Eu vreau o Românie mai curată! Tu?

Ăsta e unul din articolele ăla scrise la juma` de oră, cum de altfel mi-am propus să fac de acum în colo, din cauza timpului din ce în ce mai puțin.

romania

Sursă Imagine: Google Images

Astăzi, astăzi pălăvrăgesc despre dorința mea de a vedea o Românie mai curată. Da. Îmi place ca pe unde trec și-mi arunc ochii, să văd ceva frumos. Ceva curat. Dar nu. În majoritatea cazurilor văd ambalaje de plastic și alte cele, aruncate la voia întâmplării, pe lângă coșurile de gunoi… că doar de ce te-ai chinui să le arunci într-o chestie mică, când la dispoziție îți stă o suprafață mare de pământ și iarbă. Nu-i așa că nu-i logic?

Deși există, de cele mai multe ori, din loc în loc, câte trei (3) coșuri de gunoi, pe categorii, specia umană alege suprafața aia maaaare și întinsă. Că na. De ce, spre exemplu, plasticul, să fie refolosit cu ajutorul unor utilaje reciclare mase plastice, când se poate da pământului să și-l recicleze singur în zeci, poate chiar sute de ani? Nici aici nu-i logic, nu? Încep să cred că am eu o problemă. Deși, dacă stau mai bine să mă gândesc, uneori, existența celor trei (3) coșuri de gunoi, pe categorii, este degeaba, gunoaiele fiind aruncate, toate, în aceeași grupă mare și resortate apoi. Adică, de ce să faci o muncă o dată, când poți să o faci de două ori?

utilaje reciclare mase palstice

Sursă Imagine: Google Images

Plasticul este unul din materialele care ar trebui reciclate mecanic și nu de către natură, căci dacă tot ne-am propus să ne tehnologizăm până peste cap, măcar să o facem într-un scop util. Să ne ajutăm atât pe noi, trăind într-un mediu cât mai sănătos și plăcut organismului nostru, cât și pentru a creea naturii un ambient plăcut. Tehnologia, cred, a fost inventată pentru a ne ajuta atât pe noi, cât și mediul înconjurător, deci… să fie folosită ca atare, zic.

Îmi doresc să pășesc prin locuri mai curate. Din ce în ce mai curate. Și sunt sigură că și tu îți dorești asta. Adică, de ce ți-ai dori să vezi chestii aruncate în stânga și în dreapta, în timp ce te plimbi să te relaxezi ca tot omul. Nu-i logic, nu? Deci da. Știu eu că și tu vrei o Românie mai curată. O lume întreagă mai curată. Curățenia, în jurul nostru, înseamnă sănătate. Ajută și tu la menținerea curățeniei în jurul tău, aruncând gunoaiele unde trebuie, ca mai apoi să poată fi folosite acele utilaje pentru reciclarea maselor plastice și nu numai. Mulțumesc!

curatenie

Sursă Imagine: Google Images

14 gânduri despre &8222;Eu vreau o Românie mai curată! Tu?&8221;

  1. Pleci de la premize false, adică NORMALE. Spui ca tehnologiile ar fi facute spre folosul omului?! Categoric nu. Tot ceea ce se vinde este facut pentru CÂŞTIG, Totul are un preţ si in clipa asta scopul, adică preţul, scuză mijloacele…Este o adevarată dramă. Toată lumea ştie despre uzura programată. Adică producem marfă proastă, marfă care să nu dureze prea mult, să fie perisabilă pentru a tot cumpăra alta si alta si alta…În schimb pentru ca produsele alimentare sa reziste un timp cât mai îndelungat in stare proaspată sau conservată se pun tot felul de otrăvuri. Si pot continua astfel mult si bine…Despre ce vorbim?
    Vrei sa mergem pe malul râurilor, să admirăm gunoaiele, rumeguşul aruncat, peturile? Dar pe la marginea padurilor, acolo unde se învârt mititeii, si cârnăciorii pe gratare? Sau să mergem…si să nu ne mai oprim, să ne luam lumea in cap si s-o luăm la goană, doar, doar, prindem viteză si nu mai vedem nimic.
    O să întrebi probabil ce câştig au cei care aruncă gunoaiele, care aruncă peturile, care mânjesc totul în jurul lor(?!). Da, asa este, sunt NESIMŢIŢI si in plus este greu de relaţionat cu ei. Dacă le baţi obrazul trebuie sa fii pregatit să intorci si obrazul celălalt, sau să te asiguri că îi urma conflictului nu ajunge nuimeni la spital. Mai ales că in atare împrejurari euforia bahică este debordantă, paroxistică.

