. 29 de guri în minus de hrănit pe Pământ e ceva… mai scade și populația.. că și așa îs prea mulți care respiră aerul și care consumă resursele pământului)

Noroc cu doamna de chimie. A vorbit și dânsa și doamna de informatică, am vorbit și noi cu doamna laborantă să rămânem la fizică. Să ne fie mai cald. Doar pentru doamna dirigintă este un lucru imposibil. Nu cred că moare niciun profesor, dacă până în primăvară nu face experimente. Oricum nu prea pot fi făcute. Pe ce să fie făcute? Pe echipament pe care a lucrat și bunicul? Pe echipament vechi de zeci de ani? Pe echipament stricat și care nu mai funcționează? E de muzeu. Majoritatea sunt de muzeu. La fel cum ar putea fi și liceul: „Uitați copii aici, cândva, se învăța în condiții normale!”.

Să știți că există și clase călduroase. Doamna de biologie, iarăși, ne mută în laboratorul de biologie la ora dânsei. Căci acolo e mai cald. Și tot dânsa ne spune mereu că doamna dirigintă poate face ceva. Doar dânsa ne poate muta și doar dânsa nu ne mută. Am precizat faptul că există clase călduroase. Dar există și profesori care se luptă pentru elevii lor și se luptă pentru clasele acelea. Alții… nici nu-i interesează că elevii îngheață de frig și poate și de aceea sunt într-o transă continuă.

Am scris multe cuvinte. Poate o să mi se spună că nu sunt bani. Atunci de ce peste tot se spune că învățământul primește bani, iar liceul meu, culmea, are o grămadă de bani pe care nu-i folosește (ah.. ba da… îi folosește pentru a face sală de conferință de se învârte soarele după ea). Nu sunt bani pentru burse. Nu se dau bursele de vreo trei ani. Dar bani se tot primesc. Se amenajează teren sportiv în curtea școlii din nu știu ce chestie, iar în interior liceul e vai și amar de mama lui. Murim de frig.

Mă întreb, sincer, oare ce a văzut domnul Victor Ponta, în toamnă, când a venit la deschiderea noului an școlar? Pentru ce a elogiat atât liceul? Pentru că există profesori ce se cred superiori elevilor pentru că dețin stiloul și catalogul? Pentru toaletele în care fumul se taie cu cuțitul și în care nu poți intra fără a fi îmbâcsit de fum de tutun? Pentru clasele în care se tremură de frig? Pentru geamurile ce nu pot fi schimbate? Pentru pereții pe alocuri decojiți? Sau poate pentru partea extraordinar de frumoasă văzută la intrare și pentru amfiteatru și cancelarie? Într-adevăr, când am intrat prima dată, înainte de clasa a IX-a în liceu, pe la intrarea profesorilor, am rămas impresionată de frumusețea liceului. Am trecut de cancelarie și am intrat pe holul de sus al liceului. Mi-am zis: „Vai de capul meu.. ce groaznic arată!”.

Mi-aș dori să ajungă și domnul Ponta să citească articolul acesta. Să știe cu adevărat unde a fost. S-au oferit tablete celor de la grupa 0 sau celor din 1-4, tuturor copiilor dintr-o clasă. Ieeeeei. Bani pentru renovare nu s-au putut da? Și oare dânsului, domnului Ponta… i se pare normal tot ceea ce am scris eu mai sus?

Acum aștept și părerile voastre. Sunt eu oare nebună?

58 de gânduri despre &8222;Din seria: MURIM de frig într-o școală europeană!&8221;

