Concurs pe blog! Participă și tu!

V-am promis chestia asta! Concursul ăsta! N-am mai făcut de mult un concurs pe blog, iar dacă primele mele concursuri au avut un singur premiu, acesta va avea DOUĂ!!! MINIM DOUĂ și MAXIM DOUĂ! Da. Două premii frumoase. Tare frumoase.

Ca orice concurs, desigur că și acesta va avea niște reguli. Dar unele simple. Cât se poate de simple și de ușoare. Postul ăsta nu o să fie lung, așa că să trecem la concurs în sine.

Acest concurs este realizat cu ajutorul lui Radu Cîrstea Ratzone, autorul celor două volume de poezie, „Ocean de nimicuri” și „Sunt un gunoi, sunt un nimic” (publicate în ordine cronologică), el fiind cel care pune la bătaie cele două premii (o să aflați mai jos în articol despre ce premii este vorba – eu vă asigur că-s tare, tare, tare, taaaaare faine!!). Deci, să-i mulțumim autorului pentru sponsorizare.

Regulile? Ahhh da. Regulile. Regulile alea simple.

  1. Un comentariu pe acest blog (sau pe pagina de Facebook a volumului de poezie „Sunt un gunoi sunt un nimic”, unde se va anunța concursul – am să le contorizez pe toate) în care să vă răspundeți următoarei întrebări: Care este importanța poeziei în vederea dezvoltării noastre atât pe plan intelectual, cât și pe plan spiritual?
  2. Un like volumului de poezie „Sunt un gunoi, sunt un nimic
    P.S. În comentariu să lăsați adresa de e-mail pe care să vă pot contacta în caz că veți câștiga, cât și numele contului de Facebook prin care ați dat like paginii (voi verifica).
    P.S.2 Comentariul să nu fie unul din seria „pentru că d-aia” sau să conțină doar o propoziție acolo. Stimulați-vă creativitatea.
  3. Să dați sfoară în țară despre acest concurs să mai participe și alții!
  4. Atât!

Premiul? Păi ce? Mai vreți și premii? Glumesc. na poftiți premiile.

  1. Locul 1: Volumul de poezie „sunt un gunoi, sunt un nimic”
  2. Locul 2: volumul de poezie „Ocean de nimicuri”

Desfășurarea concursului?

Ține 13 zile începând de azi, adică fix până pe 20 mai, inclusiv!

Alegerea câștigătorului?

Câștigătorul NU VA FI ALES CU RANDOM.ORG (nu suport chestia asta). Câștigătorul va fi ales de un juriu care va analiza toate răspunsurile voastre și va desemna primele două locuri.

Gata. Astea mi-au fost cuvintele. Aștept să participați cât mai mulți și să-i anunțați și pe alții. Sunt extraordinar de curioasă în legătură cu răspunsurile voastre și abia aștept să vă citesc părerile.

 

51 de gânduri despre &8222;Concurs pe blog! Participă și tu!&8221;

  1. N-am crezut niciodată că pot fi întrebat de ce imi place plăcerea, muzica, bucuria?! De ce imi plac cuvintele adunate in buchete de maci si dediţei, de flori de tei ?!
    N-am crezut că pot fi întrebat de ce sorb roua literelor din cupele crinilor?!
    De ce vad cu ochii închişi in profunzimea sufletelor si ascult cu tâmpla rezemată de ecou, glasul inimii?!
    Daca ştiam că voi fi întrebat de ce îmi place poezia, aş fi murit din timp ca să las orizontului sufletul meu, acolo de unde incepe si se termină poezia…

  2. Of, care dezvoltare? Ştim când creştem? Simţim cum ni se alungesc oasele conştiinţei şi se transformă în coloană vertebrală? Eu una, nu mă ştiu crescând, măcar să stagnez acolo unde vreau! De ce poezie? Ah, nu pentru devenire, nicidecum pentru trend, doar pentru suflet… E hrană! Aş putea să vă explic vouă, poeţilor, de ce mă hrănesc cu poezie şi nu cu carnea altor lucruri? Aş putea, ce-i drept, dar n-ar folosi nimănui! Aş putea totuşi să spun că mă ascund în poezie, deoarece voi, poeţii, îmi scrieţi gândurile, fără să mă cunoaşteţi, îşi ştiţi simţirile, fără să mă trăiţi, suntem una, fără să fi fost vreodată învecinaţi….

