Mă întreb. Oare rămân cu întrebarea?

Sunt luni de când mă întreb. Poate chiar ani. Răspunsul însă nu l-am găsit niciodată, oricât de mult l-aș fi căutat. Întrebarea mea a persistat totuși în societatea românească. În van. Răspunsul stă ascuns într-un colț întunecat. Undeva unde nimeni, cu siguranță, nu-l poate vedea.

(sursă imagine: Google Images)

În stânga și în dreapta m-am lovit mere de răspunsuri comune precum: „Nu știu” și adeseori ridicări din umeri în semn de „Tu ce mai vrei? Altceva n-ai mai bun de făcut decât să te întrebi?”.

Oare ce trebuie să le lipsească? Oare cât de crudă trebuie să fie viața astfel încât să te trimită doar către această singură cale? Oare cât de joase să fie le aspirațiile lor ca oameni? Oare cât de mare să le fie iubirea pentru bani? Dorința de a-i câștiga pe orice cale? Oare? Oare? Oare de ce nu vine niciun răspuns?

De atâta timp mă întreb unde s-au dus dorințele de culturalizare? Spre ce neant au dispărut? Încotro? Mă întreb de atâta timp de ce ți-ai vinde trupul chiar și în fața unei camere? Frumusețea? Sufletul? Viața? Știu. Știu. Răspunsul clasic, pentru bani. Dar alt răspuns? Altă viziune? Un alt motiv? Mai puternic decât banii?

Videochat Bucuresti. Și alte orașe. Alte camere. Frumos aranjate, gata să ofere printr-o cameră și un ecran tot ce se poate. Plăceri. Trupești. Și împlinirea sentimentelor reale? A vieții? A sufletului? De ce oare nu pot și ele să zacă concentrate în același spațiu precedent? Sub aceeași formă protectoare de viață?

Știu. Mai devreme am pus o întrebare de-a dreptul stupidă. Nu există alt răspuns în afara banilor. Nu există un alt răspuns cunoscut, pentru că nimeni nu vrea să-l vadă. Să-l observe. Să-l cunoască. Banii sunt stăpânii, asta e clar. Fără ei suntem nimeni. Fără ei moarte ne este singura care ne va mai ține companie. Banii. Pământul e învârte în jurul lor și nicidecum al soarelui. Banii… banii cred că vor putea înlocui și soarele într-o zi, dacă viața și sufletul le-au cumpărat deja.

Oamenii caută mereu calea ușoară. Și e normal. Însă nu am înțeles niciodată de ce o cale ușoară, dar care încet-încet îți omoară sufletul? Nu am înțeles niciodată de ce noi ca oameni alegem să ne autodistrugem? Dacă ideal este să ne autodezvoltăm, să evoluăm, de ce nu tindem către asta? De ce ne ascundem în spatele fiecărui eșec în încercarea de reușită? De ce tindem către involuție? De ce?

Oare mă va putea lămuri, cândva, cineva? Se vor găsi oare răspunsurile care să mă mulțumească pe deplin și care să mă facă să înțeleg conceptul? Oare?

Voi ce părere aveți vis-a-vis de relatările mele anterioare? Aștept cu nerăbdare răspunsurile voastre!

34 de gânduri despre &8222;Mă întreb. Oare rămân cu întrebarea?&8221;

  1. Poate pentru ca nu cunosc o alta cale. Nu ne nastem invatati. Intai ne nastem si apoi invatam. Invatam mai ales din mers, prin imitatie, de la societatea in care traim. Iar societatea ce ne invata: ca nu valoram nimic. Sau, suntem cineva doar daca mirosim intr-un anumit fel, daca ne adunam cu cine trebuie sau daca avem un „smartfon” de ultima generatie sau o cariera de rasunet. Si altele. Societatea, in ansamblul ei, nu ne invata ca suntem valorosi si fara toate cele de mai sus. Iar daca am sti ca suntem de pret, am lua decizii mai bune in ceea ce ne priveste.

      • Probabil ca unii oameni ar putea invata … dar cine sa ii invete? Au fost situatii in care, atunci cand oameni au decis sa ii ajute pe cei din jur, s-au recuperat vieti. Dar, cred eu, nevoia de educatie este mai mare decat oferta. Si nu ma refer aici la educatia formala. Cred ca noi, ca si societate, avem foarte multe lucruri de invatat, pentru ca sa putem ajunge la o stare de normalitate. Incepand cu bunul simt si cu respectul.

  2. Am numărat., sper să nu fi greşit. Sunt 35 de întrebări. Treizeci şi cinci ! Eu nu reuşesc să-mi pun atâtea întrebări nici într-un an întreg …
    Am să-ţi răspund numai la una. *Oare mă va putea lămuri, cândva, cineva?*
    Da, tu, în timp. Problema e că, la fel ca şi pentru noi, când vei afla răspunsul complet la întrebare, vei fi atât de bătrână încât nu vei mai ţine minte care era întrebarea. 😆

  3. Eu cred ca pui intrebarile gresit. Oamenii isi vand trupul si sufletul si pentru bani, si pentru implinire, si pentru ca e mai usor, si pentru toate motivele din lume. Poate ca intrebarea nu este de ce fac asta, ci cum ajung sa faca asta. E simplu sa afli de ce: trupul frumos atrage, iar sufletul vandut nu era prea mare oricum daca a putut fi cumparat. Ca sa evolueze, oamenii pot avea mai multe cai.
    Evolutia sociala, de cele mai multe ori, consta in starea materiala: ai bani, ai casa, ai masina – esti cineva; nu le ai, esti nimeni; ai prieteni, ai rude, ai cunostinte – iar esti cineva; nu le ai, le poti cumpara. Iar exemple sunt multe. Evident, cea mai veche meserie din lume a evoluat si ea sub diverse forme – ca se vand la colt de strada sau se impopotoneaza in fata camerei web sau chiar de filmat, pentru domnisoare este cea mai simpla, cea mai rapida si (de ce nu) poate cea mai placuta cale de a face bani.
    Evolutia spirituala nu intereseaza pe nimeni, Danuta. Poate doar pe sihastri. Insa oamenii din aceasta lume sunt invatati cu aglomeratia si cu lupta asta guvernata de legea junglei in care cel mai tare castiga atat timp cat este cel mai tare. Gloria nu dureaza mult, asa ca de ce sa se complice alegand calea cea dreapta? Si intr-un fel e de inteles: unii oameni mor muncind fara sa realizeze prea multe si munca cinstita nu a imbogatit pe nimeni, tocmai pentru ca este munca.
    Daca intrebi „cum”, vei descoperi ca nu, viata nu este atat de cruda incat sa ii impinga pe oameni catre aceasta cale. Din contra, ei sunt cei care o aleg cu constiinta impacata, de cele mai multe ori. Pe ei nu ii preocupa parerea ta si a altora ca tine, nu ii intereseaza daca ii asteapta Raiul sau Iadul pe lumea cealalta, ba chiar prea putin le pasa de toate framantarile lumii. Ei sunt cei mai importanti pentru ei insisi si atunci tot pe ei se vand pentru a-si cumpara placerile frivole. Cat de scumpe sau ieftine sunt acelea, asta nu stiu cine poate aprecia…

Spune-mi părerea ta!

