Metrorex. O companie nesimțită!

Pentru cei care nu știți ce este Metrorex, ei bine am să vă lămuresc. Metrorex este compania din București care pune la dispoziție traficul cu metroul (habar nu am avut cum altfel să vă explic).

În acest post am să-mi exprim nemulțumirea față de nesimțirea companiei prin discriminarea de către anumiți angajați, a elevilor din învățământul de stat din provincie.Țin totuși să-mi cer scuze, pentru titlul atribuit, majorității angajaților Metrorex care nu au efectiv nicio vină pentru cele întâmplate. Așadar, scuze vouă, cei care într-adevăr vă faceți treaba așa cum trebuie.

Am circulat cu metroul destul încât să întâlnesc casiere acrite de viață, încât mai bine s-ar duce acasă să-și vadă de treabă. AM circulat cu metroul destul încât să întâlnesc personal cu zâmbetul pe buze și care să te ajute și să-ți ofere cele mai bune condiții pentru călătorie alături de compania lor. Ieri, sâmbătă, 8.03.2014, a fost altceva. Însă am să mai fac o scurtă introducere în rândurile de mai jos până la ziua de ieri.

De când tot vin în București în fiecare weekend pentru niște cursuri (nu o să intru în detalii privind acest fapt), mi-am tot făcut abonamente la metrou pe fiecare lună. Ori nelimitat, ori de 62 de călătorii. Prinzând vinerea în București înainte de ora 19, îmi făceam la stația Politehnica, unde, din câte se pare, s-a putut face abonamentul cu carnetul de elev și abonamentul.

Ieri însă, sâmbătă, 8.03.2014, nefiind deschis și printr-alte părți casele pentru abonamente de elevi și studenți, m-am dus la Unirii 1, loc în care și în weekend se fac abonamente. Ora 10 și 15 de minute eram prezentă la coadă, cu vreo 10 oameni în fața mea. Ora 10 și 30 de minute, casa s-a deschis. Încet, încet, ne îndreptat spre doamna cu abonamentele. Ajung și eu în față. Îi dau carnetul (vizat), îi dau buletinul și cei 25 de lei pentru abonamentul de 62 de călătorii (redus pentru elevi). Se uită când pe buletin, când în carnet. Ba în carnet. Ba în buletin. Îmi scrie ceva la sfârșitul carnetului (cum făceau și celelalte de altfel, scriau data în care ai făcut abonamentul ca să nu te mai duci o dată în aceeași lună să faci abonament și pentru altcineva). Apoi, îi dă frumos buletinul cu carnetul și banii și-mi spune (foarte acrită):

„Domnișoară, nu-ți pot face abonament pentru că nu ești din București! Cine ți-a mai făcut ție până acum abonament? La ce stație? Cu ce ocazie vii tu în București? Atâta timp cât nu ești din București nu ai dreptul la a-ți face abonament să circuli cu metroul. Doar elevii sau locuitorii din București își pot face abonament.”

Mi-am luat carnetul și am întrebat-o cum se poate așa ceva, când până acum am fost băgată DE 3 ORI ÎN CALCULATOR la stația Politehnica și mi s-a făcut abonament. De 3 ori s-a văzut că nu sunt din București. De 3 ori figurez în baza lor de date, iar doamna respectivă îmi spune după atâta timp că eu nu am dreptul la abonament pentru că nu sunt din București. Nu înțeleg logica. Unde-i, că pe cuvântul meu că nu o găsesc pe nicăieri.

În primul rând, dragi angajați ai Metrorex, SUNT ELEVĂ în învățământul DE STAT din România!

În al doilea rând, dragi angajați ai Metrorex, fiind elevă în învățământul de stat din România, BENEFICIEZ de ORICE REDUCERE PENTRU ELEVI din țara asta, fie că sunt din locul respectiv sau din alt loc. Cel puțin legislația așa spune… iar voi prin ceea ce ați făcut AȚI ÎNCĂLCAT LEGISLAȚIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Paragraf din legislație:  Art. 1
Se aprobă Normele privind acordarea de reduceri cu 50% ale tarifelor pentru transportul local în comun, de suprafață și subteran, precum și pentru transportul intern auto, feroviar și naval de care beneficiază elevii și studenții din învățământul de stat, cursuri de zi, și elevii și studenții bursieri ai statului român, care studiază în România, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

A se observa, vă rog, cuvintele: transport în comun, subteran, elevii din învățământul de stat, cursuri de zi, AI STATULUI ROMÂN (de oriunde ar fi aceștia, în caz că înțelesurile limbii române vă sunt NECUNOSCUTE!!!), care STUDIAZĂ ÎN ROMÂNIA (oriunde în ROMÂNIA, în caz că vă sunt iarăși necunoscute înțelesurile limbii române!!!!)

