Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război – filmul

Așează-te frumos în fața calculatorului sau laptopului (nu, nu sunt același lucru) și răspunde-ți următoarelor întrebări:

Ești elev?Dai bacul anul acesta? Anul viitor? Peste doi ani? Peste trei? Peste patru? Peste mai mulți?
Trebuie să știi acțiunea dar nu ai chef să citești?
Ai terminat liceul?
Nu ai ce face altceva mai bun și ești curios ce-i cu romanul ăsta?
Vrei să pari mai inteligent că știi ce-i în romanul ăsta?

Răspunsul la toate întrebările tale este…… tadadadaaaaam: SĂ CITEȘTI CARTEAși apoi să te uiți la film.

DE CE?

Da. Bună întrebare. De ce ai pierde ore din viață citind, stricându-ți ochii și multe alte chestii, când te poți frumos relaxa văzând filmul?

DE CE?

Simplu. Și am să o iau pe părți:

1. Dacă ești la liceu și-ți pică asta la bac, iar tu poveștești filmul, TE ASIGURcă nu iei bacul. Am să povestesc mai jos de ce.
2. Dacă pur și simplu ești curios (ai terminat liceul) și vrei să pari mai inteligent într-o discuție printre mulți alții care au citit, TE ASIGURcă o să pari prost și pe lângă subiect. Am să povestesc și asta, tot în rândurile de mai jos.

Eu am citit cartea pe la sfârșitul clasei a IX-a. Cam acum patru ani. Recent am văzut și filmul. Cam acum 2-3 săptămâni. Rezutatul? Dezastru total. Dezamăgire totală. În film este per ansamblu pusă în scenă povestea romanului. Și cam atât. Sunt prezente moartea unchiului. Averea lăsată în procent majoritar nepotului favorit, anume personajul principal masculin al operei. Soția frumoasă. Plecarea pe front. Războiul. Separarea celor doi. Gelozia personajului principal. Sfâtșitul. Însă acestea nu sunt relatate ca în carte. Este o poveste ce se bazează pe romanu, nu povestea romanului în sine (dacă înțelegeți ce vreau să spun). Numele personajelor sunt schimbate în film. Sunt diferite față de cele din carte. Iar dacă scrii la bac numele personajelor din film și povestea ca în film, om ești. Te poți considera picat la bac! În film se folosește numele de Tudor Gheorghiu, iar în carte numele de Ștefan Gheorghidiu. În film se folosește numele de Lena Gheorghiu, iar în carte este numele de Ela Gheorghidiu. Iar lista ar putea continua cu nume de personaje care nu există în carte și există în film. Povestea, în film, este conturată diferit față de cea din carte.

Așadar, baftă la bac cu filmul (o să picați cu brio) și baftă celorlalți în grupurile de oameni culți (o să vă faceți de râs cu brio)! Ieeeei. Ce amuzant sună!! Nu serios, mie chiar îmi pare amuzantă o astfel de situație, fie la bac, fie într-un grup.

Păreri personale? Mi-a plăcut cartea. Este un subiect care merită să i se acorde atenție. Intrigi la tot pasul. Situații limită. O aventură dramatică continuă, aș puta spune. Mi-a plăcut și filmul, luându-l separat în totalitate de carte. Sunt puse în evidență anumite trăsături ale personajelor. Caracteristici esențiale existenței lor, chiar dacă sunt mulate pe alte personaje. Adică personaje inexistente în carte.

Să povestesc filmul sau cartea? Nu am să o fac. Dar voi puteți viziona, respectiv citi. În ordine inversă față de cum tocmai le-am precizat. Sau cum vreți. Important e să citiți cartea pentru a face cunoștință cu adevăratele relatări ale lui Camil Petrescu.

Întrebare:

Începi cu:
Filmul sau cartea?
Cartea sau filmul?
Tu ce ai alege?

Da. Știu că-s trei întrebări. Răspunde și tu la toate printr-un singur răspuns. Contopește răspunsurile. N-or să se certe. Te asigur.

38 de gânduri despre &8222;Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război – filmul&8221;

  1. Eu unul nu am văzut „ecranizări” mai bune decât cele din mintea mea pe care eu însumi le puneam în scenă pe măsură ce citeam 🙂 . Camil Petrescu are un stil aparte. Îmi place mult. Şi acum pot să reproduc citate din „Ultima noapte…”. Mi-ar fi plăcut să-mi cadă la bac, dar nu a fost să fie.
    În concluzie, recomand citirea cărţii şi în nici un caz doar vizionarea filmului.

  2. Am citit si eu cartea cand eram in liceu dar filmul nu cred ca l-am vazut. Dar nici nu imi doresc. Intotdeauna am preferat cartile in locul filmelor. Asa am facut si cu Hunger Games…pana am vazut primul film si am fost oripilata. In filme NICIODATA nu se intampla lucrurile ca in carte. Dar nu e un capat de lume, pana cand unii dau examen dintr-o anumita carte si fraierii prefera sa vada filmul, ca „pierd” mai putin timp, negandindu-se ca isi iau o teapa de zile mari… 😀

  3. Eu am dat bacul acum 3 ani.
    Si am citit această carte pentru că am vrut și nu pentru că am fost obligată.
    Este superbă, adică mie mi-a plăcut mult. Alții, treaba lor.
    Niciun film nu te documentează complet, mai ales când este vorba de pregătirea pentru bac.

    Îmi place această postare! Este foarte utilă mai ales celor care sunt în pragul bac-ului 🙂

  4. Eu am dat BAC-ul mai demult și din fericire nu mi-a picat romanul ăsta. 😀
    Dar totuși am citit, cu chiu, cu vai, la început, și mai apoi cu plăcere, cartea. Am auzit aceleași păreri.. proaste despre film și din partea altor persoane și am ales nici să nu mă uit la el. Nu m-a dat pe spate cartea, dar a fost interesantă. Poate aveam alte/mari așteptări de la ea, dacă țin seama de faptul că încercam să o citesc la 5 ani, din biblioteca bunicului :))
    Răspunsul meu: cartea, întotdeauna cartea!

  5. Am citit cam acum vreo 3 ani cartea şi mi-a plăcut foarte mult.Dar,chiar dacă mi-a plăcut,la 13 ani nu înţelegi multe chestii şi nu mai ţin minte mai nimic.Oricum,este mult mai bine să citeşti prima oară cartea şi pe urmă să te uiţi la film,cum ai spus.Citind înţelegi mai bine,şi e ca şi cum faci parte din roman. Acuşi o fac la şcoală şi prefer să o recitesc. :d

Spune-mi părerea ta!

