Atestat informatică

Informatica

Da. Sfârșit de clasa a 12-a. Profil de mate-info intensiv (adică 7 ore de info pe săptămână în ultimii doi ani de liceu – am putea spune că se mănâncă informatică pe pâine de 4 ori pe săptămână). Atestatul de informatică. Complicat al naibii. Scenarii. Diagrame. Un concept unic. Entități. Legături. Baze de date. Atââââât de complicat!

Început de clasa a 12-a. Toamnă. o schiță de proiect. Niște desene. Totul părea atât de simplu. Floare la ureche. Până în momentul când ne-am apucat efectiv de treabă. Și-am început să punem bazele unui scenariu complicat. Și-am început să ne încurcăm în entități și relaționări. Și-am început să nu mai înțelegem nimic din propria muncă.

Anul trecut ne încurcam în crearea joculețelor. Anul ăsta am trecut la baze de date. Pffff. Ușoare. Floare la ureche. Imediat le facem. Aiurea! Vorbe fără sens. Sunt frumoase, într-adevăr, dar complicate. Extrem de complicate și ciudate. Tra la la la la.

Desigur. N-am fost printre norocoșii care au fost lăsați să-și cumpere proiectele și să ne ocupăm de alte chestii. Am fost puși să le facem (pe echipe ce-i drept – doi câte doi). Așa că ne-am luat frumos creioanele, hârtiile și platforma de Oracle și ne-am pus pe treabă.

Ne-am ales o farmacie. Una bucată farmacie care își desfășoară activitatea. Știți voi o faramcie cu medicamente, angajați, furnizori, registre, schimburi și alte cele. Da. una bucată farmacie. N-am avut de lucru, dar ce să și facem, nu avem întotdeauna revelații asupra a ceea ce ne-ar fi mai comod să realizăm sau nu.

Știu. M-am întins aici pe o groază de rânduri și de cuvinte, dar nu am zis nimic concret despre ce, cum, când, unde. Și nici nu o să zic, că doar nu m-oi apuca să înșir aici o imensitate de proiect. Eu povestesc despre drama mea și atestatul la informatică în Oracle (baze de date). Câte cuvinte am să mai scriu, habar n-am. Dar am să mai scriu ceva pe aici, iar în final am să las una bucată mostră de proiect, bucată care constituie în esența e 0,01% din întregul proiect (bine.. poate am exagerat și e 0,1% sau chiar 1% din proiect).

Pentru ce acest atestat? În primul rând pentru că terminăm un profil de mate-info și în al doilea rând pentru că trebuie. Iar în al treilea rând pentru că ne poate ajuta oricând în viața asta, în drumu nostru spre găsirea propriului drum în viață (vai… filosoafă mă fac… gata.. renunț la medicină!). Și în al patrulea rând, pentru că nu strică nimănui un atestat la informatică și niște cunoștințe în plus în acest domeniu, având în vedere că lumea se tehnologizează pe zi ce trece din ce în ce mai mult, iar acest domeniu este în continuă dezvoltare și extindere asupra tuturor celorlalte domenii de activitate.

Pentru ce atâta bătaie de cap? Pentru a-l lua. Și a-l trece. Și a fi un licean atestat în ale informaticii. Și alte d-astea precum cele de mai sus. Să vă mai aburesc? Să încerc să explic utilitatea lui? Nu. Am să spun însă, că deși munca este destulă și pare de-a dreptul în zadar (asta pentru că aveam posibilitatea să plătim pe cineva să ni le facă și să le cumpărăm de-a gata), ea este pe merit și este chiar folositoare. Eu una, deși de multe ori bălăcăresc atestatul din cap până-n picioare și invers, mă bucur că am avut ocazia să-l fac alături de colega mea, cu propriile noastre mânuțe. Astăzi spre exemplu, am învățat să facem diagramele (entitățile -chestiile alea pătrățoase de mai jos) singure singurele, descoperind și prinzându-ne urechile într-un program nou care habar nu aveam cu ce se mănâncă. Programul este foarte fain și prietenos (adică ușor de folosit), asta, desigur, după ce-i arunci niște injurii „politicoase” și-l faci cu ou și cu oțet că habar nu ai ce vrea de la tine și nici tu ce vrei de la el. Se numește Smart Draw și merită încercat și pentru alte diagrame, grafice și alte d-astea pentru proiecte și chestii.

Și gata. Gata cu atâtea cuvinte că-i tare târziu. Dar am să vă mai plictisesc cu atestatul. Da. Chiar m-am gândit serios să fac asta în continuare. Poate în caz că vor căuta pe Google despre atestatul la informatică și-i vor găsi postările, se vor motiva în vederea creări lui cu propriile mânuțe și nu cu bagă banu și să-l facă altul. Făcând tu, înveți lucruri noi, capeți deprinderi noi și te pui la somn mai deștept decât te-ai trezit de dimineață (hai că iar am fost filosoafă). Pam-Pam!

atestat informatica

15 gânduri despre &8222;Atestat informatică&8221;

  1. Brrrr… ma trec fiori… deci… inteleg… Am terminat Arhitectura… (deci… fizica, mate…)… desi… muream dupa litere, ma trezeam la 5 pentru o ora in plus de… engleza… obosita… insa radiam toata ziua…
    Fa ce te pasioneaza! Incearca, cel putin…Daca e Info… go ahead!! Chit ca asta inseamna mate…. fizica… bleah…

  2. Felicitări! Sper să luaţi nota maximă pentru proiectul vostru. Şi ai dreptate, dacă faci cu mânuţa ta, adormi seara mai deştept decât te-ai trezit dimineaţă… şi mai mulţumit. Ai conştiinţa lucrului bine făcut şi începe să-ţi placă, pentru că e cel mai frumos drog şi cea mai bună cale de urmat în viaţă!

Spune-mi părerea ta!