În al treilea rând, dragi angajați ai Metrorex, nu aveți dreptul să-mi ștampilați voi ceva pe carnet. Este un act. Este al meu și al școlii unde învăț. Iar voi, conform legii, NU aveți voie să-mi ștampilați pe el. Nici măcar eu nu am voie să scriu ceva pe el.. sau să îi fac ceva. NICI MĂCAR EU, DAR VOI!!!

În al patrulea rând, dragi angajați ai Metrorex, voi faceți o discriminare între elevii din București și cei din provincie, care, de fapt, fac parte din ACELAȘI ÎNVĂȚĂMÂNT DE STAT.

În al cincilea rând, dragi angajați ai Metrorex, NICIUNDE pe site-ul vostru nu aveți specificat faptul că abonamentele cu reduceri pentru elevi și studenți se acordă doar elevilor și studenților din București. NICIUNDE! NICIUNDE! NICIUNDE! Și dacă nu mă credeți, site-ul vostru a fost foarte prietenos și m-a lăsat să fac niște print screen-uri drept dovadă că nu aveți specificat acest lucru și că ba din contră, spune-ți că se oferă abonamentele cu reduceri pentru elevi și studenți, elevilor și studenților (fără să specificați căror elevi, este de la sine înțeles că TUTUROR ELEVILOR!).

În al șaselea rând, dragi angajați ai Metrorex, inclusiv în străinătate (chiar dacă nu ești cetățean al țării, ți se dă abonament și se fac reduceri având în vedere vârsta!

DOVEZI:

Untitled1 Untitled2

Așadar, conform celor scrise mai sus și conform acestor imagini (atât de pe site-ul vostru cât și din legislație), Metrorex poate fi dat în judecată pentru nerespectarea și neaplicarea legii în vigoare, cât și pentru discriminare.

Acum, dragi oameni care-mi citiți acest blog: Vouă vi se pare normal să nu mi se dea abonament atâta timp cât sunt în învățământ de stat, având în vedere cele scrise de mine cât și legea în vigoare?

73 de gânduri despre &8222;Metrorex. O companie nesimțită!&8221;

  1. salut,
    O sa explic de ce se intampla acest lucru si metrorex refuza sa elibereze abonamente reduse pentru elevi si studenti. Angela a fost pe aproape.
    Pentru ca acea suma de 50% este decontata de primarie, nu de metrorex. Iar primaria municipiului bucuresti probabil ca nu deconteaza pentru studentii cu domicilii in provincie.
    Este o situatie neplacuta care poate crea frustrari dar angajata de la ghiseu nu are nici o vina, nu are nimic cu tine personal.
    Data viitoare poti incerca sa iti procuri abonamentul tot de la poli, daca nu cumva in urma mail-urilor trimise sa se fi sesizat cineva din conducere si sa fi trimis comunicate si la celelalte casierii cum ca sa nu elibereze abonamente in astfel de situatii.

    • Știu că banii nu sunt alocați de metrorex. Banii sunt alocați de stat. Nu am zis că casiera are vreo vină. Vina ei este că mi-a ștampilat carnetul și nu are dreptul să facă asta.
      Atâta timp cât sunt elevă și ai mei plătesc impozite STATULUI ROMÂN, merit reducere oriunde aceasta este oferită. E dreptul meu.