  1. Cat am fost eleva nu am patit ceea ce descrii tu. Noi am avut noroc ca am avut-o pe cea mai indragita si respectata profesoara din scoala, in generala, si am primit clasa cea mai buna si mai calduroasa. Sigur, renovarea ei, parchetare si schimbat banci si scaune s-au facut din banii nostri…In fine, ea tinea cu noi si am ajuns sa o indragim. Totusi, mentalitatea aceasta comunista, nu o pot numi altfel, pentru ca m-am confruntat cu ea in o sumedenie de alte situatii=nu se poate, nu exista solutii, ar trebui sa dispara!! In viata reala, condusa de oameni deschisi, maturi si condusi de ratiune, exista solutii pentru absolut orice. Mentalitatile blocheaza solutiile si viziunile, nu situatiile in sine. Ar trebui sa ii tineti o teorie domanei sa ii explicati cu exemple ca exista solutii, sa faci testul aceal cu termometrul…orice. Nu e moral si normal sa inveti in conditii rudimentare…afare vopsit gardul si-nauntru-i leopardu’…zice romanul. Chiar e! In liceu am nimerit in zona calduroasa a uneia dintre cele doua cladiri, deci nu s-a pus problema de genul descris de tine, insa fumul si alte cele erau la fel.Liceul meu, dupa cativa ani de la absolvire a fost renovat total, cladirea veche de sute de ani s-a pastrat, insa modelul geamurile mentinut, chiar daca au fost schimbate cu unele care izoleaza fonic si termic. Exact, prin fonduri europene! Niciodata sa nu te lasi cuprinsa de mentalitati minmale, ingraditoare, care te reduc mental si creativ…solutii exista pentru orice! Absolut orice!

    • Da.. știu că există soluții pentru absolut orice! Dar mulți nu văd soluțiile!
      Doamna noastră dirigintă nu s-a luptat să primim o clasă călduroasă. Oricât am încercat noi să îi explicăm, după ce am fost mutați ne-a spus că pentru noi e un moft că vrem la căldură (am fost mutați pt că mi s-a citit articolul).
      Am făcut și proba cu termometrul… Erau 12 grade în clasa aia.
      Oricum.. mai am câteva luni și scap… mă bucur totuși că s-au simțit și au încercat să facă ceva pentru noi 🙂

  2. Mai Piscotel, pana sa va transformati in pinguini puteti face cateva experimente cu echipamentele voastre, nu cu cele din laboratoarele de fizica.

    Adica sa luati un termometru si sa-l filmati la inceputul fiecarei ore, eventual auzindu-se si profesorii care vorbesc. Iar la sfarsit de saptamana faci media si metiatizezi pe youtube.

    Vezi si tu ca filmuletele au sanse mai mari sa miste invatamantul decat vorbele. Zic si eu 🙂

  3. Ca sa nu mai spunem ca de bani se poate face rost foarte usor prin fonduri europene!!
    Deci nu e nevoie de finantare de la minister sau mai stiu eu de unde pentru a plati niste restaurari.
    Intamplarea de astazi a pus capac, invatam intr-o scoala in care vine o profesoara cu 5 elevi sa faca pregatire pentru olimpiada si da afara cu nerusinare 30 de elevi care au indurat luni bune temperaturi care sunt direct proportionale cu gradul de bun simt al acestor profesori. Ca deobicei, doamna diriginta, pentru a scapa cat mai repede, ne-a trimis in magazie, pardon, clasa, pe motiv ca ne-au ajuns 5 ore la caldura, mai mult deja este un lux in CNTV.
    Trebuie sa se stie aceste lucruri de catre toata lumea!!
    Daca lipsim este motiv de scandal si de ancheta, si pentru absente doamna diriginta si-ar lua si 2 ani din viata pentru a rezolva asa-zisele mistere si nereguli.
    Pacat, Pisky! Elevi ca mine si ca tine, buni de altfel, si cu un potential intelectual ridicat trebuie sa indure indiferenta acestor oameni. La noi, daca indraznesti sa spui ca ai idealuri putin mai mari decat restul esti considerat inconstient, nebun, si mai mult, esti descurajat sa faci ceea ce vrei si cu orice prilej iti sunt puse piedici. Sunt mult mai importante absentele nemotivate/motivate si alte chestiuni total irelevante pentru intelectul unui elev, nu sunt puse in valoare potentialul, dedicatia si aspiratiile elevului. Daca nu esti ca restul inseamna ca nu esti bun.
    Ce pot spune mai mult de atat? Nu am resursele necesare pentru a-mi spune aici toate nemultumirile

    • Mda… adevărat! Bani se pot face foarte ușor rost. Dar asta numai și numai dacă există bunăvoință și dorința de a face ceva. Noi suntem departe de astea două.
      Orice e mai important în școala aia decât faptul că noi stăm în frig (după cum chiar doamna dirigintă ne-a spus).
      Nu știu ce să mai zic… nu le pasă de noi… suntem doar niște ăia trecuți și însemnați pe niște liste pentru creșterea numărului de elevi ai liceului… Nu însemnăm nimic pentru ei… pentru profesori…

  4. Pishky, stai calma ca nici la noi in clasa nu e mai cald! Ieri ce se mai incalzise pe la ultimele ore asa, in rest stam toti cu geci pe noi and stuff. Problema e ca salile de clasa sunt mari, geamurile proaste, usile si mai proaste, soba aia nu face fata neam, iar caldura pe care o da, oricum se pierde.
    Ai dreptate in tot ce ai spus! Chiar ai!

