Vreau înapoi în clasele primare!

Îmi doresc de multe ori să fiu din nou în băncile școlii primare. Și când mă gândesc că atunci mă imaginam făcând teme mai complicate, sau lucrând. Când mă gândesc că tot ceea ce îmi doream era să cresc și să ajung la un nivel cât mai înalt, iar acum tot ceea ce îmi doresc este să fiu în băncile școlii primare.

În articolul acesta am să vă vorbesc despre educație. Despre școală și influențele ei asupra copilului din școala primară, iar ca să nu aduc printre cuvintele mele un amalgam de informații, am să mă rezum la o singură materie, anume matematica.

De ce matematica? Simplu. Matematica este materia care ne ajută, chiar dacă nu ne dăm seama, să ne dezvoltăm cât mai bine din punct de vedere intelectual. Cum? Prin dezvoltarea logicii și analiza ulterioară a fiecărei situații care este independentă de matematică și de toate tainele acestei materii.

Mult timp mi-a plăcut matematica, ca mai apoi să o consider inutilă în viața de zi cu zi a fiecărui om în parte. Spre sfârșitul liceului însă, i-am văzut și înțeles totuși utilitatea în viața de zi cu zi a fiecărui om: a unui inginer, a unui medic, a unui profesor (de orice materie), a unui electrician, a unui bucătar, a oricui. Matematica te ajută să privești totul dintr-o perspectivă cât mai logică, îți creează posibilitatea de a te bucura de o analiză cât mai amănunțită și o asimilare rapidă a noilor cunoștințe ce apar la fiecare pas în viața noastră.

În viață, ca medic, nu aplici nici integralele, nici derivatele, nici formula bisectoarelor etc, în viață însă aplici logica dezvoltată pe baza folosirii celor amintite anterior într-un anumit timp al vieții noastre.

De curând, s-a lansat pe net o nouă platformă (123edu.ro), care te ajută să înveți matematică (ATENȚIE!!!, nu te învață matematică, ci te AJUTĂ!!!). Aceasta este destinată elevilor din ciclul primar (clasele 1-4, respectiv clasa pregătitoare) și are ca scop, printr-un mod cât mai interactiv, ajutarea celor mici de a înțelege tainele matematicii și de a o practica jucându-se.

Site-ul, colorat, atrage copiii și îi ajută să îndrăgească matematica cât și exersarea acesteia prin diferite exerciții adaptate nivelului lor de înțelegere. Platforma pune la dispoziție o multitudine de exerciții și de teste ce ajută copilul să înțeleagă și să aprofundeze fiecare capitol al matematicii.

Așa cum ați observat în imaginea anterioară, se acordă steluțe aurii la fiecare 100 de puncte acumulate pe fiecare test în parte. Pentru a acumula 100 de puncte trebuie să se răspundă la 27 de întrebări, corect, dar nu consecutiv. Adică, dacă am greșit 10 întrebări, vom avea încă un set de întrebări peste cele 27 pentru a ajunge la cele 100 de puncte și a primi o steluță aurie. Ieeeeei (vreau și eu în 1-4 să lucrez la mate pe un astfel de site!!!!).

Pe platformă însă nu au acces doar copiii, ci și părinții, iar aceștia pot încerca la rândul lor testele, pentru a vedea ce le este oferit copiilor. Părinții le creează conturi copiilor, iar mai apoi le pot urmări activitatea zilnică prin intermediul unor statistici puse la dispoziție acestora. Astfel părintele poate afla nivelul propriului copil și poate depista eventualele lacune ale acestuia, statisticile punând în evidență numărul de întrebări lucrate, cele corect făcute, cât și cele greșite, stabilind astfel un procentaj care să arate cât la sută stăpânește copilul materia sau un anumit capitol.

Dar gata cu atâta matematică. Ați înțeles, în mare, despre ce este vorba, așa că dacă aveți copii la 1-4, respectiv clasa pregătitoare, vă invit să le creați contul, stimulându-i astfel să îndrăgească matematica.

Acum, pentru că ne-am săturat de atâta matematică, vreau să menționez faptul că 123edu.ro nu oferă doar matematică și exerciții, ci și articole interactive postate pe blog care, desigur, au legătură cu educația intelectuală a copilului. Eu una m-am lăsat purtată de cuvinte pe blog și tare mult mi-a plăcut.

Și pentru că matematica uneori obosește, platforma oferă în secțiunea blogului o activitate care să delecteze atât copilul cât și părintele: desenatul. Am testat platforma și am fost tare încântată de ceea ce mi-a oferit. Am fost încântată să mă joc făcând teste și mi-aș fi dorit tare mult ca pe vremea mea să fi existat așa ceva. Cu siguranță m-ar fi stimulat mult mai mult să lucrez la matematică prin însăși design-ul său și modalitatea interactivă de a prezenta exercițiile.

În mod evident, după câteva teste pe care le-am făcut în calitate de copil care a frecventat clasele 1-4, m-am delectat citind blogul și apoi desenând. Și să știți că sunt mândră de opera mea! Foarte mândră! Nu-i așa că-s talentată la desen? Iar dacă vă luați de culoarea omului meu de zăpadă, să știți că era răcit săracul. Era bolnav și a cam îngălbenit. Totuși, zâmbetul lui este cu adevărat cuceritor… iar desenul meu este incredibil de frumos! Sunt un adevărat talent! Glumesc.

În continuare, în caz că nu v-au fost suficiente cuvintele mele despre platformă și tot ceea ce oferă atât părinților, cât și copiilor, am să vă las mai jos un filmuleț.

sursă youtube (user Mihaela A)

Gata? V-am convins? Încercați și voi platforma!

(***sursă poze – print screen-uri ale site-ului 123edu.ro)

4 gânduri despre &8222;Vreau înapoi în clasele primare!&8221;

Spune-mi părerea ta!