  2. Am patit si eu chestii asemanatoare. In general cu CFR-ul, dar de anul viitor, o sa ma intalnesc si cu astia de la Metrorex si ce mai e prin bucuresti, pentru ca facultate. Cand patesti cateo d-asta, ai trei variante: sa te iei la cearta cu melteanul/ca respectiv/a, sa faci o sesizare la conducerea lor su prin alta parte sau ambele :)) Eu in general incep sa fac scandal (eu il fac mai mult la caterinca, la misto, dar vorbesc doar despre ce cunosc si stiu ca am dreptate) si se rezolva. Odata sau de doua ori am decurs si la varianta a doua (cand nu prea a avut efect scandalul), dar niciodata doar a doua :)) Daca nu fac scandal, nu ma simt bine, si imi place ca alti clienti incep sa rada si sunt de acord cu mine si ma si sustin.

  3. Păi trebuia să-i ceri numele (sau să-l notezi de pe ecuson, dacă poartă) și să-l treci aici pe blog, plus să-i faci reclamație. „Ok, ziceți că nu se poate, cum vă numiți? Îmi dați și un nr de tel. al șefului dvs? Mulțumesc”

  4. http://vechi.cnfis.ro/documente/pdf/Ordin360-2002.pdf
    ORDIN nr. 360 din 15 martie 2002
    pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea facilitatilor de
    transport pe calea ferata si cu metroul pentru elevi si studenti
    EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR
    SI LOCUINTEI
    Nr. 360 din 15 martie 2002
    MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
    Nr. 4.005 din 25 iunie 2002
    PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 25 iulie 2002

    ANEXA 2

    NORME METODOLOGICE
    privind acordarea facilitatilor de transport
    cu metroul pentru elevi si studenti

    ART. 1
    Pentru calatoria cu tarif redus cu metroul a elevilor si studentilor din invatamantul de
    stat si particular acreditat Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti
    „Metrorex” – S.A., denumita in continuare Metrorex – S.A., elibereaza abonamente lunare
    – cartele magnetice cu 50% reducere -, denumite in continuare abonamente lunare pentru
    elevi si studenti.
    ART. 2 Abonamentele lunare pentru elevi si studenti se elibereaza pentru elevii si studentii
    care urmeaza cursurile invatamantului preuniversitar, superior de stat si particular
    acreditat, invatamantului postliceal, postuniversitar si de masterat LA institutiile de
    invatamant CU SEDIUL in municipiul BUCURESTI, cuprinse in listele comunicate de Ministerul
    Educatiei si Cercetarii catre Metrorex – S.A., liste care vor fi actualizate ori de cate ori
    apar modificari in structura acestor unitati.
    Nu am nimic personal, dar puteai sa cauti mai bine, nu sa evidentiezi o lege veche favorabila tie, si care lege oricum este completata cu masurile de aplicare.
    CITESTE SI TACI!

    • Nu e lege veche… 🙂 E lege nouă.. iar eu amcăutat peste tot și nu… nu am găsit… așa că scriu și eventual sunt lămurită.. nu tac.. că n-am de ce… oricum, drept nu-i! De ce? PENTRU CĂ SUNT ELEV! Și dacă sunt elev.. BENEFICIEZ de orice reducere în țara asta…. asta-i abuziv 🙂

  5. Ai dat peste o cretina. iti poti face linistita abonament, indiferent din ce localitate a acestei minunate tari vii… Ca sa nu mai zic de faptul ca daca esti eleva/studenta la buget poti deconta contravaloarea abonamentului

      • Pishky, dragă, pare-mi-se că am avut dreptate, văzând acest comentariu al tău. Iar un alt lucru pe care nu îl înţeleg (şi sigur vei fi mai indignată decât eşti deja) este faptul că tu vii în fiecare weekend în capitală şi îţi faci abonament. Decât să te răţoieşti atâta, mai bine îţi cumperi o cartelă de zece călătorii. 🙂 E mai simplu şi nici nu ai drepturile îngrădite.

      • Alea 10 călătorii nu-mi ajung pe cele 3 zile cât stau :). Și cartela aia e 15 lei… ce fac.. dau 15 lei pe fiecare weekend, adică 60 de lei pe lună când ar trebui să dau 25…
        Eu vin în București pentru niște cursuri care se țin în weekend :).. dacă tot ești atât de curioasă.. deci am nevoie de abonament… 🙂

      • Și nu, nu ai avut dreptate… legea aceea nu există. Am fost și la directorul colegiului și mi-a spus că nu este așa ceva… nici în legislație nu există așa ceva… în legislație spune clar că Ministerul Învățământului acordă reducere pentru orice elev, oriunde… E și normal.. sunt elev, beneficiez oriunde de reduceri.