    • Da… știu că așa e și la voi.. oricum e mult mai cald ca la noi… închipuie-ți că noi când mergem la voi în clasă (la ora de biologie) stăm fără geci… atât de frig e la noi încât la voi ni se pare raiul pe Pământ 🙂
      Știu că am dreptate… și după întâmplarea de azi nu am să o las așa.. 🙂

  5. Draga mea, îmi pare foarte rău pentru voi! Nu ai cum să te concentrezi la lecții, dacă tremuri de frig 😦 Sunt norocoasă că la noi în grădiniță este foarte cald.
    În ceea ce privește parte finaciară, la noi s-au investit aproape 10.000 de euro :)) …pe hârtie bineînțeles. , în această vară. Teoretic, întreaga unitate ( care se va desființa din toamnă) are condiții moderne, săli frumoase și toaletă în incintă.
    Practic, s-a aruncat o găleată de var pe pereți ( deja cade), iar toaletele sunt în fundul curții. Nici măcar femeie de serviciu nu avem….Trăim în România, țara căreia nu-i pasă de educație! TRIST!

  6. Ți-am pus eu artocolul pe FB, cu tag către stimatul nene Ponta. Nu că ar folosi, dar măcar să afle că nu toată țara este plină de oameni fără coloană vertebrală, așa cum sunt ăia de care s-a înconjurat el. Sper ca undeva, cândva, lucrurile prin care treceți să nu mai fie așa strâmbe. Capul sus, copile! 🙂

    • Îți mulțumesc din suflet pentru susținere, Bogdan!
      Și eu sper să ca lucrurile să se îndrepte.. sper să le pese de noi. Dar și azi mi s-a demonstrat că nu contăm!
      Domnul director a fost de acord să rămânem în laboratorul de fizică. Apoi o doamnă profesoară de fizică a venit cu 4 elevi să facă PREGĂTIRE (a se înțelege că NU AVEA oră) și ne-a dat afară din laborator spunându-ne că nu o interesează că ne e nouă frig.. să ne mișcăm la noi în clasă…

  7. da, de acord cu tine. si eu la fel, stau zilnic cu haina pe mine – tot cu aia care ies si in frig afara.
    liceul arata deplorabil, groaznic, AUZI TU SCOALA EUROPEANA. SCOALA EUROPEANA MY ASS.
    e o prostie. ei isi dau seama cat potential exista printre elevi, dar isi bat joc de ei. ii intereseaza doar renumele si sa curga diplomele de olimpiada si concursuri, ca sa vezi ce jmeker e TUDOR.
    vin o gramada de bani pe care ei ii investesc in nimic sau in caldura proprie aviz cancelarie, birouri, intr-un teren de baschet afara -care inca din prima zi a fost umplut de gume si mizerii. poftim mentalitate.
    de abia astept sa termin si sa scap odata de mediu asta. e de-a dreptu rusinos. ca sa nu mai precizez ca suntem singurul liceu care are sobe. PANA SI HARVARD [care e una dintre cele mai vechi univ. a fost restaurata, modernizata si nu i-a scazut „vechimea” si prestigiul], iar ei nu vor sa schimbe un nesemnificativ liceu [in comparatie cu Harvard ma refer] si sa-l aduca in parametrii „normali”.

    • da.. adevărat.. îți mulțumesc pentru comentariu
      astăzi am mai avut o întâmplare… domnul director a zis să rămânem în laboratorul de fizică iar o doamnă profesoară de fizică, care a venit să facă pregătire cu 4 elevi (pregătire, NU AVEA oră) ne-a spus că nu o interesează că murim noi de frig.. să ne mișcăm la noi în clasă

  8. Ai toate motivele să fii furioasă și oricâte rânduri ai scrie tot nu ar fi prea multe, până nu se schimbă ceva în concepția celor vinovați de această situație impardonabilă. Bani se găsesc întotdeauna atunci când există voință, dar se vede clar că dirigintei voastre puțin îi pasă de sănătatea elevilor, ba chiar aș spune că are o plăcere sadică în a vă tortura.

