Am fost la teatrul Globe din Londra!

Am avut ocazia, acum vreo 2-3 ani, să merg în Londra la o piesă de teatru la Teatrul Globe, așezat pe unul din malurile Tamisei. Timpul însă nu mi-a permis să intru în teatru. Trebuia să mă întorc în Oxford înainte să se termine piesa de teatru. Am ratat și am rămas cu o mare tristețe în suflet.

De curând am aflat de festivalul Shakespeare de la Craiova. Însă planetele păreau să se alinieze din nou împotriva mea și să pierd din nou o reprezentație a teatrului Globe, căci teatrul Globe era participant în cadrul acestui festival de la Craiova. Dar am fentat planetele șiiiiiiiiiiiiiiiii….. tananananaam….. m-am dus!

Trebuia ca spectacolul să se țină afară, unde era amenajat și decorul, vremea noastră frumoasă însă… a fost înlocuită cu cea londoneză, căci ei nu au venit fără vremea lor. Așadar, spectacolul s-a ținut în foaierul (holul) teatrului Marin Sorescu din Craiova.

Nu știu cât de lung o să fie articolul ăsta, căci multe nu am de spus. Sunt puține, dar minunate.

Am intrat în foaier. M-am așezat pe un scaun și am așteptat să-nceapă piesa. Actorii au apărut pe scenă. Zâmbitori, frumoși, entuziasmați de publicul lor atât român, cât și străin, căci da, au venit și străini să-i vadă în Craiova. Ne-au salutat și și-au început piesa.

Îmi era dor de accentul pur britanic, căci mă săturasem de toți oamenii care încercau să facă pe deștepții și talentații imitând accentul britanic. Interpretau piesa lui Shakespeare – „Mult zgomot pentru nimic”. O piesă frumoasă, ca de altfel toate piesele lui Shakespeare, care merită văzută.

M-au impresionat. Da. M-a impresionat modul lor de a juca. M-a impresionat să-i văd cum treceau de la o stare la alta: bucurie, cântec, fericire, lacrimi, tristețe, suferință, ură. Se vedeau toate stările pe fețele lor. Erau minunați când treceau de la una la alta. Atâta trăire. Atâta frumusețe în tot ceea ce transmiteau indiferent de starea de pe scenă. M-au impresionat pentru că nu am văzut așa ceva în teatrele pe care le-am frecventat în România. Un spectacol cu ei merită. Chiar merită!

E minunat să vezi actori adevărați, dar și spectatori liniștiți care sunt captivați de ceea ce văd. Oameni cărora nu le sună telefonul, sau nu vorbesc în timpul spectacolului. Oameni care efectiv trăiesc o dată cu actorul fiecare scenă în parte. Oameni care se bucură, râd, plâng alături de ei. Oameni care le sorb stările și fiecare gest în parte. O experiență minunată pe care mi-ar plăcea să o mai repet.

Mă bucur din suflet că dacă nu am putut ajunge eu la teatrul Globe din Londra, a venit teatrul Globe la mine, în Oltenia. Ieeeeeei!!! Iar dacă sunteți din apropierea Craiovei, vă invit să dați o tură. Nu strică. Teatrul Globe a plecat, dar festivalul ține până pe 4 Mai. Mai sunt însă și spectacole oferite de alte teatre din lume (un teatru sigur știu că vine tocmai din China). Merită! Chiar merită. E un lucru frumos de care nu putem avea parte zilnic, de ce să nu profităm astfel?

Cuvinte multe nu mai am. E târziu și le-am epuizat. Dar am să vă las câteva poze de la spectacol. Sper să vă placă și sper să participați la festival. E timp până pe 4 Mai, mai ales că 1 și 2 Mai sunt zile libere oficiale. Eu una sper să ajung în acele zile libere să mai văd niște spectacole. Apropo… intrarea este GRATIS!

8 gânduri despre &8222;Am fost la teatrul Globe din Londra!&8221;

  1. De acord ca a fost un spectacol magnific, dar de atunci au ridicat stacheta mult mai sus sud-africanii si englezii de la Propeller. „Actiunea” s-a mutat si in alte teatre din tara si chiar asta seara a fost Iulius Caesar la … Targu Jiu! 🙂

    PS: Intrarea a fost gratis doar la spectacolul inaugural (jucat in aer liber) si la reluarea sa din a doua zi de festival (din foaier).

    • Intrarea gratis, din câte știam eu.. era la toate spectacolele de acest gen, mai puțin acelea de erau seara de la ora 20.
      La Târgu-Jiu nu am putut ajunge. Eram pe drum de la București.
      Sper să mai ajung până se termină. Nu mă pot pronunța cu privire la alte piese pentru că nu am fost. Oricum, au fost mult mai buni decât piesele noastre de teatru pe care le vedem în provincie. Nu se compară.

Spune-mi părerea ta!