    • Ideea e că, atunci când omul a început cu tehnologizarea și-a dorit mereu să-și facă viața mai ușoară, deci, să se ajute atât pe el, cât și pe ceilalți. Că lucrurile, pe parcurs, au deraiat și au luat o altă întorsătură, este partea a doua. Eu m-am referit la începuturi.. dacă tot a fost făcută să ajute, să încerce să-și mențină acest principiu măcar pe sfert, pentru a reuși, cândva, să o facă în totalitate. Poate e doar o gândire de copil, dar e gândirea mea spre bine.

      • Eu n-am criticat gandirea ta „normala”…Am constatat ce se petrece in realitate. Faptul ca este o gandire copilareasca…capata si mai mare greutate. Cu siguranta va fi depasit acest moment rusinos si inept al istoriei omenirii in care EGOUL este la putere. Dar NU de la sine. Nimeni nu ne va baga NIMIC in traista…ACTIUNEA spontana, sincera, corecta, compasionala este calea…

      • Cred în continuare într-o schimbare în bine și mi-aș dori ca toată tehnologizarea asta să ajungă să fie, de fapt, în folosul oamenilor. Spontan, nespontan… vreau să cred că se va întâmpla asta.

      • Desigur…dar nu va fi o „intamplare”…va fi o consecinta, urmarea fireasca a unei gandiri empatice, cand vom realiza ca numai IMPREUNA, unii cu si pentru altii, putem fii fericiti, adica normali, adica la mintea „copilului”.

      • Da…dar nu ACUM…Cei ce ne dorim aceasta schimbare o facem in mod altruist…nu pentru noi cei de astazi…pentru noi cei de …nici nu mai conteaza cand…Faptul ca suntem lucizi este important. Si asta este valabil in tot ceea ce facem fara „alegere”…deoarece altfel NU SE POATE. Asta inseamna INTELIGENTA. Nu trebuie sa ne mandrim pentru aceasta. Aceasta inteligenta nu are NIMIC personal…Nu ne apartine…apartine INTREGULUI.

      • Eu cred că inteligența îi aparține fiecăruia, în doze diferite. Inteligența mea, sau a ta, nu aparține colectivului, ci ne aparține nouă, că o punem cu toții la comun și o folosim într-un scop benefic, sau nu, este partea a doua.
        Dacă se vrea… și dacă se încearcă, putem schimba ceva ORICÂND. Și da, schimbările sunt făcute atât pentru noi, cât și pentru ceilalți. Ar trebui să deținem o ipocrizie totală să spunem că facem schimbarea pentru alții. O schimbare se dorește tocmai pentru că unora nu le e bine și consideră că ceva e rău și își doresc o schimbare atât pentru ei, cât și pentru ceilalți.

      • O sa te surprind : TOT CEEA CE FACEM APARTINE INTREGULUI ! Pana nu vom REALIZA aceasta, pana ce nu vom SIMTI aceasta …vom fii confuzi. Nu este ipocrizie…este NORMALITATE. Evolutia nu este personala, este a totalitatii si apartine toatalitatii. Evolutia UNIVERSULUI este MORALA.
        Poate par sentinte, sau ipocrizii…Din nefericire pentru cei carora le „par” astfel.
        Inteligenta de care vorbesc eu nu este acea smecherie profitabila generata de egoismul funciar al multora…nu este oportunism si nici afiramatii sforaitoare…Este cu mult mai mult si apare atunci cand „vorbeste” inima…iar in inima se afla adevarata comoara a IUBIRII. Sa nu-ni spui ca si iubirea NE APARTINE, ca este un „bun” personal ce tine de capricile noastre ?!

      • Nu este vorba de a avea su nu dreptate…Nu este o disputa a orgolilor…Orice afirmatie trebuie sustinuta…ATAT ! Nici macar nu ne „contrazicem”…doar ne „completam…
        Nu o lua atat de PERSONAL…despre asta este vorba…

Spune-mi părerea ta!