    • Mai… asta cu placerea sadica o credem si noi…uneori chiar zambeste asa cand ne zice ca avem ghinion si toate cele.
      Niciodata nu exista solutii si niciodata, se pare, nu se poate face nimic.. DAR NIMIC!!!!
      Stiu si eu ca, daca se vrea, bani se vor gasi intotdeauna. Daca se vrea se pot face multe… dar nu se vrea nimic.
      Stiu ca nici milioane de randuri nu ar fi suficiente… si sunt multe de spus. Foarte multe… Extrem de multe! Mai am multe de spus, si am sa mai spun! De ce sa nu se stie adevarul?

  9. Nebunã nu eşti. Eşti doar un copil obosit sã se lupte cu sistemul, mentalitãţile şi lipsa de implicare a celor pentru care rezolvarea problemelor care te-au exasperat reprezintã chiar scopul pentru care pleacã de acasã şi pentru care sunt plãtiţi. Nu am înţeles însã ce au fãcut pãrinţii? Lupta voastrã ar fi trebuit sã fie în primul rând lupta lor. Şi eu am avut fiica la un colegiu monument istoric şi care lãsa mult de dorit dar când au apãrut problemele, noi pãrinţii am convocat directorul şcolii şi i-am solicitat sã ne mute copii într-o clasã ale cãrei ferestre sã se închidã, sã aibã bãnci câţi elevii erau în catalog şi sã nu plouã pe pereţi. Ca orice monument nici acesta nu era prea grozav. Ne-a plimbat prin liceu am ales o clasã la fel de prãpãditã dar am stabilit cã dacã ne ocupãm de ea, copii noştrii vor rãmâne sã înveţe acolo toţi cei patru ani. Am strâns bani, nu am aşteptat cãci ştiam cã aşteptam degeaba, am reparat ferestrele, am schimbat bãncile, am zugrãvit, am schimbat uşa şi am pus suficiente cuiere pentru ca toţi elevii sã aibã unde-şi pune hainele iarna. A fost iniţiativa noastrã a pãrinţilor, am fost toţi de acord sã facem ceva pentru copii noştrii şi repede cãci nu era timp de aşteptat. Noi pãrinţii ne-am ocupat de tot cu gândul la copii noştrii. Deci: de ce nu s-au implicat pãrinţii voştrii în aceastã problemã fie chiar doar pentru a vã muta într-unul din laboratoarele mai cãlduroase? Dar dacã sunt totuşi bani alocaţi pentru acest liceu de ce pãrinţii nu cer socotealã conducerii pentru condiţiile în care învãtã zi de zi copii lor? Este datoria lor sã vegheze ca educaţia sã se facã în condiţii normale. Este o datorie şi nu o opţiune. Imi pare sincer rãu cã eşti atât de dezamãgitã de diriginta ta, de conducerea şcolii, de felul în care aceştia au înţeles cã trebuie sã înveţe copii oricare ar fi secolul, continentul, planeta. La şcolã trebuie sã alergi de drag sã înveţi, nu sã fugi de frica îngheţului!
    Felicitãri pentru decizia de a-ţi spune off-ul! Poate te aude şi cine trebuie.

    • Mulțumesc frumos.. da.. poate mă aude și cine trebuie. Sper.
      Părinții au avut o tentativă de a face ceva. Așa cum am mai spus într-un comentariu, sunt 2-3 care vorbesc pe la ședință. Restul tac și îi felicită șa ieșire pe cei care au vorbit. Sunt mielușei. Nu vor să se pune rău cu profesorii. Pentru că știm bine că dacă te pui rău cu profesorii… nu-i de bine. Tata și mama, singuri nu se pot lupta. Singuri nu se pot duce la director… pentru că probabil le-ar spune ce i-au spus unei alte mămici, de la o altă clasă: „Nu vă convine? Mutați-vă copilul la altă școală!”.
      Au cerut o dată ședință cu directorul… iar diriginta când am întrebat-o eu.. mi-a spus că directorul e prea ocupat și sunt probleme mult mai importante de rezolvat în școală decât ale noastre și că nu dânsa îi face dânsului programul.

