Apel către șoferi: țineți la viața celorlalți!

Cred că nu aș minți cu nimic dacă aș afirma sus și tare faptul că m-am născut printre mașini, piese, chei, elevatoare și șoferi.

Nu cred că aș minți cu nimic dacă aș afirma sus și tare faptul că mi-am trăit mare parte din copilărie printre mașini, pe sub mașini și printre chei.

Când eram eu mică, în cretacic (și da… știu, pe atunci nu existau mașini și alte bazaconii, dar să trecem peste acest mic amănunt) îmi plăceau tare, tare, tare, tare, tare, dar tare mult mașinile. Și cel mai mult îmi plăcea să-i încurc (ajut, dar ei nu își dădeau seama de asta) pe cei care încercau să repare mașinile în service. Eram un ghindoc care cunoștea toate cheile, pe denumiri și pe mărimi. Eram un ajutor de bază. Cel mai mare ajutor! Și bineînțeles că încurcam pe toată lumea!

De când mă știu, am preferat mașinile. Îmi plăcea chiar să mă joc cu colecția de mașinuțe a tatei (pe care bineînțeles că am stricat-o și nu a mai rămas nimic din mașinuțele Porshce, Ferrari și ce mai avea el… dar să privim partea bună a lucrurilor.. mașinuțele și-au găsit prin intermediul meu odihna veșnică în raiul mașinuțelor). Am preferat mașinuțele în detrimentul păpușilor (am fost o ciudată.. de mică). Îmi plăcea să împing roțile prin curte, sau, în cazuri mai extreme, să le car în brațe (și ce îmi mai place să confirm cât de ciudată am fost… dar vă rog, nu vă speriați de mine).

Trecând acum la lucruri mai serioase și anume la a demonstra cât de mult eram dedicată mașinilor și service-ului auto, am să vă arăt ghindocul de mine care a ajutat la construirea lui (și de aș găsi dovada aia prin calculator… dar o să o găsesc eu):

Eeee….eeeee….eeeee… ați văzut? Ce copil model sunt eu!

Trăind totuși în această lume, am învățat importanța siguranței. A șoferului în mașină și a celorlalți participanți la trafic. Am învățat astfel care este importanța unor piese originale, făcute special pentru modelul respectiv și nu înlocuirea acestora cu altele care doar se potrivesc. Am învățat cât de mult contează munca minuțioasă, dar și ce înseamnă neacordarea de atenție. La fel ca doctorii și mecanicii auto salvează vieți! Da. E important ca un mecanic să-și dea seama de ce bate aiurea și astfel să evite ca mașina să facă cunoștință cu următorul copac. E important ca un mecanic să nu cunoască ce înseamnă reparațiile improvizate și să apeleze la piesele originale potrivite.

Știu că am sărit de la una la alta, dar nu am înțeles niciodată de ce clienții își doresc lucruri de mântuială. Reparații de mântuială. Piese prost făcute, dar la un preț ieftin într-adevăr. Vrei o mașină scumpă pentru a fi invidiat de băieții din cartier, dar piese la un preț de nimic? Mai bine mergi pe jos! Prețurile pieselor sunt pe măsura prețurilor mașinilor. materialele sunt scumpe. Manopera este scumpă. Siguranța într-o mașină este un lux, într-adevăr. Dar dacă vrei să ai acest lux, asumă-ți-l până la capăt. Dacă nu, mergi pe jos… salvezi vieți cu siguranță!

Nu am înțeles de ce nu se gândesc niciodată la propria lor viață, atunci când își repară o mașină. Ok. Poate că tu vrei să te omori. Dar familia ta? Oamenii nevinovați care au nenorocul să intri în ei pentru că nu ți-au mai ținut frânele pe motiv că o revizie este mult prea scumpă și merge și fără? Ei ce vină au? Dacă viața ta pentru tine nu contează, șoferule dragă, du-te și te aruncă frumos într-un râu, sau lac, sau de pe un bloc.. sau cum vrei tu… dar nu trage și alți morți după tine. Ei nu au de ce să te însoțească.

Trăim într-un secol al vitezei. Toți ne grăbim undeva. Apăsăm pe accelerație și uităm adeseori de frână în graba noastră. O mașină însă nu va putea suporta prea mult această ambalare continuă decât dacă o să fie mereu pusă la punct. Mereu verificată. Și cu piesele uzate mereu schimbate la timp. Nu va suporta graba asta continuă a ta cu improvizații pe la motor, sau pe la frâne, ori pe suspensii. Va ceda. Și o dată cu ea vei ceda inevitabil și tu. Și poate și familia ta, ori alți oameni nevinovați.

Prețuiește-ți viața, șoferule! Prețuiește și viața celor din jur! Uită de improvizații! Apelează la munca minuțioasă. La analiza minuțioasă. E viața ta. E viața lor. E poate chiar viața noastră, a tuturor, în joc. Ai grijă de ea! Nu condamna suflete nevinovate.

descărcare

3 gânduri despre &8222;Apel către șoferi: țineți la viața celorlalți!&8221;

Spune-mi părerea ta!