    email: rodica.soare@gmail.com
    blogul unde am promovat concursul: http://www.inelulluigyges.wordpress.com
    pagina de FB: Luna lui Brumărel: https://www.facebook.com/rodica.soare

  3. Cand versul pulseaza

    Cand inca versul mai misca o lume intreaga ,
    Cand iubirea nebuna intr-insul zvacneste
    Cand trezeste cu forta-i o frunza uscata ,
    Cand prin strofe nemurirea desculta alearga .

    Atunci imi pare ca viata-i eterna in lume
    Si zambetul nostru e templu in suflet
    Si tot e real si nu e un ranjet
    Nimic din ce-i basm nu ramane in basme .

    Atuncea imi pare ca nimic nu-i poveste
    Cand versul pulseaza in tamplele noastre
    Iar dragostea noastra prinde aripi albastre ,
    Nemuritori imi pare ca nu stim nimic despre moarte .

  4. Poezia reprezinta estenta gandirii si exprimarii. De aceea dragostea se exprima mai usor in versuri, pentru ca versurile vin din inima. Fără poezie nu putem evolua, rămânem la stadiul de primate. (Cont Fb: Andrew Smith)

  5. Poezia este acel ceva care face ca mie sa îmi fie foarte drag de Radu, care îmi confirmă că tinerii din ziua de astăzi nu sunt lipsiți de sensibilitate (așa cum spun unii), care îmi dă speranță că nația noastră se va face bine cândva și că nu vom mai alerga doar după lucruri care au profit material imediat.
    Am scris în contextul premiului oferit. Like-ul l-am dat de multă vreme, fug să distribui vestea despre concurs. 🙂

  6. Poezia poartă amprenta sufletului celui ce o creează cu atâta măiestrie, gingăşie şi emoţie. Emoţia pictată în rime sau versuri în alb, îţi poate releva mai multe despre autor, despre lumea văzută prin ochii acestuia, despre trăirile pe care le are, reuşind să le exprime prin cuvintele şi sunetele potrivite, cu toate că uneori par a fi inefabile. În poezii se găsesc oamenii şi sentimentele lor diverse, şi fiecare poezie conţine o poveste, o culoare aparte, o învăţătură. O poezie, indiferent de dimensiunile ei, dacă poartă o esenţă tare, îţi lasă ochii în tăcere, gânditori şi inima vibrând. Poezia este o formă de artă, o parte din ceea ce compune frumosul lumii şi ajută negreşit la dezvoltarea creativităţii, la îmbogăţirea limbajului şi nu în ultimul rând, înseamnă educaţie.

    email: claudya.damian@yahoo.com
    facebook: https://www.facebook.com/claudia.damian.3958

  7. N-am să cunosc niciodată
    faţa nevăzută a lunii.
    Argintul ei mă îmbată
    cu dorul deşărtăciunii.

    Şi dacă şi lumea-i ca luna,
    cu stele de lacrimi în jur,
    ţinându-şi ascunsă genunea
    în umbră, îndărăt de contur?

    Şi dacă în umbră sunt stele
    pitite în suflete calde,
    ca-n lumina lor să se spele
    himere captive în nade?

    Atunci când în pragul minunii
    lumina-i argint într-un vers,
    din faţa neştiută a lumii
    se desface-n scântei inţeles.

    Înţelesul e-o formă sublimă
    e culoare, e dor, e avânt,
    e foc ce arzând, doar, animă
    misterul păstrat în cuvânt.

    După ce am pătruns astă taină,
    ca un leac cu gust viu de uimire,
    ce deschide şi-nchide o rană,
    întregintu-mi-am devenire.