  10. am copilul la o gradinita unde s-au investit peste 100.000 euro in renovare, centrala electrica etc ( sume umflate normal ) si acum au doar 10 grade in casa deoarece nu se da drumu la centrala ca e consum mare de curent si ii tine pe copii la un calorifer electric!

  11. 😦
    E păcat….
    Probabil că doamna dirigintă nu ştie ce noroc are! Are elevi care VIN la şcoală în ciuda frigului din clasă…toți 29.
    De partea cealaltă, alții se luptă să-I aducă la şcoală pe ai lor…să-I țină acolo şi să-I învețe ceva….
    Păcat…

  12. Nu eşti deloc nebună. Nebună e dobitoaca aia care v-a luat în grijă în clasa a noua şi primeşte bani pentru asta. Vezi, despre asta vorbesc şi eu, mama lor de profesori care nu sunt demni de titulatura asta! Şi de părinţi care îşi lasă copilul la voia întâmplării, doar ca să nu se certe cu dirigintele. Nişte laşi!! Laşitatea nu duce decât la astfel de nereguli. Ar trebui schimbate multe în ţara asta, dar fără să umbli la mentalitate, nu faci nimic. Uite aşa, capul plecat naşte monştri.

    • Adevărat… capul plecat în fața a astfel de chestii, chiar naște monștrii.
      Eu nu am să-mi jignesc niciodată diriginta. Ca orice om, are și chestii bune și chestii rele. Cred că vina aparține tuturor, pentru că nu luăm măsurile care trebuiesc într-adevăr luate. Dar orice pas, fie el și mic, contează. Sper să conteze pașii de azi.

  13. Dă-mi numele profei. Te rezolv eu! :))

    Trist, dar adevărat. Până la urma urmei, mentalitatea elevilor este „mulată” de un astfel de profesor. Și după Ministerul își dă cu pumnul în cap că elevul respectiv nu are interes pentru școală. Ce școală? Ce profesori? Mai bine mă autoeduc eu!

    • Adevărat! mai bine ne-am autoeduca singuri!
      Numele nu le dau. Nu am dreptul de a face asta. Îmi pare rău.
      Din păcate ai dreptate… mentalitatea elevilor este, într-un anume fel, mulată de un astfel de profesor. Și da.. ne mai mirăm de ce generația din ziua de azi este scârbită de școală..

      • Da… adevărat… copiii pot da lecții de viață… dar adulții se consideră atât de superiori, încât noi, copiii, suntem niște retardați de la care nu se poate învăța nimic. Profesorii oricum se consideră mult superiori nouă (unii). Nu își dau seama că, de fapt, datorită nouă au ei ce pune pe masă 😀

  14. Profesorii ăștia chiar au impresia că pot face absolut ce vor ei cu elevii lor, dar nu e așa. Nu știu dacă ai citit articolul meu de azi, dar spre final fac trimitere la un alt articol despre un profesor de matematică. Singura legătură între subiectul meu și al tău este că nici pe noi nu ne-a băgat nimeni în seamă până nu am chemat presa peste ei. Atunci au început să găsească soluții despre care spuneau că nu există înainte. Nu renunțați la drepturile voastre, orice ar fi! Mergeți până-n pânzele albe și nu-i lăsați să-și bată joc de voi!

    • Am citit articolul tău 🙂 Ți-am și comentat!
      Da.. știu… și m-am gândit să trimit articolul ăsta și la ziare 🙂 Încă mă mai gândesc.. aș vrea să îl trimit și domnului Ponta.. că tot a lăudat colegiul ăsta când a fost în toamnă la începerea noului an școlar.

      • O mămică, de la altă clasă, după ce nu a reușit nimic cu dirigintele în privința unui anumit subiect, s-a dus la director. Știți ce a spus domnul director? A spus așa: „Doamnă, dacă nu vă convine, mutați-vă copilul la altă școală”.

      • Nu știu.. dar să știi… că pe părinții colegilor mei nu-i prea interesează… Sunt foarte liniștiți la ședințe. Le convine totul. Doar 2-3 comentează.. apoi toți, când ies pe ușă, după ședință: „Vaaaaai, domnul X-ulescu, bine că ați zis… nici nouă nu ne convine.. nici noi nu suntem de acord!” Dar în timpul ședinței.. sunt niște mielușei 😀

Spune-mi părerea ta!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s