  6. Nimic nu s-a schimbat, deci…
    Cand eram eleva, in tara, in drum spre un cantonament mi s-a intamplat ceva asemanator. Eram cu antrenorul si colegii intr-un tren. Biletele le cumparam pe loc, la controlor… care ajungand la mine, mi-a trosnit „” o amenda! Cica nu aveam drept la reducere, colegiul pe care-l frecventam fiind pentru „copii de bani gata” !???
    L-am dat in judecata! Am castigat, desigur. Punct.
    Ei, punct… ceva nervi mi-a mancat”” treaba asta, iti dai seama…
    Deci, NU, NU mi se pare normal!
    Go ahead!

  7. Nu Metrorex (ca si companie) e de vina, ci doar cucoana respectiva, ingusta la minte, cu ochelari de cal, probabil nemultumita de felul in care isi face sotul „tema„. Oricum, adreseaza-te cuiva de la ei (trebuie sa aiba o sectiune de contact pe site) sa ti se faca dreptate.

  8. Pare-mi-se că la ghișeele de la metrou este un afiș pe care scrie că dacă nu ești din București trebuie să ai un act de ședere sau ceva de genul. Ideea e să faci dovada că locuiești în capitală. Greșesc? Dacă da, mea culpa. Dacă nu, o să mai spun că străinii ăia care beneficiază de reducere sunt studenți pe meleagurile noastre, la zi, și evident că trebuie să locuiască tot aici că doar nu fac naveta zilnic. Și cred că și ei au acte prin care să dovedească acest lucru; că stau fie într-un apartament cu chirie, fie la cămin. Așa că problema poate fi la Politehnică, nu la persoana de la Unirii. 🙂

    • Da… greșești.. nu scrie niciunde că trebuie să fii din București. NICIUNDE!
      Nici măcar la ei pe site (din câte se vede am făcut print-screen) nu scrie nimic. Este doar legea ca atare.. Și nici măcar nu au voie, pentru că sunt elevă și beneficiez.
      Nu știu dacă înțelege multă lume, dar elevi suntem toți. Legea este pentru elevi să beneficieze oriunde se duc, nu doar în orașul lor. Atunci nu ai mai beneficia de asigurare la tren, la autocar, că doar te scoate din oraș.
      Eu ce am spus… străinii beneficiază oriunde se duc în România să viziteze pe baza carnetului de student care certifică faptul că STUDIAZĂ ÎN ROMÂNIA (automat și stau).. dar e pe baza carnetului. Și li se face reducere oriunde în țară pt că este student și există legea aia care spune că tuturor. Niciunde nu este specificat faptul că se face doar pentru elevii localnici.

  9. Sa stii ca nu esti singura!! Si eu am avut probleme cand vine vorba de transportul in comun! Sper sa auda omul de comunicare de la ei si sa rezolve problema pentru ca altfel imaginea lor chiar va avea de suferit. Bv pt ca ti-ai povestit experienta! Altfel nu se invata minte!

    • Bună!
      Îți mulțumesc frumos pentru comentariu și pentru susținere!
      Și eu sper să rezolve cumva cu chestiile astea.. pentru că nu-i posibil ca până acum să mi se facă, să mă poată băga în calculator.. și brusc să-mi spună că nu sunt din București și că nu-mi pot face abonament.

  10. Pishky ai mare dreptate in ceia ce spui , (Angela ) cred c este o fata din Bucuresti cu nasul pe sus .. draga nu mai sta cu nasul pe sus 😉 cum ar fi sa te duci in alt oras sau localitate si sa nu beneficiezi de reducere pt ca esti student\a ? punete in locul celor din provincie.