    N-am să cunosc niciodată
    faţa nevăzută a lunii,
    dar lumea pare mai adevărată
    când naşte cuvânt în ochiul furtunii.

    https://www.facebook.com/carmen.pricop.77

  8. 1. poezia e arta cu si prin cuvant, rostit si grafiat, semn iconic ce-i incarcat cu sens si direct raspunzator in mod expresiv de revelarea gandirii, functia importanta a intelectului nativ. ea opereaza in diferite registre cu simtiri si perceptii, crezuri si convingeri personale care-s apoi trecute printr-un filtru conventional al speciei careia-i apartine (oda, elegie, pastel samd) pana ca adevarul textual sa transpara eului creator, asezat in matricile potrivite de alegerea penelului sau.

    2. https://www.facebook.com/totasa.totasa.3
    3. adresa de email cred ca o ai deja.
    4. bine, punct. 🙂

  9. 1. Poezia e ceva cu care se naşte tot omul, precum sunt şi muzica, şi dansul. Cei cu sânge poetic albastru ajung la înălţimea lui Eminescu, a lui Labiş şamd. Cei cu sânge poetic corcit scriu poezii cam aşa, ca ale mele – eh, ceva mai bunişoare, ca s-o zic pe-a dreaptă. Iar ăia cu sânge poetic corcit scriu versuri de genul: „Foaie verde trei surcele / Unde mă-ta fuseşi, lele? / Umblaşi după de-alea rele / Te-ntorseşi fără lovele.”
    Poezia ajută în primul rând la curăţarea sângelui: de ură, de amor ghebos neîmpărtăşit, de jale. Poezia are suflet când suferi, când te-nfurii, când iubeşti pe cineva care te-nşeală, când câinele vecinilor are mai multă mâncare decât copii tăi, când dau turcii… Cât eşti fericit îţi iese o peltea super-dulce, care se consumă neapărat cu lămâie – dacă nu cumva e cazul să se-adauge şi oţet ca să treacă greaţa.
    Cel mai naşpa e când scrii versuri şchioape şi strâmbe, le pui pe blog şi capeţi minim 50 de like-uri. Asta arată că, pe plan intelectual şi spiritual, dezvoltarea naţiei avansează vertiginos în josul râpei. Că „pielea rea şi răpănoasă, ori o bate, ori o lasă”; unde capul e sec, versurile pline de miez ajută la dezvoltarea pe multiple planuri având efecte miraculoase similare cu ale frecţiilor la picior de lemn.

    2. Am dat like din contul ăsta: https://www.facebook.com/gand.vis.1?fref=ts

    3. Tot de-acolo am dat şi un share pentru postarea ta care anunţă concursul.

    4. Atât.

  10. Imi aduc aminte exact momentul. Aveam vreo 15 ani si trebuia sa citesc Minulescu. Am citit vreo 3 ore bune de nu ma mai puteam opri. Apoi a treuit sa citesc Bacovia si de atunci am inceput sa iubesc toamna. Ploaia lui Minulescu, toamna Bacoviana, asa m-am format, printre picuri si frunze moarte. Dincolo de prima semnificatie am invatat sa o caut mereu pe a doua. Si a treia. Asa s-au nascut metaforele, sensurile si contrasensurile. Cumva de acolo (mi) se trag toate.

  11. Poezia mai mult se traieste decat se scrie. De-aia e poiezie si-un haiku si o oda in metru antic fiindca nu toti traim la fel desi folosim aceleasi cuvinte in vocabular.
    Il apreciez pe autorul cartilor dar nu pot participa, din pacate, la concurs fiindca n-am facebook deci nu pot sa respect regulamentul.Mai bine era si concursul ca o poezie, adica …fara reguli fixe! 🙂

  12. Daca stii poezie te dai smeker si bagi citate sukare sa agatai o gagica belea.

    Daca dai citate din Eminescu e ok, esti cool-t, dar s-ar putea sa te trezesti ca le stie pitipoanca. Asa ca trebuie sa ginesti un poet d-asta nou, bagi citate din el si cand ii zici numele gagiCA CAde pe spate si … accepta!

    Alte motive intr-un comentariu viitor, momentan atat ma duce neuronii sa zice la concursu’ lu’ matale!

Spune-mi părerea ta!

