De ce articole pe bani?

D`aia!

Mi s-a pus de multe ori întrebarea de ce scriu și articole pe bani. Mi s-a pus de atâtea ori întrebarea, încât am scris atâtea și atâtea articole pe această temă, iar azi voi mai scrie unul scurt și la obiect… că de ce nu, nu?

(sursă imagine: Jerry Reynolds Photography)

Scriu articole pe bani, pentru că pot. Și pentru că se merită. Și pentru că e blogul meu și, până la urmă, scriu ce, cum și când vreau pe el, nu? Știu. Știu. Mulți cititori vor pleca. Dar poate mulți cititori vor veni, nu? Bloggerul nu trebuie să se muleze după cititorii săi și nici cititorii după blogger. Dacă se potrivesc bine, dacă nu… nu. Oameni care să se potrivească în idei, păreri și gândiri se vor găsi mereu. Mulți, puțini, se vor găsi.

Îmi reproșa cineva de curând că-i dezamăgit de mine că a văzut un link într-un articol pe niște cuvinte cheie, poate fără să-l citească măcar. Articolele, fie și plătite, nu le scriu neapărat pentru reclama lor, ci pentru fiecare articol în parte găsesc o modalitate prin care să abordez subiectul respectiv astfel încât să aibă legătură cu mine. Nu fac reclamă nimănui și doar atât. Nu voi scrie niciodată subiecte care să nu aibă legătură cu mine, cu ideile mele, cu gândurile mele, cu opiniile mele. Niciodată. Mereu voi adapta articolele propriilor mele păreri și idei.

Eu am început să scriu advertoriale de vreun  an și jumătate, iar dacă la început eram sceptică și nu credeam că se poate câștiga din asta, acum aș recomanda oricui are un blog și care să nu scrie reclame doar ca să perie clientul. Rezultate, într-adevăr, nu se văd imediat. Dar se văd în timp. Aplicând la job-uri pe o platformă cu advertoriale de pagerank 1-5, se vor găsi mulți care să te accepte să scrii pentru ei articolul cerut, iar încet încet numărul acestora crește vizibil, iar rezultatele sunt pe măsură.

Am mai spus-o, o mai spun și mă repet. Să scrii advertoriale (articole pe bani) nu e o rușine. E o muncă. Grea. Ușoară. E o muncă. Să muncești nu-i o rușine. Cel puțin eu așa cred. De ce scriu și articole pentru bani? Pentru că mă ajută. Pentru că ai mei nu sunt bancheri. Pentru că îmi place să scriu și să încerc să găsesc o legătură între mine și fiecare temă în parte (îmi place varietatea). Pentru că îmi place să mă autodepășesc (da… fac asta prin încercarea de a aborda teme variate și de a contura o poveste în jurul lor. Pentru că se găsesc oameni (mulți, puțini, câți or fi ei) cărora să le placă ceea ce eu am cuprins într-un advertorial, povestea pe care le-am împărtășit-o și lor, ideile, trăirile, sentimente, căci eu încerc ca în fiecare articol în parte să pun un strop de sentimente și trăiri. Pe scurt, pentru că pot, vreau și nu mă oprește nimeni să nu o fac.

Voi de ce scrieți advertoriale? pentru cei care scriu). Sau de ce nu scrieți advertoriale? (pentru cei care nu scriu).

58 de gânduri despre &8222;De ce articole pe bani?&8221;

  1. Asa cum mai spunea cineva, cel mai bun raspuns a fost ,,pentru ca pot” si mie mi-a placut si D’AIA .Nu am scris pentru ca sunt noua cu blogul si am crezut ca ,,nu am voie” insa tocmai m-am inscris si voi incerca sa fac exact ceea ce faci tu, pentru ca se vede ca o faci din suflet, nu poate sa conteste nimeni asta! Eu iti urez bafta si imi doresc sa fiu macar pe sfertul tau in treaba asta, te apreciez foarte mult pentru felul cum ,,muncesti”pentru ca …este munca!!! sa iti placa e una, sa muncesti e alta, norocul tau ca poti munci ce iti place!!

    • Mulțumesc frumos!
      Da, adevărat, cititorii știu să facă o diferență, să separe lucrurile unele de altele. Mă bucur tare mult că sunt destui care fac asta și care-mi apreciază articole într-o măsură mai mică sau mai mare:)
      Îți mulțumesc și ție pentru comentariu și susținere 🙂 Apreciez!

      • Da. Ai foarte mare dreptate. Sa stii sa compui un articol, in asa fel incat sa atraga atentia asupra unor detalii, e o arta. Poti sa scrii o poveste si sa atingi cu inteligenta o anumita tema data de catre beneficiar… A face advertoriale e o treaba serioasa si grea. Scrii bine, lumea te cauta pentru asta. Nu scrii bine, ramai in plop si plopul in aer. Am citit multi bloggeri care fac advertoriale si putini au talentul tau. Indiferent ce ar spune altii, tu sa continuinasa cum doresti!