  11. Mi se pare o prostie, sincer, si doamna respectiva se incadreaza cu succes in categoria rumegatoarelor angajate la stat care efectiv rumega banii degeaba si tot ele au o atitudine de „mama tuturor ranitilor”. Ce ar fi fost sa mearga si ea la tine acasa si sa nu i se ofere dreptul de a circula in localitate pentru ca nu e inregistrata acolo? Eu zic ca ar fi trebuit sa faci o plangere la conducerea companiei, vizavi de comportamentul doamnei respective. Cat despre „regula”, e prima oara cand aud asa ceva… nici eu nu am locuit mereu in Bucuresti, insa nu mi s-a impus sa stau acasa ori sa nu beneficiez de aceleasi drepturi ca ceilalti si sunt enorm de multe persoane care nu au buletin de Bucuresti, dar beneficiaza de acele reduceri, asa ca nu vad de ce tu ai fi fost o exceptie. Insa asa le place unora dintre noi, sa se dea destepti…

    • Îmi mai zisă cineva mai jos într-un comentariu (Angela).. că e normal.. că cică iau dreptul celor care stau în București la abonamente… că reduc plafonul.. că eu nu plătesc impozite în București (adică ai mei) că eu plătesc la mine în oraș și că e normal să eu nu beneficiez acolo…
      Frate.. ori eu îs proastă.. ori nu știu ce e ăla cu adevărat un teritoriu al unui stat… ce pana mea.. plătesc impozite LA STAT.. nu localității. E normal să beneficiez pe întreg teritoriul, oriunde, oricând, de reducerea de elev!

      • Nu vad care e diferenta, atat timp cat le platesti… sau atunci daca cineva de la capatul tarii plateste 5 lei impozit si tu 500 (valori ipotetice), de ce sa va bucurati de aceleasi drepturi? E o aberatie… Insa eu am zis ca poti depune o reclamatie contra respectivei, ca sa o inveti minte. Despre aceasta regula ar trebui sa te interesezi la primarie ori la un jurist, desi eu unul nu am mai intalnit-o si dupa cum spuneam, sunt foarte multi studenti din provincie care beneficiaza de reduceri la transport. Pe sistemul descris de Angela, ar insemna sa nu se mai acorde reduceri nici la tren sau autocar, pentru ca nu sunt incluse in transportul local… sa fim seriosi…

      • Da… adevărat.. nici trenul nici autocarul nu ar trebui să mai acorde reduceri dacă e cum spune Angela..
        Tibi.. în legislație scrie clar că pentru elevii sau studenții care studiază în România :)… indiferent că ești străin sau român, prin faptul că ești student în România beneficiezi de reduceri…. la fel și cu impozitele.. ele se plătesc la stat.. nu doar pentru primăria sau bla bla bla.

      • Păi da.. normal.. toți străinii care studiază în țară au acte.. și primesc!
        Nu spun să aibă cetățenie română! Spun să STUDIEZE ÎN ROMÂNIA! Ei primesc :)! Toți chinezii și alte nații pe la metrou și în tramvai au abonamente… ști.. îi vezi atunci când le bagă în aparat că scrie pe ele ABONAMENTE STUDENȚI!

    • In fine. Locuiesc de cativa ani in Bucuresti si stiu cum sta treaba pe aici. E normal sa ti se faca reducere la transport in comun, dar te gandesti ca restul de bani vin de la impozitele locuitorilor Bucurestiului (a.k.a. parintii beneficiarilor). Tu platesti taxe in localitatea ta natala. Le iei copiilor dreptul de a beneficia de reducere sau diminuezi plafonul. Cat despre straini, ca si rromii si studentii din Republica Moldova, beneficiaza de anumite avantaje (doar in cazul in care sunt studenti in Bucuresti, pentru ca implicit locuiesc in Bucuresti). Asta daca vrei sa intelegi. Daca nu, n-ai decat sa ii dai in judecata. Argumentatia lor la verdict va fi asemanatoare, numai ca mai ampla.

      • Dragă Angela. În legislație spune că oricărui elev. Înțelegi ce înseamnă ORICĂRUI?
        Părinții mei plătesc impozite la STATUL ROMÂN… nu doar pentru municipiul meu sau zona mea sau cum vrei tu să îi zici. Reducerile sunt pentru tot teritoriul nu pentru un anumit teritoriu. Impozitele se plătesc pentru STAT nu doar pentru o primărie anume.. 🙂
        Nu iau nimănui dreptul de a beneficia la reducere și nu diminuez niciun plafon. Nu e ca la pâine. S-a terminat pâinea, tu nu mai primești :).
        Peste tot scrie că se acordă elevilor din România (oricare ar fi ei). Niciunde nu scrie că se acordă reduceri pe plan local :).

Spune-mi părerea ta!

