Bune practici pe blog

Am mai primit o leapșă. De la Daniel. Mi-a dat leapșa împreună cu nominalizarea și premiul pentru documentarul „Planeta Pishky”. Îi mulțumesc și pe această cale. Și tot ca un semn de mulțumire îi răspund și la leapșă. Îmi pare interesantă. Așa că nu mă mai lungesc cu vorba și vă prezint leapșa.

(sursă imagine: Google Images)

  1. Atunci când scrii pe blog, respecți un cod de conduită?
    Da. Scriu cu diacritice (după cum se vede). Consider că fără diacritice cuvintele folosite de mine nu există în limba română, drept urmare nu aș scrie în limba română, ci într-o altă limbă inventată de noi prin lenea de a scrie cu diacritice, o limbă nerecunoscută de nimeni.
    Scrie respectuos. Consider că cititorii trebuie respectați. Încerc să relatez chestii relevante atât pentru mine cât și pentru cei care s-au alăturat comunității pishkhariene.
  2. Care ar fi regulile la care ții cel mai mult?
    Diacriticele. Pentru o limbă corectă. Exprimarea fluentă și corect gramaticală (deși eu uneori n-am fluență și mai scriu și prost). Argumentele. Respectul reciproc dintre cititor și blogger. Comentariile decente. Criticile constructive. Precizarea surselor în cazul preluării unor articole (cu sau fără link). Advertorialele care nu sunt țipătoare.
  3. Vreo regulă cu care nu ești de acord?
    Încercarea anumitor cititori de a impune organizarea pe blog, crearea categoriilor, exprimarea. Cine înțelege, înțelege. Cui îi place, îi place. Între ce doi (bloggerul și cititorul) trebuie să existe, din prima, o stare de complementaritate perfectă, nu să se muleze unul după altul. Nu sunt de acord cu advertorialele în exces, ori cu reclamele mai mult decât evidente pe bloguri. Nu sunt de acord cu blogurile care există doar pentru reclame și atât. Nu sunt de acord cu acele comentarii de tip reclamă a blogului unei persoane, ori a unui caz umanitar, lăsate pe la diferite articole (pentru că NU AU nicio relevanță). Nu sunt de acord cu scrisul fără logică, agramat. Și mai sunt multe, dar mă opresc aici (lipsă de alte idei… neuronii mei s-au dus și ei la culcare). Dar stai. Astea-s reguli? Nu prea. Dar nu contează. Eu am spus cu ce nu sunt de acord.

(sursă imagine: Google Images)

Leapșa, după cum deja cred că v-am obișnuit, nu o dau mai departe la cineva anume. invit pe cine vrea să o preia.

19 gânduri despre &8222;Bune practici pe blog&8221;

  1. Si eu am primit leapsa de la Daniel dar am uitat sa spun ca si eu scriu cu diacritice. :)) Totusi, raspunsurile la comentarii nu sunt cu diacritice. Deci articolele le scriu in limba romana, dar cu cititorii vorbesc in alta limba, nu? Dom’le ce poligloti… Impresionant! 😀

Spune-mi părerea ta!