      • Iţi mulţunesc din suflet pentru susţinere și incurajare.. contează foarte mult ca cititorii să te incurajeze…să iţi lase un gând… te motivează să scrii din ce in ce mai bine.. cel puţin pe mine mă motivează

      • Am scris de curand un advertorial in care am povestit o intamplare amuzanta in care eroina era fiica-mea. La doua zile ma intalnesc cu o cunostinta care imi zice ca i-am inseninat ziua cu articolul respectiv. A fost cel mai frumos “comentariu” primit vreodata. Parca mi-a dat aripi. Conteaza foarte mult aprecierea cititorilor.

  2. Eu inca sunt putin sceptica.
    Am scris pe bani, dar pe siteurile altora. Pe al meu nu vreau, poate pentru ca am alte planuri cu blogul, si mi se contureaza personalitatea si in el si nu vreau sa amestec treburile.
    Dar fiecare dupa cum considera, dupa cum ii place. Atata timp cat nu scrii articol pe teme care nu iti plac, cat nu e nimic fortat si totul sincer, e ok sa scrii advertoriale.

    • Eu scriu mereu articole pe teme pe care să le pot aborda într-un fel sau altul. iar în fiecare articol pun ceva din personalitatea mea. Sentimente. Trăiri proprii. Fiecare advertorial în parte este o altă firimitură din mine.

  3. bv tie, frumoasa abordare, toata lumea scrie adveroriale, unii isi rezerva dreptul de a alege ce anume sa scrie si o fac din suflet, cu pareri sincere, altii scriu ca sa scrie.
    E destul de criticat „Jobul” acesta, ca te-ai injosi si ai umbla in frunte cu un tarif de 4-5 euro, dar asta nu inseamna ca ceea ce scrii chiar atat valoreaza, pana la urma daca rezonezi cu sponsorul, scrii din placere.

  4. da cine ti a zis tie ca i rusine mare sa faci asta?? mare chestie! eu vad lucrurile asa… nu transforma blogul tau in pagina de publicitate. Daca scrii DOAR advertoriale te pierzi. Daca scrii SI advertoriale care i problema? Mai ales ca tu le si faci frumusele… Care i baiul? PRO TV nu da publicitate? Stai zen si vezi de drumul tau. Hateri peste tot gasesti 😉 spor

    • Mulțumesc frumos pentru susținere.
      Un alt blogger, a intrat să citească un articol că i-a plăcut titlul și mi-a lăsat comentariu că l-am dezamăgit că am pus asemenea poveste în spatele unui advertorial.
      Știu ce zici. Nici mie nu-mi plac blogurile pe care găsești numai advertoriale și care sunt excesiv de țipătoare în publicitate. Îmi plac în schimb blogurile care alternează aceste articole. E o provocare să scrii mereu articole variate, mai ales atunci când ești în pană de idei.
      Mă bucur dacă-ți plac advertorialele mele și îți mulțumesc din suflet pentru susținere!

  5. Am mai citit articole scrise de tine, dar pana acum n-am comentat la nici unul. Ai perfecta dreptate cu ceea ce ai scris mai sus !
    Nu am blog, nu scriu ( cel putin, nu inca ), sunt „cititoare de bloguri” 🙂 si imi place ceea ce citesc.
    Ai abordat foarte corect si la subiect acest articol! Mi se pare normal ssi foarte bine ca scrii aceste advertoriale din suflet, nu asa, de dragul de a scrie ceva !
    Si , la urma urmei, cine nu se bucura ca munceste si primeste bani pentru munca depusa???? Cei care comentaeaza altfe, parerea mea personala, gresesc ! Spun acest lucru , pentru ca si tu ca blogger, esti om, ai cheltuieli ai probleme de rezolvat…si in plus ceea ce faci o faci cu tot sufletul !
    Asa, ca si concluzie, eu fac parte din acei cititori care sunt in preajma si citesc ceea ce scrii, o faci atat de bine !
    Iti doresc multa bafta si sa ai parte de cat mai multa munca frumoasa si platita !

    • Îți mulțumesc din suflet pentru comentariu și sper că nu este ultima dată când vei comenta. Îți mai aștept comentariile (mie îmi face plăcere să le citesc și să interacționez cu cititorii mei).
      Mie nu-mi place să scriu articole plătite doar de dragul de a le scrie, ci îmi place să le scriu din suflet. Și până la urmă, e normal să câștigi bani din chestii pe care le faci, așa cum ai zis și tu!
      Mă bucur că mă citești și sper să nu te oprești aici 🙂

Spune-mi părerea ta!

