Guest-post: De ce scrie Emil articole bune la alții pe blog?

Astăzi n-am chef să scriu. Astăzi, astăzi nu pot apăsa tastele și să-mi iasă ceva coerent din ele. Astăzi pur și simplu nu. Nu. Iar dacă astăzi pur și simplu nu, îl las pe Emil să lămurească lumea-ntreagă de ce scrie el articole bune la alții pe blog, iar la el… bate vântul din trei părți.

Sunt curioasă din fire. Pun întrebări. Și nu. Nu mă las până nu sunt lămurită. Nu pot. Nu vreau. Așadar, citind un articol de-al lui Emil (ahhh ce-aș vea să-i scriu numele cu e mic), pe un alt blog, l-am întrebat de ce scrie el articole bune la alții. Și nu. Nu spun că pe propriul blog nu ar scrie bine, dar parcă, mie personal, îmi place mai mult să-i citesc articolele de la alții, decât articolele lui.

În consecință, adică… hmm.. ca o urmare a întrebării mele, Emil s-a auto-invitat să scrie un articol lămuritor pe blogul meu. Un articol cu multe link-uri. iar cu scuzele de rigoare, am să-i spun că mai mult de unul nu pot să-i las. Scuze Emil :D.

Autoarea acestui blog m-a întrebat zilele trecute: De ce scrii articole atât de bune la alții? Nu mai bine scriai articolul pe blogul tău? Nu este prima care mă întreabă. Și, probabil, nici ultima. Voi încerca, așadar, să răspund la întrebarea „De ce scriu guest-posturi BUNE?” De fapt, ca să fiu mai clar: de ce unele guest-posturi sunt mai bune decât articolele de pe blogul propriu?

Așadar, voi da 3 argumente PERSONALE pentru a justifica acest lucru:

  1. Guest-posturile, în multe cazuri, sunt cadouri pentru cel ce mă găzduiește. Exact ca în acest caz, gazda mi-a inspirat acel articol. Daniela mi-a inspirat acest articol, așa că îi mulțumesc scriind la ea pe blog. Atenție: NU o oblig să mă găzduiască, o întreb doar dacă dorește să o facă. Nici pe Andra nu am obligat-o.  A ieșit însă un articol super-mișto.
  2. NU sunt de acord cu guest-posturile proaste, care sunt doar pentru SEO. Eu MĂ STRĂDUIESC să scriu guest-posturi bune, foarte bune, pentru că mă prezint în fața altui public. Erau bancuri pe vremuri despre marfa dată la export, care era invariabil mai buna decât cea destinată consumului intern. Ca să zic așa, sunt un pic comunist în privința articolelor. Marfa de export este cea mai bună marfă pe care o am.
  3. În al III-lea rând, faptul că articolele scrise-n deplasare sunt mai bune, nu este un lucru cert. Din punctul MEU de vedere, am articole la fel de bune și la mine. Doar că e posibil ca articolele de pe blogul meu să nu fie atât de citite. Poate că un guest-post atrage mai mult decât un articol normal. Poate că subiectele abordate pe blogul meu, mult film și mult teatru, nu sunt chiar “comerciale”. Nu știu, nu-mi dau seama. Oare este atât de evident că atunci când scriu în deplasare, mă concentrez mai mult?

Bine, la întrebarea de ce scriu guest-posturi bune, mai pot fi date și alte răspunsuri:

–          Pentru că știu să scriu.

–          Pentru că “muzele” mele sunt și ele de top.

–          Pentru că dacă NU ar fi articole de top nu aș fi găzduit.

Chiar, voi ați găzdui un articol slab doar pentru că-l cunoașteți pe autor? Dacă nu, atunci veți afla răspunsul la întrebarea din titlu.

Articolul: „De ce scriu guest-posturi bune” este scris de Emil Calinescu, cel mai MINUNAT superblogger, pe vremuri Studentul Minune al blogosferei. Ca sfat, intrați pe oricare blog al meu și comparați articolele de acolo cu acest articol. Ș apoi spuneți dacă este adevărat, sau nu, că scriu mai bine la alții. Iar ca exemplificare (sper să nu mă înjure Daniela), ofer alte 2 articole foarte apreciate, scrise în deplasare: Guest-post ROZ (tulips-and-sparkles.blogspot.ro/2013/12/guest-post-culoarea-roz.html – copy-paste la link) și Blondele au simțul umorului (sofiafrunza.wordpress.com/2013/12/21/guest-post-emil-calinescu-blondele-au-simtul-umorului/ – copy-paste la link). Salutări BLOGOSFERICE tuturor!

P.S. 1: Nu sunt de acord cu Emil. Consider că articolele de pe blogul propriu trebuie să fie la fel de bune ca cele din deplasare, căci oamenii, intrând de pe un articol bun, pe un articol mai puțin bun, vor fi dezamăgiți.

P.S. 2: Emil m-a obligat, de fapt, să postez acest articol. Nu direct, ci indirect… psihologic. M-a întrebat aproape zilnic când îi public articolul lui minunat. M-a obligat psihologic.

P.S. 3: L-am blestemat pentru fiecare cuvânt scris fără diacritice, că na, a trebuit să-i recorectez tot textul, căci eu promovez scrierea cuvintelor, corect, în limba română. Cuvintele fără diacritice, în limba română, NU există. Punct.

6 gânduri despre &8222;Guest-post: De ce scrie Emil articole bune la alții pe blog?&8221;

Spune-mi părerea ta!

